2019. június 12.
Ha jól emlékszem 2 évvel ezelőtt a Pilot Road 4 volt a Michelinnél a legújabb túra-sport gumi, a teszteken is kiváló eredményeket ért el, és az ára sem volt vészes egy akciónak köszönhetően, ezért döntöttem mellette.
Felhasználási körülmények
Két év alatt összesen 15.400 kilométert tekertem bele a gumikba. A táv harmadát utassal, 1 megpakolt hátsó dobozzal tettem meg, de volt, hogy jobban felmálháztam a Banditot. Mivel nem az Alpok lábánál lakok, ezért relatíve sokat mentem egyenesen, és alkalmanként autópályán is. A gumi oldalát többnyire a hazai szerpentinek koptattam, de megjárattal a horvát 8-as úton és az osztrák hegyekben is. A hideget és az esőt ha lehet kerülöm, de természetesen kijutott mindkettőből.
Tapasztalatok
Az én motorozási stílusomhoz tökéletesen illik ez az abroncs: bírja az egyenesfutást és a kanyarokban sem száll el a tapadás. Száraz és nedves úton is kiválóan ragadt az aszfalthoz, még kopottan sem volt bizonytalan.
A csere idején a futófelület közepén már a kopásjelzőnél állt a hátsó gumi, de a szélén még volt benne egy kis tartalék. Nem volt teljesen egyenletes a kopás, látszatra elkezdett kagylósodni, de ezt egyáltalán nem lehetett érezni a motor döntésénél. Az első gumi jobban bírta mint a hátsó, de ez sem volt már messze a kopásjelzőtől.
Mi lett helyette?
Adná magát a kérdés, hogy ha tökéletesen megvagyok a jelenlegivel elégedve miért váltanék, illetve mire? 2 év alatt jöttek ki újabb fejlesztésű abroncsok, ami előrelépést jelente a PR4-hez képest. Ott van mindjárt a Michelin újabb fejlesztése a Road 5, vagy a Pirelli kedvelt túragumijának kétkomponensű válatozata, az Angel ST/GT II. Elkalandoztam ebbe az irányba, de végül a kiváló ár-érték arányt és a rendkívül pozitív tapasztalatokat szemelőtt tartva maradtam a jól bevált Pilot Road 4-nél.
2020. augusztus 26.
Tapasztalatok a 2. garnitúrával
1 év és 3 hónap elteltével újra a kopásjelzőhöz ért a hátsó abroncs profilmélysége. A 2. szett PR4-be 12.700 kilométert tekertem bele durván 2 nyár alatt. Az előző garnitúrához képest a felhasználási körülmények annyit változtak, hogy kevesebb volt a rövidebb, párszáz kilométeres gurulás, inkább hosszabb, több napos túrákra mentem. Ez azt jelenti, hogy lényegesen többet autópályáztam és többet is szerpentineztem, így a gumi közepe és széle kopott el legjobban, a köztes részen maradt egy kevés tartalék.
Az abroncs a korábban leírtaknak megfelelően jól teljesített, bár a futásteljesítmény 2.700 kilométerrel csökkent az előző szetthez képest. Ezt a felhasználási körülmények és a motorozási stílus változásának számlájára írom. Összességében így is megvagyok elgedve a Michelin Pilot Road 4 teljesítményével, talán a legjobb ár-érték arányú gumi a piacon.
Harmadjára már nem akartam feltenni ugyanezt a típust, ki szerettem volna próbálni mást is. Alább nem akartam adni semmiképp, ezért a felső polcról választottam gumit. Maradtam a francia márkánál és a sport-túra kategória királya (!?) került a Banditra, a Michelin Road 5. Kiváncsian várom mennyi pluszt nyújt a 4-hez képest, amiről természetesen nektek is be fogok számolni.
Te is Pilot Road 4-et használsz? Írd meg kommentben nálad hogy teljesít!
Ha tetszett az írás kövesd a blogot!
Ha nem szeretnél lemaradni a következő tesztről kövess Facebookon.
Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon.
Gurulásaim útvonalait nézd meg RBikeren.