Az Neumann Társaság blogja a legfejlettebb infokom technológiákról

Jelenből a Jövőbe

Jelenből a Jövőbe

Pepper, a tökéletes ügyfélszolgálatos humanoid

2020. július 01. - ferenck

„Szia! Pepper vagyok, egy humanoid robot. A Softbank Robotics épített meg, és fejlesztőknek értékesít, szerte a világon” – köszönti a magyar érdeklődőket a tokiói Softbank világhírű gépe.

Pepper 2018 augusztusában, Párizsból érkezett a budapesti Netlife Roboticshoz, és egyből meg is kezdte helyi „nyelvleckéit”, a cégnek köszönhető, hogy már magyarul is tud kommunikálni, interakciókat létesíteni.

pepper.jpg

A magyar tulajdonú és magyar alapítású Netlife Consulting szoftverfejlesztéssel, MI-kutatással és robotikával foglalkozik. 2018-ban találták ki, hogy nyissanak a digitalizált ügyfél-kiszolgálás felé, ekkor hozták létre a Netlife Robotics spin-offot. Itt kapcsolódik a képbe Pepper, amelyet legfontosabb fejlesztésük, a folyamatosan megújuló hangalapú – beszélő – bot (voicebot, lényegében élőszóval irányítható chatbot) kelt igazán életre.

Ügyfélszolgálatosnak és szociális (emberekkel kapcsolatot létesítő. mentális betegségek orvoslásában segítő stb.) robotnak találták ki. E gépek esetében kulcstényező, hogy megnyerők legyenek. A beszédértést és szintézist beépített mesterséges intelligenciája végzi el, a világban való tájékozódásában szenzorok és kamerája segíti. Amellett, hogy programozható, a legtöbb mai MI-hez hasonlóan, tanítható is. Képfelismerő technológia szintén fejleszthető hozzá, beleintegrálható. A vizualitást illetően, egyelőre arckövető és arcfelismerő funkcióval rendelkezik.

pepper0.jpg A gyerekfejű humanoid 2018-as magyarországi érkezése óta számos konferencián, meetupon, rendezvényen, kiállításon vett részt.

A gépet a világ több országában bevetették a Covid-19 elleni (távolról sem befejezett) küzdelemben. Általában tájékoztatott, illetve páciensek előszűrését végezte. Magyarországon egy budai magánklinikán dolgozott. A visszajelzések egyértelműen pozitívak – hozzájárult, hogy az egészségügyi intézmény dolgozóinak és ügyfeleinek csökkent a veszélyeztetettsége.

Az emberrel szemben nagy előnye, hogy rendkívüli türelmével magasabb szintű ügyfél-kiszolgálást biztosít. A sokadik kérdést ugyanolyan lelkesedéssel válaszolja meg, mint az elsőt, soha nem unott, flegma. Kényelmesebbé teszi az ügyintézést.

A Netlife Robotics egyértelmű célja az ügyfél-élmény minőségének nemzetközi és hazai közegben egyaránt drasztikus javítása. Pepper ideális alany hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://jelenbolajovobe.blog.hu/api/trackback/id/tr5915974958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása