2019. ápr 17.

Tippek a Facebook Messenger botod kommunikációjának növeléséhez

írta: K.Klarissza
Tippek a Facebook Messenger botod kommunikációjának növeléséhez

messenger_bot.jpgEbben a cikkben vezető Facebook Messenger marketingszakértők legjobb tippjeit szeretnénk Veled megosztani, mely segíteni fog abban, hogy kihasználd a chatbotban rejlő lehetőségeket.

  1. Alakíts ki egy karaktert a Messenger botnak

2019-ben a Messenger botok fénykorukat élik, nincs is jobb módja annak, hogy olyan kapcsolatot hozzunk létre ügyfeleink és chatbotunk között, mely valódi konverziót eredményez. Fontos azonban figyelembe venni néhány tényezőt, hiszen chatbot és chatbot között óriási különbségek vannak.

Ne feledjük, hogy egy chatbot mindenképpen csak egy bot, és ne is próbáljuk valós embernek beállítani! Hiszen ez nem csak félrevezetheti a felhasználókat, de törvényt is sérthetünk vele. Így célszerű már a beszélgetés elején egyértelművé tenni felhasználóink számára: robottal beszélgetnek.

Egyértelmű, hogy a chatbotokat a gyorsaság és a szórakoztatás miatt használjuk, arról nem is beszélve, hogy egyedülállóan hiteles módon szolgálják az ügyfeleinket. Így minél szórakoztatóbb és színesebb a chatbotunk, annál inkább vált ki interakciót a felhasználókból.

Célszerű tehát egy olyan karaktert megformálnod chatbotod személyében, mely képviseli a márkádat, és úgy használja ezt a kreált személyiségét, hogy egyre több ügyfelet szerez a cégednek!

  1. Úgy kommunikáljon a Messenger botod, mintha valóban chatelne az ügyfelekkel

A legfontosabb a bot létrehozásakor, hogy utánozza a valódi beszélgetést. Ne akard a hírlevélben kiküldött információkat egy az egyben átmásolni a botodba! Egészen hosszú szövegeket egybe elküldeni pedig még nagyobb vétek!

A Messengerben folytatott kommunikáció lényege, hogy egyszerre csak néhány sor információt közöljünk a felhasználóval, s közben minél több lehetőséget adjunk neki is a reagálásra.

  1. Jelenítsd meg mindenhol a chatbotod elérési linkjét

A Facebook Messenger megfelelő marketingjével annyi felhasználót gyűjthetsz össze, amennyit csak akarsz. A lényeg, hogy jelenítsd meg mindenhol!

Ha egy prezentációt posztolsz, ha kupont ajándékozol az előfizetőidnek, ha hírlevelet küldesz az olvasóidnak, mindenhol szerepeljen a chatbotod linkje! A felhasználóid tudjanak róla, hogy van, és hogy a chatboton keresztül érhetnek el, ha kérdésük van.

Ösztönözd ügyfeleidet a chatbotod használatára egy különleges ajándék, vagy bónusz formájában!

  1. Kombináld a Messenger Bot-ot a Facebook live videóiddal

A Facebook Messenger bot hihetetlenül hatékony eszköz nem csak a már meglévő közönséged bevonására, de újabb felhasználók szerzésére is. Ennek egy nagyszerű módja, ha kombinálod a chatbotodat a Facebook Live szolgáltatással.

Ez a gyakorlatban annyit jelen, hogy miután elindítod a Facebook Live-ot, csatlakoztatod a chatbotodat is. Amikor valaki megjegyzést fűz a Facebook Live-hoz (amelyre az élő közvetítés során és utána is bátoríthatod a résztvevőket), üzenetet fog kapni a botodtól, a többi pedig már megy magától! :)

  1. Használd okosan a chatbotodat!

A legnagyobb hiba, amit a vállalkozások elkövetnek a Messenger botjaikkal, hogy egyfajta információ kiküldésére használják. A botok csodálatos megnyitási arányokkal rendelkeznek az e-mailekhez képest, de ne tegyük őket egyenlővé velük.

A Messenger egy csevegési és beszélgetési platform, a Messenger botnak pedig egy automatizált csevegési élményt kell nyújtania a felhasználók számára.

Tehát, amire ügyelned kell:

  • Interakció: A chatbot nem egy egyirányú kommunikációs eszköz, így alakítsd úgy a beszélgetést, hogy a felhasználó is minél jobban részt tudjon venni benne! Hagyd, hogy az ő kezében legyen az irányítás, kínálj fel 1-1 kérdésnél több lehetőséged, és tereld abba az irányba a beszélgetést, ami a leginkább érdekli a felhasználódat.
  • Szegmentálás: Használd arra a botodat, hogy minél jobban megismerhesd az ügyfeleidet.
  • Testreszabás: A szegmentálás alapján pedig küldj személyre szabott, releváns információkat az egyes csoportok számára. Az irreleváns üzenetek bosszantják a felhasználókat, s fennáll annak a veszélye, hogy leállítják a botodat.
  1. Emlékeztesd felhasználóidat egy-egy eseményre

Az egyik legjobb, amire használhatod chatbotodat, hogy emlékezteteted felhasználóidat egy-egy eseményre, mint például egy közelgő Facebook Live, vagy webinárium.

A tapasztalat azt mutatja, hogy az e-mailben küldött emlékeztetők csak 42%-os megnyitási arányt kapnak, de a boton keresztül küldöttek 82%-os megnyitással rendelkeznek, ami majdnem kétszeres szám!

Ami pedig még ennél is izgalmasabb, hogy az e-mailben visszaigazolt személyek csupán 15%-a, míg a boton keresztül visszajelzettek 37%-a vesz részt valójában az adott eseményen! Hihetetlen, ugye?

Pedig nem az!

Mit gondolsz? Szerinted melyik ötlet a leginspirálóbb?

Ha szeretnéd letesztelni a mi chatbotjainkat kattints ide: http://kozossegi-media.com/chatbot-es-alkalmazasfejlesztes, ha pedig a leggyorsabban szeretnéd megkapni a közösségi média híreket, akkor pedig ide: http://m.me/KlauszSocialGroup?ref=KozossegiMedia

 

Szólj hozzá