Mi vár ránk 2021-ben a közösségi médiában?
A világjárvány idején még több kérdés fogalmazódik meg bennünk vállalkozásunkkal kapcsolatban.
Hogyan tudjuk most elérni a potenciális vásárlókat? Hogyan szerezhetünk új ügyfeleket? Hogyan kommunikáljunk a közösségi médiában?
A Hootsuite immáron 5. éve készíti el a közösségi trendek jelentését, amelyben idén a 2021-es év legfontosabb trendjeit, valamint a cégek alkalmazkodásának és boldogulásának módjait ismertette.
Hűség és elkötelezettség elérése
2020-ban a világjárvány következtében elég nagy kapkodást és rohanást váltott ki a befektetéssel arányos megtérülés (ROI) elérése. Valójában az összes marketingszakember 73 százaléka az „új ügyfelek fokozott megszerzését” tartotta a 2021-es társadalmi csúcsteljesítménynek, szemben a tavalyi 46 százalékkal, ami 58 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ez nagyon tranzakció-központú évhez vezetett.
De a tranzakciók önmagukban nem hoznak létre emlékezetes márkákat vagy hosszú távú növekedést.
Ezért kell újítani a hosszú távú hűség és elkötelezettség elnyerése érdekében. De mégis hogyan? Azzal, hogy visszahozzuk a szórakozást a vásárlási folyamatba, a vásárlást társadalmibb közegbe helyezzük és folyamatosan tarjuk a kapcsolatot ügyfeleinkkel.
Rombold le a közöny falát!
A közösségi média használatának növekedése 2020-ban számos lehetőséget kínált a márkák számára. Sajnos sokan azzal rontották el, hogy túl korán ugrottak bele, ahelyett, hogy időt szántak volna a megfigyelésre. A 2021-ben sikert elérő márkákra leginkább a kreatív utak megtalálása és a közöny falának áttörése lesz jellemző.
Ne feledkezz meg a Baby boomerek-ről!
A gyermekkorúak még több időt töltenek a közösségi platformokon a világjárvány következtében, a marketingesek mégis figyelmen kívül hagyják és alulreprezentálják ezt a jövedelmező csoportot a fiatalabb demográfiai csoportok célzása mellett.
Ahhoz, hogy kamatoztathassuk a növekvő technológiai lelkesedést, ügyeljünk az intelligens szegmentálásra és az átgondolt képviseletre!
Lépj túl a like-okon!
A közösségi média nem egyszerűen a kedvelések összegyűjtéséről szól, ezek csak a cél elérésének eszközei. Biztosítani akarjuk, hogy társadalmi erőfeszítéseink valódi eredményeket teremtenek vállalkozásunk számára. Ehhez viszont túl kell lépni a like-okokon, reakciókon, és mélyebbre kell ásni, hogy megtudjuk a közösségi adatok hogyan segíthetnek jobban megérteni ügyfeleinket.
Célközpontú márkanév
Noha 2020 nem a célorientált marketing felé történő elmozdulás kezdete volt, mégis nagy sebességbe lendítette a dolgokat. Az emberek 53 százaléka azt mondja, hogy szeretné, ha a márkák proaktívan jobbá tennék a világot.
A célközpontú márkanévvé válás nem hamis vagy egy egyszerűen utánozható dolog a közösségi médiában. Nem jelölhetünk be egy négyzetet és kész. A márkáknak ismerniük kell a világban zajló eseményeket, és figyelembe kell venniük a már kibontakozó beszélgetéseket. Ha álláspontot képviselsz, győződj meg róla, hogy tetteid is alátámasztják-e ezt!
2021-ben a legerősebb márkák egyensúlyba hozzák a jobb üzleti élet és a jobb világ kiépítésének kettős igényeit.
Te mivel készülsz 2021-ben?
Forrás: