Minden napra egy film

Minden napra egy film

KO

2019. február 18. - BBerni86

Életet cserélős, szenvedős, értékekre ráébredős.

Antoine egy médiabirodalom feje, és az életben mindent elvesz, amit csak akar. A lányával keveset, a volt nejével még kevesebbet törődik. A mostanit alkoholizmusba kergeti, semmibe veszi, és rendszeresen csalja a munkahelyén és azon kívül is. Felhúzza maga körül az embereket, aminek az lesz a vége, hogy az egyik sértett fegyvert ránt és lelövi a férfit. Antoine a kórházban ébred, túlélte a lövést, de minden más lett körötte. Egy új ko.jpgéletben találja magát, ahol nem ő a főnök, csak az egyik időjós. Egykori kihasznált asszisztense a főnöke. A neje már nem is ismeri meg, másnak a felesége. Nem a lakásukban, hanem sokkal szerényebb körülmények között él. Nem érti, mi történt és hiába próbálja a szokott erőszakos módon visszaszerezni az életét, nem sikerül. Akkor mit lehet tenni, miért érdemes küzdeni?

A franciák nem erősek thrillerkészítők. Nem is emlékszem olyan bűnügyi filmre, ami francia lett volna, és tetszett volna. Pontosítok: a közelmúltban. Azért, egyszer volt ott Bíbor folyók, meg mintha Canet is rendezett volna egyet, ami lett annyira sikeres, hogy ő maga megcsinálta az amerikai változatot is.

De most az a lényeg ebből, hogy a KO thrillerként van hirdetve. És francia. Adtam is neki egy esélyt, és most fogom a fejem értetlenségemben. Ez, thriller? Ok, leírás alapján a cselekmény magja lehetne az. A férfi felébred, az egész élete oda. Összeesküvés? Valaki szórakozik vele? De egész egyszerűen nem erre van kihegyezve a film, nem thriller. Tudjátok, mi jutott róla eszembe? Az időjós, Nic Cage főszereplésével. Nekem ez egy életválság dráma volt.

Aminél problémát jelent az, hogy szerintem elég kevesen vannak olyan helyzetbe, hogy átérezhessék Antoine helyzetét. Hatalmas, gazdag ember volt, aki azon gázolt át, akin csak akart. Igazából az értheti meg az ő válságát, akinek ez megvan vagy volt. Mert ennek a mindenhatóságnak az elvesztése, ami a film konfliktusa. De mivel elég kevesen ilyen mindenhatók, nem is sokat tudunk ezzel a helyzettel kezdeni.

Arról nem is beszélve, hogy Antoine nem egy jó ember, akinek drukkolni lehet. Mert a hatalom korrumpál, és Antoine cseppet sem volt szerethető. Olyannyira, hogy nem simán arról beszélünk, hogy a vagyon miatt gátlástalan volt. Mélyebben, emberileg volt mélyen romlott, aminek csak része volt a vagyona. Szegényként ugyanazokat a módszereket akarta folytatni, ott se lett jobb ember. Nem sajnáltam, nem drukkoltam neki.

Azért némi jellemfejlődése van a film folyamán, de nem elég ahhoz, hogy együtt kezdjek érezni vele. És mivel annyira rá van kihegyezve a film, enélkül az alkotás sem tetszhetett.

Ha nagyon akarom, bele tudnám magyarázni, hogy az ember túlzottan későn jön rá, mi volt fontos az életében. De nem is próbálkozok vele, mert teljesen ez se igaz a filmre. Szerintem Antoine se igazán ébred rá a dolgokra, csak a szegényebb életében megtapasztalja, hogy talpnyalók nélkül egyedül van, ha mindenkivel mocsokként bánik.

Látványra, környezetre is inkább dráma, mint thriller. Kevés helyszín, nem ismert színészek, kis pénzből készült filmnek tűnik, de nem is lehetett volna okosan külsőségekkel javítani rajta. Maga a film cselekménye, ami nem akar összeállni.

Nekem nagy csalódás volt, nem is ajánlom senkinek. Kivéve, a piszok gazdag cégvezetőknek.

 

KO - 5/1 mi volt ez? Drámának nem elég éles, komédia egyáltalán nem. Még nézni is fájt.

https://www.youtube.com/watch?v=oGzu87azJaU

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr8214632850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása