Családi kirándulások - Magyarországi túrázás - Geocaching - Múzeumok

2020. október 20. 16:20 - lyzX

Visszatérés a Gulácsra

Szinte pontosan 6 évvel ezelőtt (legalábbis a geocaching.hu adatlapom tanúsága szerint 2014.10.19-én) jártunk korábban a Gulács-hegy csúcsán, melyről akkori, meglehetősen kalandosra sikerült utunkat ITT olvashatjátok. Mivel véletlenül - közel napra azonosan (2020.10.18-án) - ugyanazt az évszakot sikerült megcsípnünk (erre mi is csak utólag jöttünk rá), így meglehetősen hasonló hangulatú képsorokkal jövök, azonban néhány pótolnivalót is hozok, illetve azért akadnak itt összehasonlítható változások is...

Akkor magáról a hegyről, tudnivalókról kicsit bővebben írtam, így itt már nem mélyülnék bele, akit érdekel, bátran kattintson vissza! :)

Kezdjük is az elején. Akkor egy picivel későbbi délutáni időpontban vágtunk neki az útnak, most azonban koradélután, így ügyesen, még sötétedés előtt visszaértünk az autóhoz. :D De akkor, 6 éve ugye még nem tudtuk, hogy ránk fog sötétedni, így induláskor - keresgetve a legalkalmasabb nézőpontot... - lemaradt a "külső" fotó a Gulácsról, visszatérve meg már olyan korom sötét volt, hogy esélyem sem lett volna rá, így aztán most nem volt mese: még mielőtt felnyargaltunk volna a hegyre, mindenképpen meg kellett örökíteni:

Utunkat ezúttal is Nemesgulács település felől, a zöld turistajelzés mentén jártuk végig.

Ami annak idején szintén nem készült: videó. Így most egy kis vágást a menet közben rögzített felvételekből is összeraktam, igyekezve visszaadni a táj hangulatát.

Érdekességképpen, bár az akkor 5 és 7 éves srácok azóta 11 és 13 évesre cseperedtek, így számukra már igazán nem jelenthetett kihívást ez a túra, azonban mostanra egy közel 3 éves kisleánnyal is kibővültünk, de szerencsére ő is derekasan (végig saját lábon) bírta a menetet. :))

Az erdőt most is legalább olyan varázslatosnak találtam (noha most kicsit világosabb órában érkeztünk), illetve ezúttal rengeteg különféle gombával is találkoztunk az út során.

Korábbi beszámolóm egyik sarkalatos pontja az a bizonyos kísérteties forrás volt. :D Azóta azt is megtudtam róla, hogy ez a Sér-kút nevet viseli. Mostanra azonban szépen rendbe tették, a kifolyó részt vályúszerűen kialakították. (Ez a videófelvételen látható.)

A forrást egyébként az Országos Kéktúra (kék turistajelzés) nyomvonala is érinti, azonban a csúcspontra innen egy kitérővel (kék háromszög mentén) érhetünk el.

Állandó útitársaink: a gombák...

img_4986_resize.JPGA fák koronája összeborul a helyenként szűkös, zöld erdei növényzettel szegélyezett turistaút fölött...

img_4988_resize.JPGMinivilág

img_4989_resize.JPGZöld turistajelzés

img_4991_resize.JPGŐzláb gomba egy jól megtermett példánya

img_5008_resize.JPGMohás törzsű fák az út mentén

img_5010_resize.JPGAz út felénél kőfolyásokon, bazaltkő-törmelékeken kell végighaladni, lenyűgöző bazaltorgona-sípok mellett. Itt kicsit nehezebb a terep...

img_5012_resize.JPGA helyenként elkeskenyedő, lejtős, síkosabb ösvény óvatosabb közlekedésre inti a látogatót

Nagyjából a túra felénél az út kiérkezik az erdőből, csodás panorámát biztosítva a Balatonra és tanúhegyekre. Csak óvatosan, mert mellettünk szakadék!

img_5013_resize.JPGKilátás a Badacsonyra

img_5015_resize.JPGBalatoni panoráma

img_5019_resize.JPGA csúcsra már a kék háromszög jelzésen érhetünk fel

A csúcsra felérve néhány - üldögélésre is kiváló - szikla társaságában élvezhetjük a balatoni panorámát. Ez valóban az a klasszikus (filmekből ismert) hegycsúcs: minimális sík területtel, egy kis pihenőre, akár szalonnasütésre alkalmas szűk térrel, körben a hegy meredek lejtői által határolt mélységgel.

img_5035_resize.JPGA magassági pontot jelző csúcskő a Gulács tetején. (Erre természetesen most is felálltunk. ;) )

A hegytetőn található egy geoláda (GCGULA) is, melyet már 6 évvel ezelőtt is megtaláltunk, így az újabb felkutatása most elsősorban a gyerekek számára jelentett kalandot.

Utunk visszafelé ezúttal zökkenőmentes volt, még napnyugta előtt visszaértünk. ;)

img_5039_resize.JPGMohás fatönk

Visszafelé egy kis kitérőt tettünk (na jó: benéztük az útvonalat...), így a közeli bánya felső peremén lyukadtunk ki. Itt azért csak óvatosan, alattunk szintén a meredek mélység (a fotó kevésbé adta vissza)!

img_5045_resize.JPGA bánya peremén

Ismét egy kellemes élménnyel, szemet gyönyörködtető látvánnyal, aktív kikapcsolódással gazdagodtunk. A hely továbbra is magával ragad, így egy más időszakban (talán tavasszal?) történő újbóli bejárása előirányozva!

Köszönöm, hogy elolvastad! :)
Ha tetszett, kövesd FaceBook oldalunkat is: Természetközel - Closeness of Nature, további érdekes videókért pedig iratkozz fel YouTube csatornámra is!