NATURMARKETING

STRATÉGIA&MEGOLDÁS

2019. február 21. 07:30 - Naturmarketing

Fantasztikus vagyok, vagy ezt hallották rólam

Nem mindegy, hogyan mondod el azt, hogy fantasztikus vagy. “Fantasztikus vagyok az ágyban.” Ez a Direct Marketing. “Ő fantasztikus az ágyban.” Ez a Reklám. A végére kiderülnek azok a nüansznyi különbségek, amelyek megkülönböztetik a megfelelő marketing eszköz használatát.

Folytatjuk a „Vidd sikerre a cégedet” történetét. Sikerült hangzatos nevet választanod, így elérkeztél a következő állomáshoz, amikor meg kell találnod a saját hangodat. Megint törheted a fejed olyanon, amit nem biztos, hogy pontosan tudsz, hogy is kellene csinálni. Kezdd egyszerűen az elején, mert egy marketingesnek vagy egy PR-esnek biztos, hogy szüksége lesz rá, és az újságírókról se feledkezzünk meg. A munkatársaidnak is fontos lesz, mert a történeteddel tudnak azonosulni, érteni fogják, hogy mit, miért vársz el tőlük.

 stay-connected-flatlay_4460x4460.jpg

A feladat adott, válts ki érzelmet, tanulj meg hatékonyan információt átadni! Segít, ha folyamatosan felteszed magadnak azt a kérdést, hogy hogyan is tudod történetté alakítani azt az üzenetet, amit közölni szeretnél az emberekkel. Ahhoz, hogy legyen miből dolgozni, minél több leírt betűre van szükséged, mert ebből lehet tovább formálni a szükséges szöveget a különböző platformokra. Így tudja megteremteni a PR a bizalmat, az értékesítés a visszautasíthatatlan ajánlatot, és a marketing biztosítani az ütős megjelenést a reklámmal karba öltve.

 

Kezdj bele a történetbe!

Írd le a saját történetedet, a Te sztoridat! Miért vágtál bele, honnan jött az ötlet? Mi a Te különleges célod (a sok bevételen kívül), és miért pont ez? Hogyan kezdődött? Mi volt az az első pont, ami a kezdetnek számít? Mit gondolsz a vállalkozásodról, a társaidról, a munkatársaidról, a partnereidről, az ügyfeleidről?

 

Nézd más szemmel!

Kérdezz meg, akit csak lehet, hogy különböző szemüvegeken keresztül is lásd a vállalkozásodat. Tudnod kell azt is, hogy mit gondolnak, mit látnak és mit éreznek a cégeddel kapcsolatban. Ne felejtsd el a munkatársakat sem, mert ha ők nem értik, akkor az ügyfelek sem fogják.

 

Most mutasd meg!

Te mindent tudsz a cégedről? Minden kérdésre tudnál válaszolni? Mutasd be a termékedet és a szolgáltatásodat! Hiszen neked kell ismerned a legjobban az összes paraméterét. Írd le minél részletesebben, így könnyebb lesz kiválogatni, mikor mire lesz szükség. Egy webshopba szükség lesz a részletes paraméterekre is, de egy hirdetésben inkább csak a főbb jellemzők kapnak helyet, amitől vágynak majd rá.

 

Adj szárnyakat!

Egy jó szlogen segít, hogy megjegyezzenek, azonosuljanak veled. Egyszerűen életet, személyiséget kölcsönöz a cégednek. Egy jó példa – a Te vállalkozásodnak is szárnyakat adhat – a Red Bull mondata: „It Gives You Wiiiings!” Biztosan neked is azonnal eszedbe jut néhány szlogen: „I’m Lovin’ It”, "Just Do it", „For Everything Else, There’s MasterCard”.

adult-advertisement-airport-1114376.jpg

Találj rá a hangodra!

A stílus itt is meghatároz, mert önazonosnak kell lenni a megjelenéssel, ahogy a mindennapokban kommunikáltok az ügyfelekkel, ahogy képviselitek a céget. Ha a kimondott szavak, a leírt kommunikáció és a látható viselkedés összhangban van, akkor az maga a stílus. Alakíts ki saját stílust, ami alapján könnyen azonosítanak, és azonosulnak veled.

A kommunikáció sok összetevős, hosszú és bonyolult folyamat, még akkor is, ha alapvetően egy zárt rendszer:

Küldő, kibocsátó ⇒ Üzenet ⇒

Kódolás ⇒ Csatorna ⇒ Környezeti zajhatások ⇒ 

 Dekódolás ⇒ Befogadó ⇒ Visszacsatolás 

Üzensz valamit, de nem tudod, hogy mi lesz a visszacsatolás. Ebben a folyamatban zajlik minden, de mégis nincs két egyforma végkifejlet. Az alábbi leírás régóta kering az interneten, de jól érzékeltethető, hogy mi mindenre lesz igazán szükség, ha sikerre akarod vinni a vállalkozásodat. 

Üzensz valamit, de nem tudod előre, hogy mi lesz a visszacsatolás. Ebben a folyamatban zajlik minden, de mégis nincs két egyforma végkifejlet. Az alábbi leírás régóta kering az interneten, de jól érzékeltethető, hogy mi mindenre lesz igazán szükség, ha sikerre akarod vinni a vállalkozásodat.

 

Mi a marketing, a PR, a...

Régóta kering az interneten, de ezzel jól érzékeltethető, hogy mi mindenre lesz szükséged:

 

1) Látok egy fantasztikus nőt egy partin. Odamegyek hozzá, és azt mondom: “Fantasztikus vagyok az ágyban.”

Ez a Direct Marketing.

2) Látok egy fantasztikus nőt egy partin. Odamegyek hozzá, és megszerzem a telefonszámát. Másnap felhívom, és azt mondom: “Szia, fantasztikus vagyok az ágyban.”

Ez a Telemarketing.

3) Barátaimmal vagyok egy partin, és meglátok egy fantasztikus nőt. Egyik barátom odamegy hozzá, és rám mutatva így szól: “Ő fantasztikus az ágyban.”

Ez a Reklám.

4) Beülök az autómba, lassan hajtok a városban, és a nyitott ablakon át minden járókelőnek odakiáltom: “Fantasztikus vagyok az ágyban!”

Ez a Spam (kéretlen reklámküldemény).

5) Látok egy fantasztikus nőt egy partin. Felállok, megigazítom a nyakkendőm, odamegyek hozzá, és töltök neki egy italt. Adok neki tüzet, amikor látom, hogy nem találja az öngyújtóját. Felajánlom, hogy hazaviszem, mert a közelében lakom, majd ezt mondom: “Mellesleg, fantasztikus vagyok az ágyban.”

Ez Public Relations (PR).

6) Látok egy fantasztikus nőt egy partin. Ő odajön hozzám és így szól: “Hallom, fantasztikus vagy az ágyban.”

Ez a Brand Recognition (Márkafelismerés).

7) És ha az aktus után azt mondja: “Hát tényleg fantasztikus vagy az ágyban!”

Akkor az a vásárlói elégedettség.

+1) És ha hozzám jön feleségül, akkor az a márkahűség!!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://naturmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9114631998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
NaturMarketing.hu
süti beállítások módosítása