2019. jún 13.

A Google-barát weboldal titkai

írta: Sáringer Viktória
A Google-barát weboldal titkai

thinkwithgoogle2.jpgAz első benyomás nagyon fontos. Nem tudhatod, hogy az emberek hol találnak rád: Google keresőben, a Térkép alkalmazással, Facebookon vagy Instagramon – ezért mindenhol ügyelned kell a jó megjelenésre.
Először is nézzük végig, mik azok az alapvető feltételek, amik fontosak honlapod tervezésénél:

  • Jól olvashatóság

Körültekintően válaszd ki a háttérszínt, betűszínt, -méretet és –típust! Ugyanis ma már az emberek nem szívesen bogarásszák ki a nehezen olvasható, alig látható szövegeket. Hamar megunják és már ki is léptek oldaladról, azonban azt a luxust nem engedheted meg magadnak, hogy ilyen apróság miatt veszíts ügyfeleket.

  • Gyors betöltés

Hihetetlen, de egy felmérés szerint az emberek nagyrésze pár másodperc várakozás után már vissza is lép és más oldallal próbálkozik. Nem hangzik ez olyan jól, amikor a találati listában melletted vannak konkurenseid is, igaz?

  • Mobil-barát oldal

Fontos, hogy weboldaladnak legyen mobilbarát verziója is, hiszen sokan fognak telefonról és táblagépről kattintani.

  • Tartalom: legyen informatív és könnyen érthető

Senki sem szereti a felesleges időhúzást. A lényeget írd le, röviden, tömören, légy érthető!

  • Landing page

A Landing page nem más, mint az oldal, amire a keresés által érkezik a vásárló. Ha például gyapjú pulóverre keresnek rá, nem szerencsés, ha a Landing Page a webshop kezdőoldala. A vásárló egyből a megfelelő oldalt akarja látni: a gyapjú pulóver kínálatot.

thinkwithgoogle1.jpgMi kell a vásárlónak?
Amit a vásárlók keresnek: kényelem, átláthatóság, egyszerűség, gyorsaság. Ezekre kell törekednek honlapodon és a közösségi média felületeken is. Az alaplépések, amiket végezz el a megvalósításhoz: kutatás, elemzés, tervezés, megvalósítás, tesztelés, ellenőrzés, javítás.

Milyen ingyenes Google eszközök állnak rendelkezésedre, amelyek ebben segítenek?

A Google rengeteg ingyenes lehetőséget kínál, amik segítségedre lesznek a mai telített online piacon.

  1. Page Speed Insights

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu

Ellenőrizd weboldalad sebességét! 100-as skálán értékeli oldaladat, a 80 feletti eredménnyel már elégedettek lehetünk. Az asztali és a mobilnézetet is vizsgálja. Másodpercre pontos adatokkal szolgál nekünk ez a Google-funkció és ehhez csupán annyi a dolgunk, hogy beírjuk oldalunk címét.

  1. Test My Site

https://www.thinkwithgoogle.com/feature/testmysite

A mobilon való betöltési sebességet méri időben és osztályozza.

  1. Google Trends

https://trends.google.hu/trends/?geo=HU

A Google Trends segítségével elemezhetjük a felhasználók keresési szokásait. Idő szerinti értékelést és lokális eredményeket is kapunk. Ha például zoknikat árulunk és beütjük a zokni szót, kiderül, hogy a mely hónapokban kerestek a legtöbben zoknikat:

thinkwithgoogle3.JPG

Ha megnézzük a lokális eredményeket, látható megyére lebontva, honnan mennyi keresés érkezett:

thinkwithgoogle4.JPG

Érdekességként böngészhetjük a Google Trend statisztikáit, híreit is. Például a 2018-as legnépszerűbb keresések listáját: https://trends.google.hu/trends/yis/2018/HU/
Ez alapján kiderül, hogy habár soha senki sem nézi a ValóVilágot, mégis ez a legtöbbet keresett a TV műsorok között és összesítésben a legnépszerűbbek között is negyedik helyet foglalja el Magyarországon.

A globális népszerű kereséseket vizsgálva kiderül, hogy a világkupa többeket érdekelt, mint a királyi esküvő és a Florence hurrikán, illetve az elhunyt személyekre való keresés is előkelő helyet foglal el a listán: https://trends.google.hu/trends/yis/2018/GLOBAL/

A statisztikák közelebb visznek minket vásárlóinkhoz, elárulják valódi, sokszor ki nem mondott érdeklődési körüket.

  1. Consumer Barometer

https://www.consumerbarometer.com/en/

Statisztikákat, technikai adatokat nézhetünk meg országonként és hasonlíthatjuk össze őket. A felhasználók internet- és vásárlási szokásait ismerjük meg a segítségével. Ezek a Google által gyűjtött adatok, egészen 2017-ig, így a korábbi évekhez való változás is megfigyelhető.

  1. Market finder

https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/tools/market-finder/

Potenciális piacok felkutatására alkalmas, amennyiben külföldre is terjeszkednénk. Piacra való belépési nehézség alapján osztályozza a piacokat. Weblapunk címét beírva kategorizálja, hová tartozik a profilunk és ez alapján ajánlja azt a 10 piacot, ahová a legkönnyebben terjeszkedhetnénk. Itt szinte kivétel nélkül mindig az USA lesz az első hatalmas piaci kínálata és vásárlóbázisa okán.

Ugyan nem Google által fejlesztett oldal, de hasznos lehet számunkra:

  1. Silimar Web

https://www.similarweb.com/

A konkurenciát figyelhetjük vele: bármilyen weboldalt beírhatunk, és megnézhetjük a keresési eredményeiket illetve sikerességüket. Saját oldalunkon is kipróbálhatjuk: kideríti honnan jönnek vásárlóink (pl. árukereső), melyik fizetési módszer a legnépszerűbb (Magyarországon egyébként még mindig az utánvét van előnyben) és hasonló oldalakat mutat a régiónkban, akik ugyanabba a kategóriába esnek mint mi (kik a versenytársaink).

Az itt említett lehetőségekkel közelebb kerülhetsz üzleti céljaidhoz – kiismerheted vásárlóidat, versenytársaidat, sőt, még saját honlapodról is sokat megtudhatsz! Ne feledd, alapos felkészülés nélkül nem vezet út a sikerhez. A Google megkönnyíti számunkra a kutatást, hiszen a világ legnagyobb keresőjeként rengeteg adathoz hozzáfér és ezeket feldolgozva kínálja nekünk. Éljünk a lehetőséggel. Te próbáltad már valamelyiket?

Forrás: Google Digital Workshop Veszprém, 2019. március
https://www.thinkwithgoogle.com

 

 

Szólj hozzá

honlap