2019. jún 17.

Gyorstalpaló az Instagramhoz

írta: Sáringer Viktória
Gyorstalpaló az Instagramhoz

instabusiness3.jpgManapság már a közösségi média nem csak a családi fotók megosztásának és a tinik ismerkedésének a helye. Bizony a vállalkozások is megjelentek minden lehetséges platformon, hogy bővítsék ügyfélkörüket és minél több emberhez jussanak el. A Facebook után az Instagram is egyre népszerűbb a cégek körében. Az Instagram egymilliárd fiókot tartalmazó, aktív közösség, aminek a Te vállalkozásod is bármikor ingyen a tagja lehet. Globális adatokat nézve már 25 millió vállalkozás próbálja ügyfeleid az Instagramon elérni és naponta több mint 200 millió fiókkal látogatnak üzleti profilokat. 3-ból 2 esetben olyan felhasználó jut el az üzleti profilra, aki még nem követi. Jól hangzik, ugye?

Mik a lépései vállalkozásod Instagramon való megjelenésének?

  • Válts üzleti profilra
  • Készíts kiemeléseket
  • Mutasd be újdonságaidat a Hírfolyam segítségével
  • Készíts interaktív Sztorikat az elérhető eszközök segítségével
  • Időzítsd a tartalmakat, amiket megosztasz – évszaknak, napszaknak, akár az éppen zajló eseményeknek tükrében
  • Hozz létre közösséget, tarts kapcsolatot követőiddel az üzenetküldésen keresztül

Használd okosan az InstaSztorit!

  • Próbálj ki valami újat: mutasd be új termékeidet vagy engedj bepillantást követőidnek a kulisszák mögé
  • Használd a Stories kínálta funkciókat, hogy izgalmasabb történeteket hozz létre
  • Tölts fel Boomerang alkalmazással készített videókat
  • A képek mellett időnként rövid videókat is ossz meg. Ilyenkor fontos, hogy ügyelj a jó minőségre, láthatóságra és a hangra!
  • A Sztorik csak 24 órán át láthatóak – ez pont alkalmas lehetőség számodra, hogy villámakciókat hirdess és korlátozott ideig elérhető ajánlatokat kínálj ügyfeleidnek

Tudasd az emberekkel, hogy fiókod valódi!
Jelenleg az Instagramon nem lehet ellenőrzött megjelölést igényelni, de ha kitöltöd a bemutatkozás részt, követőid máris többet tudhatnak meg vállalkozásodról. Sztorik segítségével bepillantást nyújthatsz vállalkozásod működésébe – ezek exkluzív videók és képek lesznek, amiket máshol nem találhatnak meg, így ügyfeleid tudják majd, hogy nem hamis profillal van dolguk. Ha Facebook oldaladon is megosztod az Instagram elérhetőségedet, tudathatod az emberekkel, hogy melyik profilt használja vállalkozásod. Érdemes ügyfeleidet bátorítani, hogy bejegyzéseikben jelöljenek meg téged, így mások is könnyen eljuthatnak hozzád illetve jobban láthatóvá válnak termékeid vagy szolgáltatásaid.

Milyen algoritmus működik az Instagramon?
Az Instagramon, mint minden közösségi oldalon, létezik egy algoritmus, ami kiválasztja, hogy az egyes felhasználóknak milyen tartalmak jelenjenek meg. Az algoritmus rangsorolást alkalmaz a képfolyamban, így meghatározva a megjelenési sorrendet. Célja, hogy kiszűrje az adott felhasználó érdeklődését, és neki ez alapján várhatóan tetsző képeket és videókat mutasson. Az algoritmus az emberek reakciói alapján dolgozik – nézi a lájkokat, kommenteket, keresett hashtageket.

Mi jelenik meg a Felfedezés oldalon?
A felhasználó által kedvelt illetve követett bejegyzések alapján válogatja össze az Instagram a Felfedezés oldalt. Használj hashtaget (keresőcímkét) megosztott tartalmaidnál vagy adj meg helyszínt, hogy több emberhez eljuss!

Hány követőd van?
Manapság már nehéz elboldogulni az Instagramon, állítják sokan. Azonban nem szabad, hogy a követők száma megtévesszen minket. Valódi, aktív követőkkel messzebbre jutunk, mint rengeteg érdektelen emberrel. Ezért fontos, hogy ne a lájk- és követőgyűjtés legyen a célod, hanem a vállalkozásod iránt potenciálisan érdeklődő emberek elérése. Ehhez segítségedre lesz, ha vállalkozásod profiljába illő, szorosan kapcsolódó hashtageket használsz.

Te milyen módon próbálsz eljutni lehetséges ügyfeleidhez?

Források:

https://www.facebook.com/business/profiles

https://business.instagram.com/a/toolkit#

https://help.instagram.com/

Szólj hozzá