A Google-barát weboldal titkai
Az első benyomás nagyon fontos. Nem tudhatod, hogy az emberek hol találnak rád: Google keresőben, a Térkép alkalmazással, Facebookon vagy Instagramon – ezért mindenhol ügyelned kell a jó megjelenésre.
Először is nézzük végig, mik azok az alapvető feltételek, amik fontosak honlapod tervezésénél:
-
Jól olvashatóság
Körültekintően válaszd ki a háttérszínt, betűszínt, -méretet és –típust! Ugyanis ma már az emberek nem szívesen bogarásszák ki a nehezen olvasható, alig látható szövegeket. Hamar megunják és már ki is léptek oldaladról, azonban azt a luxust nem engedheted meg magadnak, hogy ilyen apróság miatt veszíts ügyfeleket.
-
Gyors betöltés
Hihetetlen, de egy felmérés szerint az emberek nagyrésze pár másodperc várakozás után már vissza is lép és más oldallal próbálkozik. Nem hangzik ez olyan jól, amikor a találati listában melletted vannak konkurenseid is, igaz?
-
Mobil-barát oldal
Fontos, hogy weboldaladnak legyen mobilbarát verziója is, hiszen sokan fognak telefonról és táblagépről kattintani.
-
Tartalom: legyen informatív és könnyen érthető
Senki sem szereti a felesleges időhúzást. A lényeget írd le, röviden, tömören, légy érthető!
-
Landing page
A Landing page nem más, mint az oldal, amire a keresés által érkezik a vásárló. Ha például gyapjú pulóverre keresnek rá, nem szerencsés, ha a Landing Page a webshop kezdőoldala. A vásárló egyből a megfelelő oldalt akarja látni: a gyapjú pulóver kínálatot.
Mi kell a vásárlónak?
Amit a vásárlók keresnek: kényelem, átláthatóság, egyszerűség, gyorsaság. Ezekre kell törekednek honlapodon és a közösségi média felületeken is. Az alaplépések, amiket végezz el a megvalósításhoz: kutatás, elemzés, tervezés, megvalósítás, tesztelés, ellenőrzés, javítás.
Milyen ingyenes Google eszközök állnak rendelkezésedre, amelyek ebben segítenek?
A Google rengeteg ingyenes lehetőséget kínál, amik segítségedre lesznek a mai telített online piacon.
-
Page Speed Insights
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu
Ellenőrizd weboldalad sebességét! 100-as skálán értékeli oldaladat, a 80 feletti eredménnyel már elégedettek lehetünk. Az asztali és a mobilnézetet is vizsgálja. Másodpercre pontos adatokkal szolgál nekünk ez a Google-funkció és ehhez csupán annyi a dolgunk, hogy beírjuk oldalunk címét.
-
Test My Site
https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite
A mobilon való betöltési sebességet méri időben és osztályozza.
-
Google Trends
https://trends.google.hu/trends/?geo=HU
A Google Trends segítségével elemezhetjük a felhasználók keresési szokásait. Idő szerinti értékelést és lokális eredményeket is kapunk. Ha például zoknikat árulunk és beütjük a zokni szót, kiderül, hogy a mely hónapokban kerestek a legtöbben zoknikat:
Ha megnézzük a lokális eredményeket, látható megyére lebontva, honnan mennyi keresés érkezett:
Érdekességként böngészhetjük a Google Trend statisztikáit, híreit is. Például a 2018-as legnépszerűbb keresések listáját: https://trends.google.hu/trends/yis/2018/HU/
Ez alapján kiderül, hogy habár soha senki sem nézi a ValóVilágot, mégis ez a legtöbbet keresett a TV műsorok között és összesítésben a legnépszerűbbek között is negyedik helyet foglalja el Magyarországon.
A globális népszerű kereséseket vizsgálva kiderül, hogy a világkupa többeket érdekelt, mint a királyi esküvő és a Florence hurrikán, illetve az elhunyt személyekre való keresés is előkelő helyet foglal el a listán: https://trends.google.hu/trends/yis/2018/GLOBAL/
A statisztikák közelebb visznek minket vásárlóinkhoz, elárulják valódi, sokszor ki nem mondott érdeklődési körüket.
-
Consumer Barometer
https://www.consumerbarometer.com/en/
Statisztikákat, technikai adatokat nézhetünk meg országonként és hasonlíthatjuk össze őket. A felhasználók internet- és vásárlási szokásait ismerjük meg a segítségével. Ezek a Google által gyűjtött adatok, egészen 2017-ig, így a korábbi évekhez való változás is megfigyelhető.
-
Market finder
https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/tools/market-finder/
Potenciális piacok felkutatására alkalmas, amennyiben külföldre is terjeszkednénk. Piacra való belépési nehézség alapján osztályozza a piacokat. Weblapunk címét beírva kategorizálja, hová tartozik a profilunk és ez alapján ajánlja azt a 10 piacot, ahová a legkönnyebben terjeszkedhetnénk. Itt szinte kivétel nélkül mindig az USA lesz az első hatalmas piaci kínálata és vásárlóbázisa okán.
Ugyan nem Google által fejlesztett oldal, de hasznos lehet számunkra:
-
Silimar Web
A konkurenciát figyelhetjük vele: bármilyen weboldalt beírhatunk, és megnézhetjük a keresési eredményeiket illetve sikerességüket. Saját oldalunkon is kipróbálhatjuk: kideríti honnan jönnek vásárlóink (pl. árukereső), melyik fizetési módszer a legnépszerűbb (Magyarországon egyébként még mindig az utánvét van előnyben) és hasonló oldalakat mutat a régiónkban, akik ugyanabba a kategóriába esnek mint mi (kik a versenytársaink).
Az itt említett lehetőségekkel közelebb kerülhetsz üzleti céljaidhoz – kiismerheted vásárlóidat, versenytársaidat, sőt, még saját honlapodról is sokat megtudhatsz! Ne feledd, alapos felkészülés nélkül nem vezet út a sikerhez. A Google megkönnyíti számunkra a kutatást, hiszen a világ legnagyobb keresőjeként rengeteg adathoz hozzáfér és ezeket feldolgozva kínálja nekünk. Éljünk a lehetőséggel. Te próbáltad már valamelyiket?
Forrás: Google Digital Workshop Veszprém, 2019. március
https://www.thinkwithgoogle.com