Mit kell tudni az Instagram Reels-ről?
Szeretnél többet tudni az Instagram Reelsről? Kíváncsi vagy, hogyan tudsz minél többet kihozni Instagram felületedből?
Ebben a cikkben megmutatok néhány stratégiát, amellyel termékeidet és szolgáltatásaidat népszerűsítheted az Instagram Reels segítségével.
Miért használd az Instagram Reelset üzleti és marketing célokra?
Az elmúlt években a videómarketing terén nagy mértékű növekedése volt tapasztalható, ami részben annak köszönhető, hogy egyre népszerűbbek az olyan platformok, mint a Snapchat vagy a TikTok.
A Reels az Instagram rövid formátumú, videóalapú kiegészítője, mely használata két okból előnyösebb a történetekkel szemben. Először is a Reels szerkesztési funkciói (zene, eltűnő szöveg, effektusok stb.) több kreatív lehetőséget kínálnak, mint a Stories. Másodszor a történeteket csak azok láthatják, akik követnek téged, vagy azok, akik meglátogatják az Instagram-profilodat.
Viszont a Reelset a felhasználók a hírcsatornában látják, függetlenül attól, hogy követnek-e Téged, vagy nem, így nagyon magas annak aránya, hogy olyan felhasználókhoz is eljuss, akik eddig még nem is hallottak az oldaladról. Ezenkívül az Reels előnézete a hírcsatornában marad, nem tűnik el.
Ha az algoritmus úgy ítéli meg, hogy az általad készített Reels tartalma vonzza a közönséget, akkor hatalmas lehetőségek nyílnak meg vállalkozásod előtt.
A Reelsek rövid formátumú videók, amelyek hossza 15 és 30 másodperc között van. A hírcsatornában vannak jelen, engedélyezett hozzájuk komment írása és Storyként is megoszthatók.
A szokásos Instagram hírcsatorna-bejegyzésekhez hasonlóan a Reelsek teljes felirattal rendelkeznek, amely nem engedélyezi az élő, kattintható linkeket, de a hashtageket igen.
Reelseket készíthetünk az Instagram Reelsen belüli zenei katalógusból kiválasztott zene felhasználásával vagy akár saját hangunk segítségével is.
Zene hozzáadása
A személyes fiókok hozzáférhetnek a teljes zenei könyvtárhoz, csakúgy, mint az üzleti fiókok.
Zene kereséséhez egyszerűen érintsd meg a zenei jegyzet ikont a zenekönyvtár megnyitásához, majd írd be a dal címét, az előadó nevét vagy a hangulatot. Koppints egy dalra, melyen belül egy lebegő sávot látsz, amelyet jobbra vagy balra húzva, előre-hátra mozoghatsz a dalban, így meg tudod találni a használni kívánt szegmenst.
Ne feledd, hogy a TikToktól eltérően itt nem lehet egyidőben beszélni is, amíg szól a zene.
Eltűnő szöveg hozzáadása
Ezzel a funkcióval a videóddal együtt megjelenő és eltűnő szöveget kezelheted. Miután elkészítetted a videót, koppints a képernyő alján található jobbra nyílra. Ezután érintsd meg az „Aa” négyzetet a képernyő jobb felső sarkában a szövegszerkesztő megnyitásához.
Írd be a szövegblokkot, majd érintsd meg a képernyő alján található buborékot, hogy meghatározd az időtartamot. Így tudod beállítani, hogy ez a szöveg megjelenjen-e a videó teljes időtartama alatt, vagy csak az elején, közepén esetleg a végén.
Effektek hozzáadása
A Reelsen belüli effektek a Storiesra és a TikTokra építenek.
Számos effekt közül lehet böngészni és választani. Effektek hozzáadásához fordítsuk meg a kameranézetet, hogy saját magunkat filmezzük és válasszunk ki egy effektet. Nyomjuk meg a Média hozzáadása gombot és válasszunk ki egy fényképet vagy videót a telefonunkból. Ezután az effekt felveszi azt a fotót vagy videót a felvétel háttereként.
Láthatod, hogy az Instagram Reels használata egyáltalán nem bonyolult, ugyanakkor számtalan lehetőséget kínál, és bátran használhatjuk benne kreativitásunkat is.
Te várod már, hogy nálunk is használni lehessen?
Forrás:
https://www.socialmediaexaminer.com/instagram-reels-strategy-what-marketers-need-to-know/