Exclusive Military Hardware

2021. június 16. 22:14 - Harrdder

Gripen üzemnap

A primadonnák sikeréhez minden színházi dolgozóra szükség van

Még június elején kapott lehetőséget a bloggerek, a sajtósok, és a szpotterek csapata, hogy Kecskeméten ismét betekinthessenek a vadászrepülő ezred életébe. Örültem a meghívásnak, de eleve úgy mentem oda, hogy nem fogok sietni a posztolással. Jól tudtam, hogy egy ilyen rendezvényen mindenki szuper képeket fog készíteni. Jól ismerjük egymást, és azt is tudom, hogy hasonló az elkötelezettség, a lelkesedés. Amikor ott állunk egymástól karnyújtásnyi távolságra, és ugyanazt fotózzuk, akkor nagyjából ugyanazokat a képeket tartjuk majd  érdemesnek arra, hogy megjelentessük. 

Így vártam addig, míg lecseng a "ki fényképezte le a pilóta mosolyát orsózás közben" verseny, ezt követően próbáltam olyan életképeket visszaadni, amelyek máshol talán nem jelentek meg. Persze ez nem sikerülhet teljesen, de azért megpróbálom. Néha a képaláírások sem lesznek megszokottak. Én szóltam előre.  

dsc_1288.JPGNyitókép a tartaléknak előkészített Gripenről, amelynek vízszintes vezérsíkjai aszimmetrikusan voltak kitérítve. 

dsc_0821_2.JPGPitot-cső, ami tulajdonképpen Prandtl-cső, ahogy az aerodinamika tanárom mindig kihangsúlyozta! Mert ugye nemcsak dinamikus, de statikus nyomást is mér.  dsc_0822.JPG

dsc_0827.JPGMinden géphez külön tűzoltókészülék dukál. A gép átvételénél ezek meglétének ellenőrzése is fontos. dsc_0812.JPG

dsc_0859.JPG

dsc_0862.JPGEbben a képben minden benne van: Felkészítettük, minden rendben van. Rábízhatod az életed, vállaljuk érte a felelősséget! Köszönöm a munkátok, visszahozom egyben! dsc_0864_1.JPG

dsc_0869.JPGGépátvétel: Nincs bent bogár, falevél, sem repülést akadályozó idegen tárgy. 

dsc_0882.JPGSegédhajtómű indul! dsc_0883_1.JPGHosszú a lista, amit ellenőrizni kell a hajtóműindítás, kigurulás előtt. dsc_0889.JPGZáródik a kabintető! 
dsc_0894_1.JPGIde inkább egy videó kellett volna, indultak a hajtóművek, a műszakiak kintről figyelték, nincs-e valamilyen rendellenesség. Csepegés, folyás, abnormális hang, kicsapódó láng mind bajt jelentene. dsc_0911.JPGFéktuskó ki!  dsc_0937.JPGGurulás. dsc_0957.JPGAmikor a csóva tolja a repülőt. Hogy is nevezték régebben a sugárhajtóműves gépeket? Hőlégsugarasnak!dsc_0958.JPGA fények miatt csalóka a kép. Mintha egy kisebb folyás lenne, de valójában a kiáramló hő nem látszik úgy, ahogy a fenti képen. dsc_0976_1.JPGAz amerikaiaknál Maverick a fülkében ül. Nálunk a szárny alatt a helye! dsc_1083_1.JPGMég a Chinook is elhomályosul a Gripen mögött! dsc_1091.JPGA festés kopása, és a fények olyan hatást keltenek, mintha horpadások lennének az oldalán. dsc_1093_1.JPGSziasztok lelkes civilek! Mi mindennap keményen dolgozunk, örülünk, hogy ennek hírét viszitek néha!  dsc_1107.JPGVisszatérés után dolgozik mindenki. Dokumentálás, ellenőrzés, üza. feltöltés.  dsc_1118.JPGA svéd teherautón még a plató retesze is más. A háromkoronás faládákon a Försvarsmakten jelentése fegyveres erők. A Rikkspallpool Arboga nem tudom mit jelent. dsc_1124_1.JPG

dsc_1161.JPG

dsc_1214_1.JPGSvancparádédsc_1234.JPG

dsc_1243.JPGGazda szeme dsc_1272.JPGKissé bepárásodva visszatérés után.dsc_1305.JPGSzélvédőtisztítás repülésbiztonság érdekében. Ez a kép is sokat elmond. Alázat, odafigyelés, szeretet, elkötelezettség, szakértelem. dsc_1313.JPGA Pitot-cső vizsgálata. A betonon való mozgás során idegen tárgyak verődhetnek fel, ezek apró sérüléseket okozhatnak, melyek miatt téves sebesség adatokat szolgáltathat a rendszer. Néha csak körömmel lehet a kis sérüléseket észrevenni. dsc_1317.JPGKét Gripen egy-egy CATM-65K gyakorlórakétával repült, a leszállás után ezeket leszerelték. Mások az árától voltak elhűlve, nálam inkább a tömege volt az érdekesebb. A kb. 300 kg-os eszköz leengedése a szállítókocsira nagy odafigyelést igényelt. A sínre először egy adaptert szereltek, a csörlőt ahhoz rögzítették. Ha valaki hibázik, akkor a nehéz rakétaimitátor komoly lábsérülést okozhat, és persze az értékes eszközben is kár eshet. dsc_1324.JPGA mozgatás is csapatmunkát igényel.  dsc_1349.JPGA fegyveresek - akárcsak a többi szakember - hosszú tanfolyamok és komoly vizsgák után kapják meg a jogosultságukat a munkára. dsc_1351.JPG

dsc_1445.JPGKöszönjük szépen a meghívást! Kecskeméten ismét nagyon nyitottan, és rugalmasan kezelték a fotósokat. Meghallgatták a kívánságokat, és amit lehetett, teljesítettek. Ennek köszönhetően tényleg közvetlen közelről nézhettük meg, hogyan dolgoztak a katonák azért, hogy a vas a levegőbe emelkedhessen! Jó egészséget kívánok mindannyiójuknak! 

Címkék: Kecskemét Gripen
komment
Exclusive Military Hardware
süti beállítások módosítása