jKáldy

egyedi ötvösékszerek

Hogyan lesz valakiből ötvös?
- És hogyan lesz valakiből jó ötvös?

- És hogyan lesz valakiből jó ötvös? Ez utóbbira én is keresem a választ, szóval, ha valakinek van kész receptje, szívesen veszem! :)

De egyáltalán hogy kerül valaki erre a pályára? Nagyon sokféle módon, természetesen, de azt hiszem, a többségnek azért csörgedezik egy kis művész-vér az ereiben. Az osztályomban jó sokan voltunk, akik először valami teljesen más irányban tanultak, dolgoztak és csak hobbiból foglalkoztak művészettel vagy éppen ékszerekkel is. Aztán egyszercsak jött egy szikra és jelentkeztünk a képzésre!

Én sosem gondoltam magamra művészként (és még mindig nem... igazából nem tudom definiálni, mi is vagyok) és nem is tanultam semmi ilyesmit a klasszikus iskolai órák (rajz, ének, médiaismeret stb.) keretein kívül. De, ötödikes koromban jártam rajz szakkörre meg kórusra is, az tök jó volt! Így persze kissé bepánikoltam, mikor kiderült, hogy a felvételi vizsgán természetesen rajzolni is kell majd... De úgy látszik, nem vagyok teljesen fakezű, mert felvettek, pedig azért elég nagy túljelentkezés volt. 

 img_20171006_114820.jpgAz egyik legelső fűrészelési gyakorlatunk - nem olyan egyszerű ám a vonalakat követni! :)

A képzésben (Németországban tanultam, de alapjaiban itthon is eléggé hasonló, úgy tudom)  természetesen nagy hangsúlyt fektetnek a gyakorlati oktatásra, rengeteg műhelyóra volt. Az alap ötvös technikákon (fűrészelés, reszelés, csiszolás, forrasztás) túl voltak külön órák speciális eljárások megismerésére (tűzzománc, drágakőcsiszolás, kőfoglalás, cizellálás stb.). Ezenkívül volt többféle rajzóránk, illetve térben alkotós "technikaóránk" és egy külön tantárgyunk a 3D- tervezésre is.

img_20171010_235622.jpgAlkotós-tervezős feladat: egy "kristályt" kellett rajzolnunk és építenünk

Az elméleti oktatás is kifejezetten alapos volt, technológián tanultunk a szerszámokról, technikákról, számos folyamat kémiai hátteréről és persze a fémekről. Drágakőtanon, értelemszerűen, az ékszerekhez használt ásványokról volt szó. Technikai matematikán pedig kifejezetten a szakmában előforduló problémákkal ismerkedtünk meg.

img_20171009_110713.jpg

Egy rajzórai feladat (készítés közben): csak fekete pontokkal dolgozva kellett egy tengeri állatot rajzolnunk

Hogy a képzés teljes legyen, volt közgazdaságtan óra is, ahol a jogrendszer alapjait, az adózást, cégalapítást beszéltük át - egész hasznos dolog, ha belegondolunk.

Az iskola elvégzése (és a vizsgák letétele) után kell még egy 1,5 éves szakmai gyakorlatot teljesíteni, hogy megtapasztaljuk, milyen a munka egy igazi ötvösműhelyben, hogyan kell bánni a vevőkkel, vezetni egy boltot és hogy még sok-sok fogást elleshessünk a mestertől. 

Végezetül egy vizsgaremeket kell elkészíteni, azután kapjuk meg az oklevelet.

A bejegyzés trackback címe:

https://jkaldy.blog.hu/api/trackback/id/tr2416118896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

jKáldy

Ékszerek, szerszámok, technikák, sikerek és melléfogások. Ha tetszik, viseld! :) Ha érdekel, hogy készült, megmutatom, nézz körül!

süti beállítások módosítása