Így utazz át a Francia Riviérára Olaszországból

2023. március 24. 17:59 - arminvfabian

Olaszország és Franciaország között meglehetősen egyszerű az átjárás. Vannak azonban különösen is kényelmes megoldások, az pedig már csak bónusz, ha az egyik csodából (a gyönyörű Ligúriából) pillanatok alatt érhetünk át a másikba (a méltán hírhedt Francia Riviérára). Jelen cikkben ennek korántsem bonyolult lépéseit mutatjuk meg: így juthatsz el Franciaországba!

Honnan és hogyan?

A Francia Riviérára való kiruccanás alatt alapvetően vonatos utazást értünk, a kiindulóhely tekintetében pedig gyakorlatilag magunk döntünk, de mind Genova, mind Milánó megfelelő helyszín lehet a cél tekintetében. A lényeg, hogy valamilyen formában (ez jelenthet Intercity vagy épp regionális vonatot) eljussunk a határváros Ventimigliába, ahonnan átszállhatunk a Franciaországba tartó számos vonat egyikére.

Habár jelen esetben a cél Franciaország, de azt mindenképp érdemes megjegyezni, hogy amennyiben a Francia Riviérára kívánunk utazni, egyáltalán nem rossz ötlet néhány napot az olasz félre is szánni: Ligúriában ugyanis gyönyörű városok és települések sora közül választhatunk, gondoljunk csak például a hangulatos Sanremóra, mely az évente megrendezésre kerülő híres Fesztivál otthona is.

Így ha még az olasz városok csillogásban és hírnévben szinte biztosan elmaradnak a Francia Riviéra jellegzetes helyszíneitől, egy más (bizonyos tekintetben jobb) hangulat érdekében mégis az utazási listára valók (és amúgy is, mi vagyunk az Italiana, bűn lett volna ezt nem megjegyezni).

A Sanremói orosz ortodox templom

Természetesen mi sem akartunk olasz város nélkül maradni, így Milánóból 3 és fél órát vonatozva már Sanremóban is voltunk, ahol egy rövid ideig megszakítottuk utazásunkat annak felfedezése érdekében. Ezt követően Ventimiglia felé vettük az irányt, az eljutás pedig csak 20 percet vett igénybe (persze aki inkább a hatékonyságot és a kényelmet választja, egyenesen utazhat Milánóból Ventimigliáig átszállás nélkül).

Ventimigliába megérkezve kicsit megmozgathatjuk a végtagjainkat, hisz ekkor kell átszállni a Franciaországba tartó vonatra: járatokból akad bőven, a szerelvények pedig (amint az a videóban is látszik) meglehetősen kényelmesek és kellemesek, úgyhogy gond nélkül juthatunk át a határon.

Megérkeztünk… mit nézzünk meg?

A Francia Riviérát nagyon nem kell bemutatni, de néhány kiváló helyszínt azért megvillantunk jelen cikkben mi is. Amennyiben valaki csak egy rövid utazásban gondolkodik,

kiváló desztináció lehet számára a határ közvetlen közelében lévő Menton: ez az olasz-francia egyvelegként működő, citromvárosként ismert helyszín gyönyörű promenáddal, de egy rendkívül hangulatos kis központtal is várja a látogatókat.

Egy kicsit tovább utazva eljuthatunk Ezèbe, mely egy hegyekbe épült kisváros, leginkább pedig egzotikus kertje miatt népszerű. Értelemszerűen opcióként jelennek meg az ismert nagyok, avagy Nizza és Cannes, ahogy igény szerint egy harmadik országot is beiktatahtunk az utazásunkba Monaco által. Monaco különleges élmény, és ha valaki attól tart, hogy őrületesen drága, akkor nincs oka aggódni: a szállást meg tudja oldani a Riviérán található kisebb városok egyikében, miközben bár Monaco finoman szólva sem olcsó, de éttermek, cukrászdák és boltok a különböző költségvetéssel rendelkező utazók számára egyaránt kialakításra kerültek.

Hangulatos nizzai környezet

A franciák tényleg szeretnek sztrájkolni

A szinte szünet nélküli francia sztrájkokról folyamatosan olvashatunk, és a helyzet sajnos az, hogy bőven akadhatnak bonyodalmak a Franciaországon belüli utazások esetében. Mi is megtapasztaltuk ezeket két napon belül két alkalommal is: első este a Monaco – Menton, majd következő nap a Nizza – Menton esti járatokból törölték ugyanis az összeset. Előbbi esetében hatalmas aggodalomra nem volt ok, hisz Monaco és Menton között „városi buszok” is közlekednek, viszont Nizzából már komolyabb kérdések merültek fel a hazajutás kapcsán.

A sztrájk vagy más ok miatti vonatkimaradások persze elfogadhatók, ám az rendkívül furcsának bizonyult, ahogy a helyzetet kezelték: a tájékoztatás gyakorlatilag megegyezett a nullával, a nehezen megérkező pótlóbuszról pedig az utasok azt sem tudták, hogy végsősoron hova megy. Így jöhetett létre egy olyan abszurd szituáció, ahol a kisebb településekre eljutni akaró személyeknek fogalmuk sem volt arról, hogy tényleg hazajutnak-e, de a „legalább valamennyit haladunk” elv alapján felültek a buszra.

A Nizzában található Notre Dame-bazilika

Persze az ilyen esetek is az utazás kalandos voltához tartoznak, így még véletlenül sem tántorítanék el senkit a Francia Riviérától, az azonban biztos, hogy még Olaszországhoz képest is sokkal több zavar merülhet fel a rendszerben, így mindenképp érdemes B (na meg C) tervvel is rendelkezni a biztonság kedvéért.