2020. aug 03.

Mindent tudni szeretnél az influencer marketingről titkok nélkül? Eláruljuk!

írta: Sáringer Viktória
Mindent tudni szeretnél az influencer marketingről titkok nélkül? Eláruljuk!

serious-young-woman-using-netbook-while-having-hot-drink-in-3766227_1.jpgAz influencer marketing már szorosan az online marketing fogalmához kapcsolódik és vállalkozói körökben is általában ismert hirdetési eszköz. Azonban nem minden esetben egyértelmű, pontosan mit is ért az adott személy az influencer marketing meghatározása alatt és rengeteg változás is létrejön az idő múlásával az online felületeken, így fontos tisztáznunk az alapvető kérdéseket 2020-ban is.

Mi is az influencer marketing?

Az influencer marketing egy hibrid a régi és új marketing eszközök között. Felhasználja a sztárok, celebritások közreműködésének jól bevált ötletét és ötvözi egy modern, napjainkbeli, tartalomközpontú marketing kampánnyal. Közös munka, együttműködés jön létre az influencer és a márka között. Az influencer nem csupán véleményvezéri, de tartalomgyártói pozíciót is betölt, hiszen az ő feladata, hogy olyan tartalmat hozzon létre az adott márka üzenetével, termékével vagy szolgáltatásával, amivel elérheti követőbázisát és saját arculatához is illik.

Az influencerek esetében nem fontos, hogy hírességek, sztárok, celebek legyenek, így a korábban megszokott sémától elszakadva már nem elsősorban olyan személyekkel dolgoznak együtt a márkák, akik reflektorfénybe kerültek elért eredményeik, televíziós szereplésük, sport teljesítményük miatt. Influencer lehet bárkiből, aki nagyobb méretű követőbázist tud összegyűjteni profiljaira. Az offline, vagyis a való világban nem feltétlen híresek, széles körben ismertek az online influencerek.

Ha belevágnál az influencer marketingbe, ajánljuk cikkünket tippekért.

Kit nevezünk influencernek?

photo-of-woman-handshaking-with-another-person-3182816.jpgInfluencernek nevezhetjük azt, aki képes elérni, hogy befolyásolja követőbázisának vásárlási döntéseit. Ezt a képességet általában a saját egyéniségének, tudásának, pozíciójának köszönheti vagy a követőivel való bizalmi kapcsolatában rejlik a titok. A hagyományos média néhány esetben elmossa a határvonalat a celebritások és online influencerek között, mivel sok sztár, sportoló, színész, egyéb ismert ember egyben online influencer is, azonban ez fordítva nem szükséges, hogy igaz legyen.

Fontos szem előtt tartani, hogy az influencerek önmaguk számára építették fel a követőbázist. Ez furán hangozhat, de ha reálisan közelítünk a kérdéshez, akkor láthatjuk, hogy a felhasználók, akik követik az influencert nem a márkára, márkákra kíváncsiak, hanem az influencer véleményére. Vagyis nem a márka az, ami eladja magát, hanem a véleményvezér, aki ajánlja a márkát, segíti elő a vásárlási döntést a influencer marketing esetében. Nem véletlen, hogy egyes influencerek több tíz vagy százezres követőbázis gyűjtenek maguknak, míg még a legnagyobb márkáknak is meggyűlik sokszor a bajuk új követők szerzésével.

Az emberek nagyrésze szívesebben követ személyeket, példaképeket, kedvelt véleményvezéreket, mint márkákat. Épp emiatt fontos, hogy az együttműködés keretein belül ne erőltesd rá az influencerre az általad megírt reklámszöveget, ami márkádhoz kapcsolódik, mert ez nem lesz sem szimpatikus, sem hiteles. Ha szabad kezet adsz a véleményvezérnek, hogy a saját arculatához kapcsolódva, a követői által már megszokott és kedvelt módon tálalja a terméket, akkor biztos, hogy jobb eredményeket fogsz elérni, mint ha felolvasna egy előre megírt scriptet.

Sok követő = biztos siker?

woman-wearing-sunglasses-1191522.jpgAz influencer marketing az a folyamat, amikor egy márka és egy influencer egy együttműködés keretein belül összedolgozik azzal a céllal, hogy eladjanak egy terméket vagy szolgáltatást. Bizony, az influencer célja is az értékesítés, hiszen minél több kattintást, vásárlót, valós konverziót szerez az adott márkának, annál nagyobb az esélye a későbbi közös munkának és annál fontosabb szerepet is tud betölteni marketing szempontjából. Hiába van egy véleményvezérnek akár milliós követőbázisa, ha nem tud eladni semmit, akkor nincs haszna a márkáknak az együttműködésből.

Ellenben akár egy kétezer követővel rendelkező influencer is tud olyan bizalmi kapcsolatot kiépíteni követőivel, hogy jobb eredményeket érhet el, mint a követők számában őt jóval meghaladók. Persze nem mindig csak a konkrét eladás lehet a kollaboráció célja, hanem a márkanév ismertetése, új szolgáltatásról való bejelentés is opció.

Kiből lehet véleményvezér?

crop-person-taking-photo-of-food-on-smartphone-of-food-4552989.jpgAmi az influencereket a leginkább elhatárolja a már megszokott, ismert reklámarcoktól, hogy véleményvezér lehet bárkiből, bárhol és bármilyen témában. Kertészkedős blogok, utazási helyszínekről készült fotók, hobbi cukrászat, divatszerelem, fitness – bármi lehet a főprofil, sőt, akár vegyíthetjük is a témákat. A sikeresség kulcsa, ha valaki ki tud emelkedni a többiek közül valamiben. Ez lehet az, hogy az adott téma szakértője csodás fotókat csinál, esetleg külső adottságai miatt kezdik követni. A véleményvezérek nagyrésze átlagos személyből vált követett személlyé, sokan hobbiból posztolnak és kapnak cserébe ingyen termékeket, lehetőségeket és egy kis mellékes, plusz bevételt, míg mások főállásként ebből meg is tudnak élni.

Ez az álommunka?

woman-in-gray-hijab-holding-iphone-4620809.jpgNagyon jól hangzik, hogy néhány fotóért vagy videóért cserébe jó sok pénzt meg ingyen cuccokat lehet kapni, de ez nem egy könnyű dolog, hiszen akit sokan követnek, azt sokan fogják bántani is. Minél nagyobb a követőbázis, annál nagyobb az esély arra, hogy utálkozók is megjelennek, kéretlen üzenetek is érkeznek. Fontos, hogy az influencer határozott legyen és megfontolt, amikor eldönti milyen együttműködéseket vállal el. Néha nehéz nemet mondani a felajánlott összegekre és lehetőségekre, de a hitelesség sokkal nagyobb kincs és kifizetődőbb taktika egy influencer számára hosszútávon, mint egy jól fizető, egyszeri közös munka, ami megrendítheti a bizalmat a követőkben. A folyamatos, minőségi tartalomgyártást is meg kell említenünk és persze nem egyszerű felépíteni egy olyan követőbázist, ami már lehetőséget ad az együttműködésekre.

Ne kövess el hibákat!

Egy hiba, amit sok márka elkövet, hogy nem megfelelően tekintenek az influencer marketingre. Ez nem arról szól, hogy keressünk valakit, akit sokan követnek, ajánljunk neki pénzt és ő majd cserébe szépeket és jókat mond rólunk. Ez a kérdéskör ennél sokkal összetettebb és a közös munka előtt számtalan szempontot meg kell fontolnunk. Ráadásul ez a taktika nem is működik olyan véleményvezéreknél, akik valódi követőbázist építettek ki maguknak, organikus módon, kemény munkával. Nem fogják évek munkáját sutba dobni egy márka kedvéért sem, legyen szó akármennyi pénzről.

És márkaként ilyen influencereket kell keresni, mert ők azok, akik hitelesek, valódi követőik vannak, nem csak vásárolt kamuprofilosok és fizetett lájkok. Nehéz elfogadni a cégek számára, de a közösségi média a legtöbb esetben nem a gyors eredményekről szól, hanem a kitartó, folyamatos munkáról, amivel hosszútávon érhetünk el jó eredményeket. Ha nekünk a valódi érték számít és nem csak az üres látszat, akkor ezen az úton kell haladnunk, hogy elérjük céljainkat.

Forrás: https://influencermarketinghub.com/what-is-influencer-marketing/

Szólj hozzá

tartalom facebook pénzszerzés véleményvezér követő instagram Facebook influencer Instagram