Minden ami benzinnel megy.

Motor Spirit

Motor Spirit

Lángoló kipufogók és izzó féktárcsák

Hungaroring Classic 2019

2020. szeptember 29. - Motor Spirit

 Kevés olyan rendezvényt tudok mondani, ami ennyire beleégne a benzinvérűek elméjébe. Legyen az fiú vagy lány,  idős vagy fiatal, a Hungaroring Classicon velőtrázó élményben lehet része, amit sok-sok évtized múlva mesélhet majd az unokáinak, egy olyan korban, amikor egy öblös V8 vagy a dupla Weberek égbekiáltó hangja lassan csak halvány emlékként él az emberekben. Habár nem most volt már, még így is egy évet kell várnunk a kétévente megrendezett Hungaroring Classicra, így itt az ideje, hogy kicsit felfrissítsük az emlékeinket.

rsz_1dsc09604.jpg Imádunk járni jobbnál jobb autósrendezvényekre, mint a Concours 'D Elegance, ahol felvonul a hazai veteránautósközösség krémje, vagy csak egy egyszerű veteránbörzére, Parkoló Parádéra de sorolhatnám még napestig. A Hungaroring Classic azonban egyikhez sem fogható, sem méretben, sem élményben. Itt legalább 30 éves versenygépekkel csapatnak, cseppet sem kímélve a korabeli technikát. Mindezt a Hungaroring sokat látott aszfaltján. Aki csak egy gyűszűnyit is érdeklődik az autózás iránt látnia kell, ahogy ezek gépek hasítanak a pályán, mert olyan élményekkel lehet gazdagabb, amikről eddig álmodni sem mert, de ezekután hetekig ez fog járni a fejében.

rsz_dsc09164-2.jpg

rsz_dsc09182-3.jpg

 A legszebb az egészben, hogy olyan néhai versenyautókat láthatunk élőben versenyezni a pályán, amiket eddig legtöbbünk csak egy monitoron keresztül csodált. De látni ezeket még semmi, érezni és hallani kell. Nem sok ahhoz fogható élmény van egy autóbolond számára, amikor a semmiből elgurul előtte a boxban a legendás Gulf festésű Porsche 917. A 12 hengeres boxer-motor duruzslása mindent megremegtet a közelben. Az öreg Le Mans-i versenyautó hangja és az átható benzinszag mámorba ejti a libabőröző fanatikusokat. Aki még ütősebb élményre vágyik, a pálya mellőli boxokból vagy a kilátóról csorgó nyállal figyelheti a vérremenő harcot a pilóták között. Ahol a krómozott tüték eszementül szívják a levegőt, lángol a kipufogó és izzik a féktárcsa. Bizony, az is megesik, hogy nem adja ki és törik a méregdrága Ferrari, de ez egy ilyen játék. Itt nincsenek számítógépek vagy szenzorok, ezek mind régivágású, nyers versenygépek.

rsz_concours-09093.jpg

 A versenyzők összesen hét kategóriában indulhatnak a megmérettetésen, mint például "Classic Endurance Racing", ahol olyan ikonok csapnak össze, mint a Lancia Beta Montecarlo Turbo, De Tomaso Pantera, vagy a Porsche 917. A "The Greatest Trophy" keretein belül a legkülönlegesebb versenygépeket padlózzák a pályán, mint a 176 darab Ferrari 250 SWB egyike, vagy az olasz tervezésű, de V8-as Corvette motorral hajtott Bizzarini 5300GT. Ezeken kívül még olyan híres versenyautókat is láthattunk a pályán, mint a Jaguar XJR9, ami 1988-ban teljesen földbe döngölte a Porsche 7 éves hegemóniáját a C Csoportban, vagy a már önmagában is gyönyörű Alfa Romeo Giulia TZ. Ízelítőnek legyen ennyi elég a futamokból, ezt úgy is élőben kell átélni, mert nincs ehhez fogható érzés

rsz_dsc09063.jpg

rsz_dsc09390.jpg

 A második legjobb dolog a Hungaroring Classic-ban, hogy szabadon járkálhatunk a paddock-okban az autók között. Legyen az egy karbi beállítás alatt álló 02-es BMW, fékcserés Ferrari 250 SWB. Ha szerencsénk van minden probléma nélkül szóbaelegyedhetünk egy szerelővel, vagy pilótával, hogy mennyire macerás a Procar M1-en a féltengely csere, milyen egy De Tomaso Pantera-t terelgetni a hungaroring aszfaltján. Nagyjából kétszáz szemetgyönyörködtető versenyautót láthatunk száguldani a pályán, ami olyan életreszóló élmény, hogy ezt legalább egyszer mindenkinek át kell élnie, akinek egy csepp benzin is csörgedezik az ereiben. Mert itt egy átbulizott este árából olyat láthat, amit sehol máshol.

rsz_1dsc09352.jpg

 Aki pedig eddig nem kapott sokkot az élménytől, önfeledten gyönyörködhetett a hazai autóklubbok szebbnél szebb kiállított autóiban. Amit csak el tudtunk képzelni, keréken gurul és átlépte már a második "X"-et, itt jó eséllyel belebotlottunk. Mert a patinás 50-es évekbeli amerikai autóktól kezdve, a patikára restaurált öreg Alfákon keresztül, a veterán japán autókig bármit megtalálhatott az ember. Akinek ez még nem lett volna elég megnézhette a Mini 60. születésnapja alkalmából szervezett kiállítást, amire bármit lehetett mondani, csak azt nem, hogy kicsi.

rsz_dsc09592.jpg

 Egy szó, mint száz a Hungaroring Classic egy olyan különleges, egyedülálló rendezvény, aminek minden pillanata egy életre belevési magát az erre fogékonyak emlékezetébe. A legjobb az egészben, hogy azokat az autókat láthatjuk versenyezni, amikről eddig csak regéket hallottunk, vagy régi, homályos felvételeket láttunk. Hatalmas élmény lehet ez kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Ha valaki eddig nem rajongott ezekért a krahácsoló, benzinszagú, öreg gépekért, ezután már egy életre a rabjuk lesz, és tűkön ülve fogja várni a következő Hungaroring Classic-ot, ahogy mi is tesszük ezt. Itt bizony minden gázfröccs az élvezetről szól és senki sem hajhássza az emissziós normákat. Mint minden csoda, ez is csak három napig tart.

rsz_dsc09308.jpg

rsz_dsc09109.jpg

Van valami érdekes géped, és szeretnéd, hogy írjunk róla?
Vagy valamilyen formában támogatnál minket?
Dobj egy üzenetet a motorspirithun@gmail.com-ra, Instagramra, vagy Facebookra!
Facebook:https://www.facebook.com/motorspiritblog/
Instagram:https://www.instagram.com/motorspiritblog/

A bejegyzés trackback címe:

https://motorspirit.blog.hu/api/trackback/id/tr3715284290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása