2021. sze 22.

ICON Airflite bukósisak teszt.

írta: Misi Mágus
ICON Airflite bukósisak teszt.

A megfizethető exhibicionizmus.

Az ICON bukósisakok kilógnak a sorból. Tudják a kötelezőt, de nem azért fogod megvenni, amiért egy Schuberthet, AGV-t, vagy Shoeit. ICON-t akkor veszel, ha ki akarsz lógni a sorból, főleg az Airflite-ot, hiszen ilyen extrém méretű és formájú plexit semmilyen más sisakon nem találsz. De ha ez kevés, akkor ott van még a fényezés, ennyiféle különleges festés semelyik másik márkánál nincs, főként nem ezen az árszinten. A tesztre kapott Raceflite, remekül passzolt a motorom színeihez. 

img_2218_2.JPG

A tükrös plexi opciós tétel, de érdemes rádobni azt a szűk 19 ropit a sisak árára, mert iszonyat vagány.

Első benyomások. Kulturált csomagolás. A dobozban a sisak szépen, puha zsákban lapul, kapunk hozzá ismertető füzetet, és egy szett matricát. Mikor kiemeltem, meglepett milyen nehéz az én karbon sisakom után. Rögtön meg is néztem a ráírt súly értéket, 1690/+- 50 gramm. Hm, nem kevés, de mivel gyanakvó vagyok, megmértem digitális konyhai mérlegen, az 1724 grammot mutatott, tehát belefér az 50-es plusz-mínusz értékbe. Hibátlan fényezés, jó húsos lakkozással, nem spórolták el róla az anyagot. Három szellőző, egy nagy alsó, belső (!!!) retesszel, és két apró felső. Hátul egy jó nagy spoiler, az alja kétoldalt kimélyítve a kulcscsont törés enyhítésére, és egy hatalmas napszemüveg plexi. A bélés színe és anyaga is spéci, nekem kifejezetten szimpatikus, valamint kooperáltak a Sena-val, a hangszórók helye elő van készítve, megkönnyítve a head-set beszerelését. Amerikai márka, a gyártás vietnámi, de az szinte az 52. államuk, minőségi terméknek érződik.

img_2236_2.JPG

A dobozban ezeket találtam.

M-es méretet kértem, jöhetett a próba. Rettentő szűk a belépő nyílás, ha nem vagy birkózó, meggyűri a füleidet. Felvéve viszont már kényelmes, az én fejformámhoz (amire mondjuk, hogy átlagos) tökéletesen illeszkedik. Gondoltak a púpos bőrruhát viselő sportmotorosokra, a tarkónál elég magasra nyitották a sisak alját, így szépen fel tudják emelni a fejüket Ők is. Tavaly a Super Veloce tesztjén kínlódtam a sisakommal, mivel annak sokkal mélyebbre lenyúlik a hátsó része, ezért nehéz volt felnézni mondjuk egy jelzőlámpára, behúzott kuplunggal. Aki tapasztalta már ezt, tudja milyen kínos tud lenni.  Akikre viszont nem gondoltak, azok a szemüvegesek. Elég nehezen tudtam beszuszakolni a szemüveg szárát, majd bejátszani fülem mögé. Megoldottam, de lassan ment minden alkalommal, pedig az én szemüvegem szupervékony vázú.

img_e2237_2.JPG

A dupla "D" csattal versenypályára is alkalmas.

Szeptember utolsó forró vasárnapjára esett a próba. Cseppet aggódtam a kis szellőzőnyílások miatt, kár volt, remekül szellőzött, sőt azt hiszem, még sosem viseltem jobban szellőző sisakot. Ráadásul az endúrós áll forma miatt, nagy a belső tér, az állrész kialakítása miatt bőven van hely csücsöríteni, és az orromat sem csiklandozta semmi. Talán marhaságnak tűnik, de engem zavar, ha hozzáér az állam, vagy a szám a sisakhoz. Érdekesség, hogy lehajtott napszemüveggel még intenzívebb a levegő áramlása, alap állapotban betakar a felső szellőzőnyílásokba. Persze a remek szellőzés levét, valószínűleg hidegben isszuk meg. Még egy érdekesség, a jól szellőző sisakok értelemszerűen hangosabbak. Nos ez nem, nagyságrendekkel volt csendesebb, mint a saját sisakom, ezt a szűk bemeneti nyílás, és a nagy fülpárnák javára írom.

img_2195_2.JPG

Nem csak a plexi hatalmas, az egész nyílás endúrósan nagy.

Mivel naked motoron próbáltam, nem terelte el semmi a menetszelet. 130-ig teljes a komfortérzet, e sebesség felett már nyomja a szél erősen, ezt főként a szemüvegesek érzik majd meg. A bal arccsontomat erősebben nyomta, vagy a fejem, vagy a sisak nem tökéletesen szimmetrikus, jól esett a pihenő. Ez nem rossz arány, mármint hogy csak egy pont nyomott, volt sisak ami a koponyacsontot szorította körben, mint egy satu. Valamennyit úgyis tágulnak a bélések, ha nem, akkor kicsit meg lehet kozmetikázni a bélést.

Nagyjából úgy kb két órányi motorozás után, már a súlyát is kezdtem érezni, de nekem "gúnár" nyakam van, a "bika" nyakúaknak meg sem fog kottyanni. A plexi páramentes, nem kell bele pinlock betét. Valamilyen szuper anyaggal kezelik le, egy évig biztosan rajta marad, a tisztításnál kell óvatosabban bánni vele.

img_e2229_2.JPG

Itt jól látszik a két légcsatorna kivezető nyílása. Meg a ráírt, és a valós súly érték.

Térjünk vissza a szellőzéshez, pontosabban az állszellőző kezeléséhez. Mivel a plexi lenyúlik a sisak legaljáig, kintre fizikailag nem fért el a kapcsoló, ezért belülre került. Három állású, középen zárva, lent és fent pedig félig, vagy teljesen nyitott állást találjuk. Arra számítottam, hogy kesztyűben ez nem kezelhető, de tévedtem. Mivel eléggé csőrös az alja, simán befért az ujjam, és viszonyleg eltalált erővel működtethető. Az már másik dolog, hogy nem igazán éreztem különbséget a két állás között, és csukva is átfújta a szél. Nyári sisak ez na. A napszemüveg kallantyúja kicsi, de hamar megszoktam a helyét, csak nem igazán kellett a tükrös plexi miatt. A fő plexit középen nyithatjuk, tehát jobb és balkezeseknek is kiváló. Lehajtva, kicsit megnyomva záródik, akkor a legcsendesebb. Felnyitva viszont csak végállása van, nincsenek köztes helyzetek. Plusz a szervíz állás, ahol plexicserét lehet elvégezni. 

img_e2201_2.JPG

Jöjjön a végkövetkeztetés, nézzük pro és kontra, mik az előnyök, és mik a hátrányok. 

Előnyök: egyediség, szuper festések, óriás páramentes plexi, napszemüveg, remek szellőzés, meglepően csendes, álltalánosan jó minőség, gondolnak a sportmotorosokra is, barátságos árképzés. Ez a konkrét sisak most, 122 000 helyett, 93 000 forintba kerül és még elképesztő választék van polcon.

Hátrányok: viszonylag nagy súly, nem szemüvegbarát, hidegben visszaüthet a jó szellőzés, tükrös plexi plusz pénzért, a Sena kamerámat csak ragasztva tudnám felszerelni.

Úgy tűnik több az előny mint a hátrány, de egy mindenképpen biztos, a leg exhibicionistább sisak, amit valaha láttam, kéne. Menj be a boltba, nézz körül, az nem kerül semmibe, pluszként láthatsz néhány gyönyörű MV Agusta motort is. https://stunterstore.hu/

Mindenkit hazavárnak, sziasztok: a Mágus.

galéria:

2017_0124_054039_008.JPG

2017_0124_055818_011.JPG

img_2190_2.JPG

img_2194.JPG

img_2191_2.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

Icon motorozzvelem mvagustamagyarország mvagustaclubhungary yamaha mt 09 sp 2021 stunterstore