Egri hosszúhétvége négy az egyben

2019. május 22. 13:00 - Forrás Dániel

Motorozás, kultúra, wellness és szórakozás

Első közös, többnapos túránkra Eszterrel olyan helyet kerestünk, ahol ki tudom élni a motorozás iránti szenvedélyem, ő a wellness iránti szenvedélyét, valamint van bőven látnivaló, pihenési- és szórakozási lehetőség. Így esett a választásunk Egerre.20190517_204502.jpg

Kihívás volt bepakolni 2 személyre, de megoldottuk!

Odafelé

A túrára Vértesszőlősről indultunk és Tarján felé mentünk volna, ha nem marták volna fel a teljes szakaszt. A Héreg-Bajna szakaszt nem akartam kihagyni, így másik irányból, Aggostyán felől közelítettem. Lehet erre is kanyarogni, de sajnos itt is alkalmazták a felmarásos „útfelújítást” néhány helyen, ahelyett hogy normálisan kijavították vagy leaszfaltozták volna az utat.

Esztergomnál átmentünk a határon Szlovákiába és Párkányban tartottunk egy pihenőt, majd az 564-esen mentünk Deméndig, ahol becsatlakoztunk a 75-ös főútra. Az első pár kilométeren kiváló minőségű, kanyargós volt a 75-ös, kezdett is mosolyra húzódni a szám, de hamar legörbült. Az erdős-mezős tájon keresztül vezető út ugyan tele volt kanyarral, de már Felsőszemeréd után átlagon aluli volt az út minősége, tele volt foltokkal és kátyúkkal. Szóval rázós utunk volt Losoncig. Pedig a térképen milyen jól nézett ki ez a szakasz...

Losonc után Salgótarján felé mentünk és a ceredi szerpentint céloztuk meg. Szerencsére nem kellett csalódnom: élvezetes és technikás szakasz, keskeny, de jó minőségű úttal. Ceredtől Zabarig még jót lehetett menni a hosszú kanyarokkal tarkított úton. Utána viszont Pétervásáráig az „út” egyszerűen minősíthetetlen volt. Még lovaskocsit se engednék rá. Ezek után még kicsit izgulnom kellett elég lesz-e a benzin Egerig, de nem volt gond. Délután 3 órakor érkeztünk meg, majd a szállás elfoglalása és egy gyors zuhanyt követően elindultunk felfedezni a várost.

Egri belváros

Hangulatos kis hely, tele élettel, barokk épületekkel, látnivalókkal, teraszos kávézókkal és éttermekkel. Engem Győrre emlékeztetett, úgyhogy egyből otthon éreztem magam. Vacsora után még a várat szerettük volna megnézni, de elkerülte a figyelmünket, hogy a kiállítások csak 18:00-ig vannak nyitva, úgyhogy elnapoltuk a programot.

Egerszalóki sódomb és wellness

Szombat délelőttre fürdőzés és wellness volt betervezve. A környéken számos lehetőség közül lehet választani, mi végül Egerszalók mellett döntöttünk közelsége és a sódomb miatt. Az időjárás kedvező volt hozzánk, mert napsütésben és 20-25 fokban élvezhettük a fürdőzést.

Amúgy a sódomb és a Saliris fürdője sem nagy szám, ehhez képest a belépőjegy ára elég borsos: 3.400 Ft a 3 órás fürdő belépő fejenként, plusz 600 Ft parkolás.

Egri vár és a Dobó István Vármúzem

Ebéd után elindultunk felfedezni a várat. Bő 2 órát könnyen eltöltöttünk a bejárásával és a kiállítások megtekintésével. Érdekes volt.

Szépasszonyvölgy

Estefelé ellátogattunk a Szépasszonyvölgybe és a helyi pincék különböző borait kóstolgattuk. Kellemes hangulata van a völgynek a sok pincével, éttermekkel és a cigányzenészekkel.

Hazafelé

Vasárnap hazafelé több programunk is volt, először ismét a motorozás került volna a középpontba, de az időjárás másképp akarta. A város végét jelző tábla után már nedves volt az út és hamarosan érkezett is az égi áldásátok. Hol jobban, hol kevésbé esett az eső, de az út végig vizes volt, pedig jót motorozhattam volna a 24-esen, főleg a parádi szerpentinen. Ide még visszajövök az biztos.

Kékestető

Öröm az ürömben, hogy a rossz idő miatt legalább nem voltak sokan a Kékestetőn. Viszont az esős idő és a pára miatt buktuk a kilátást.

A Kékesről lefelé már elkezdett száradni az aszfalt, úgyhogy Galyatető felé mentünk hátha nyugatabbra jobb a helyzet, de természetesen csak a Mátrából kiérve váltotta fel a vizes burkolatot a száraz. Amúgy ezt az útszakaszt sem fogom erőltetni, mert olyan böszme kátyúk vannak, amiket akár medencének is lehetne használni. Egypárat sajnos nem sikerült kikerülni, csodálkozom is, hogy nem szakadt ki a kerekem a helyéről...

Naivan azt hittem magunk mögött hagytuk az esőfelhőket, de Veresegyházára beérve elkapott minket egy heves zápor. Majdhogynem megállt az ölemben a víz annyi esett 5 perc alatt.

Veresegyházi Medveotthon

A parkolóba érve már szinte nyoma se volt az esőnek, így nem zavarta az állatkert bejárását. A park tök jól megvolt csinálva, a barna medvéknek és farkasoknak nagy területük volt, mégis lehetett őket látni. Ráadásul a medvéket még mézzel is meg lehetett etetni.

Innen már tényleg hazafelé vettük az irányt, de nem akartunk autópályázni, amit később meg is bántunk. Esztergomig egypár rendkívül hosszú falut leszámítva nem volt gond, na de utána a maradék hajamat is kitéptem volna, ha nem lett volna rajtam sisak. Totál elfelejtettem, hogy a 10-es úton egymásba érnek a faluk, úgyhogy maradt az „araszolás”.

Összességében úgy érzem kimaxoltuk ezt a 3 napot és mindent sikerült megvalósítanunk, amit elterveztünk. Kicsit sajnálom, hogy a motorozás része nem volt az igazi, de majd legközelebb!

Útvonal

Ha tetszett az írás kövesd a blogot!
Ha nem szeretnél lemaradni a következő kalandomról kövess Facebookon.
Ha csak a képek érdekelnek keress Instagramon.
A korábbi túraútvonalaimat nézd meg RBikeren.