Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (108) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (399) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Hévvel a szabadba!

2020.03.30. 07:00 :: Hamster

A címben szereplő felszólítás a Budapesti Helyiérdekű Vasutak Rt. szlogenje volt a harmincas években. A nagy gazdasági világválság után megcsappantak a cég bevételei, ekkor találták ki, hogy felfuttatják a turisztikai célú személyforgalmat. Mivel most a valóságban nem ajánlott kirándulni, Noah Caplin 1973-as felvételei segítségével virtuálisan fogunk utazni.

197309869.jpg

Turisztikai szempontból valószínűleg a szentendrei vonal a legerősebb ma is, de persze lehet, hogy azért gondolom ezt, mert mi a családdal mindig csak kirándulni jártunk errefelé. '73-ban már elkezdtek itt megjelenni az NDK gyártmányú M.X ("em tíz") motorvonatok, de végállomás még egy barátságos kis vidéki állomás képét mutatta. Az egyik fényszóróra tett vörös zártárcsa valamiért nagyon megmaradt az emlékeimben, és az is, hogy akkoriban még kézzel kellett az ajtókat nyitni, csak a zárás volt automatikus.

197309868.jpg

Ez a kép lehet, hogy csak a HÉV-mániások szívét fogja megdobogtatni, de hátha nem :) Mára az ajtók melletti paravánfal egy részét lefűrészelték, az üléseket pedig szövet borítja a piros műbőr helyett. Talán érdekes részlet még, hogy ezek az M.X szerelvények már csak a ráckevei vonalon járnak, a többin a kicsit újabb, de ránézésre elég hasonló M.X/A ("em tíz a") típussal találkozhatunk.

197309874.jpg

Amikor régi képekkel dolgozom, mindig aggódni szoktam a színek miatt, mert egyrészt a különböző filmek sem egyformán őrizték meg ezeket, másrészt az idő is erodálja a minőségüket: a tekercsek megbarnulnak, kifakulnak. A saját "analóg" fényképeim közül a Fuji filmre készülteken például szebbek a kékek, a Kodakosak viszont inkább zöldbe hajlanak. Mindez különösen frusztráló számomra, mivel a színtévesztésem miatt sose tudhatom biztosra, mennyire színhű egy-egy fotó. Elsősorban a zölddel szoktak gondjaim lenni (és kicsit kevésbé a rózsaszínnel és a lilával), konkrétan a HÉV-ek festését hol ilyennek látom, hol olyannak. A fentebbi kép kapcsán viszont úgy vélem, hogy ez nem biztos, hogy a színtévesztésem miatt van, hiszen a rajta látható két szerelvény tényleg két (négy) különböző árnyalatban tündöklik. Vajon direkt lett más a zöld, vagy csak aznap éppen ilyenre sikerült kikeverni a festéket?

197309879.jpg

Noah a végállomás melletti kerítés fölött is átfotózott, megörökítve a régi kocsiszínt, ami ma a Városi Tömegközlekedési Múzeum otthona. Itt pár mozdonyt és teherkocsit láthatunk a személyszállító járművek mellett. Akárcsak manapság :)

197309765.jpg

A szentendrei helyiérdekű akkoriban felszálló ágban volt; ott már modern motorkocsik közlekedtek, és elkezdték a vonal korszerűsítését: már létezett a föld alatti szakasz a Batthyány térnél, az évtized végéig eltűnt a filatorigáti kanyar, és elkezdték újjáépíteni, néhol pedig áthelyezni az állomásokat és megállókat. Gödöllő felé ez tulajdonképpen máig sem történt meg, például még mindig ugyanúgy "rossz oldalon" avagy "angolosan" közlekednek, mint száz éve. 1973-ben ráadásul még jártak ott öreg kéttengelyesekből összeállított vonatok, mint például ez a motor+pót+pót+motor+pót+pót+motor szerelvény. Kicsit sajnálom, hogy ez az időszak teljesen kimaradt nekem, amikor a HÉV még igazából csak egy beszteroidozott villamos volt. Ezen a képen M.II-es motor-, illetve P.III-as pótkocsikat láthatunk az Örs vezér terén - a háttérben még épülnek a panelházak, és még nem áll a Sugár Üzletközpont.

197309767.jpg

Persze jártak modernebb járművek is ezen a vonalon, például forgóvázas M.VIII-as motorkocsik forgóvázas P.XV-ös személykocsikkal. Szerintem ezek a vonatok gyönyörűek voltak - viszont mintha itt se végig ugyanazt a zöld színt látnánk a kocsikon! A helyszín Cinkota: a balszélen levő vágány a csömöri "szárnyvonalra" kanyarodik, a másik kettő közvetlenül Gödöllő felé vezet.

197309766.jpg

A legmodernebb jármű itt akkoriban valószínűleg a képen látható M.IX típus volt, amit itthon terveztek és építettek, de már NDK alkatrészek felhasználásával. Néhány ilyen szerelvény ma is közlekedik a csepeli vonalon...

197309772.jpg

Három képpel ezelőtt azt láttuk, hogy a kéttengelyes motorkocsik kéttengelyes pótkocsikkal voltak kapcsolva, de volt olyan is, amikor forgóvázas kocsikat kapcsoltak közéjük. Régi és új járművek különféle összeállításokban: a vasútbarátok valóra vált álma lehetett ez a vonal akkoriban!

197309768.jpg

És a bejegyzést ezzel a gyönyörű csömöri képpel szeretném befejezni. Nem tudom, milyen lehetett utasnak lenni itt, de ennek a képnek valami egészen kedves békebeli hangulata van! Ez az állomás egyébként ma is jópofa hely, csak a forgalom esett vissza.

A régi fényképekért köszönetet szeretnék mondani Noah Caplinnek és Joó Ferencnek. A képek szerzői jogai a készítőt illetik, újraközlésük csak az ő engedélyével lehetséges!

Ha tetszenek a képek, ajánld ezt a bejegyzést ismerőseidnek!

29 komment

Címkék: budapest közlekedés képek emlékek vasút hév 1973 kulfoldi szemmel Noah Caplin

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr8415553864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klassz képek. Érdemes megfigyelni, hogy a M.IX mennyivel praktikusabb a 2x4 ajtóval, mint a jelenleg futó M.X sorozatok a 2x3 ajtóval. Oké, ahol nagy távolságok vannak, ott jobb a több ülőhely, de például a szentendrei vonalon, ahol a megállók 80%-a Budapesten belül van, és átlag 2 percenként van egy megálló, sokkal jobb a több ajtó.
@nyelv-ész: Ja, és annyira nem hiányolom a Tigrist, meg a sok régi kéttengelyest a napi utasforgalomból. Hozzájuk képest az M.X belseje táncterem, és már szinte alacsonypadlósnak számít...
A szentendrei telepen áll MX, két M IX, meg még valamilyen kéttengelyes (az M I, II, III motorkocsikat én nem tudom megkülönböztetni egymástól), szép együttállás :-)
Végre HÉV-ek, nekem sokáig ők voltak a nagy kedvenceim :), és az utóbbi pár évben már azt is megértettem, hogy nem én voltam a hülye, hanem valóban kétféle szerelvényt láttam a ráckevei vonalon kisgyerekként, a szokásos MX(a)-k mellett egy-egy MVIII is felbukkant még, bár én már nem utaztam velük, jól szituált családként csak nagy ritkán mentünk nem a piros Zsigulival.
Ám de az említett film itt: www.youtube.com/watch?v=wuNw0vjhSt8 és ajánlom Becsky András csatornáját is, rengeteg HÉV-es videója van.
@Tíz kicsi indián: Helyesbítek, a szlogenre reflektáló videó látható a linken LoviGabitól.
Na jó hát ez aranyos, hogy kinek melyik a kedvence. Én már gyerekként egy rakás sz...nak láttam mindet. Persze a nosztalgia sok mindent megszépít...
Kérdés: Bárhol máshol a világon járnak még ilyen szerelvények?
Az eltérő színű M.X-ek közül a fakóbbik mindha alacsonyabb is lenne,vagy az csak optikai csalódás/torzulás?
Először az ötvenes évek közepén utaztam szüleim társaságával egy vasárnapon, a szentendrei vonalon, éppen Szentendrére kirándulni. A peronon szorongtunk, olyan zsúfoltságban, hogy az utasok ruházata szinte összeért, és levegőt is alig kaptam. Akkor ezt szinte fel sem vettem, de ma már semmi esetre sem vállalkoznék ilyen utazásra. A filatorigáti ívre magam is emlékszem,jókorát rántott a kocsi, amikor a közvetlenül a gyárfal mellett haladó kis sugarú íves pályaszakaszon átcsattogtunk... A sors egy kanyarja folytán néhány éve a volt Szeszgyár mögötti magasházak egyikében lakom, s "házi vonalom"má vált a H5-ös HÉV -vonal. Ma már 10 percenkémt jár, és 7 perc alatt benn vagyok a Batthyány téren, úgyhogy elégedett vagyok vele. Úgy hallom, a Főváros közeltávlati terveiben szerepel a szerelvények korszerübbel történő felváltása.Ezt mint nem szakember kükönösen azért is indokoltnak tartom, mert a vagonok padozata a peronok szintjéhez képest -egy idősebb utasnak - kétségbeejtően magasan lehet. A korszerűsítés indokai között ez is elhangzott a Vitézy Dávid által nemrégen adott interjújában.
@Lobo Marunga: A mostani szerelvények csak itt járnak, bár az elődeik felismerhetők voltak a háború előtti berlini S-Bahnokban: youtu.be/Q2P1KpwVhfs?t=5
@lutria: Csak torzulás lesz az, fura dolgokat produkál az objektív néha (az a vágány, amin a távolabbi kocsi áll, szerintem lejjebb is van).
Úúúú, még sok ilyet!

Ha már archív: a 14-es istvántelki szakaszáról továbbra sincs egyetlen fotó se? Hihetetlen, hogy még a Fortepan indulása után is lehet ennyire sötét folt a városban archív képek szempontjából.
@toto92: Majd lesz, ne adjuk fel a reményt :)
Nagyon jó képek. A Ráckevei vonalról nincsenek képeid ezekből az időkből?
A csömöri állomásépület olyan szép és nyugodt, különösen ősszel, hogy pusztán ezért érdemes kimenni oda!
Meg van benne az a lepusztuló romantika a sínhálózatban, oszlopokban, ami annyira szívfacsaróan hiányzik mindíg az elveszett síneket szemlélve is...
@Lobo Marunga: Bécsben mi örülünk, ha 4020-as jön az S-Bahnon.

Ráadásul az elmúlt hetekben különösen zavar, hogy a korszerűként a torkunkon lenyomott járművek ablakát egyáltalán nem vagy csak jelképesen lehet kinyitni.

Továbbá nem szaros BMW ez, hogy tíz év után már tervezetten kuka.
@Albu: Azért ne hasonlítgassuk a 4020-ast az MX-esekhez. A marokcsapágyas hajtás morgásán kívül semmi közös nincs bennük. A 4020-as egyszerűen jó :)
Azt meg tudjátok mondani, hogy a korai, kéttengelyes szerelvények ütköző és vonókészüléke miért ez az "egyérintős" kivitel volt? Tán azért, hogy a MÁV és HÉV járművek még véletlenségből sem legyenek csatolhatók egymással? És milyen érdekes, hogy az ettől korábbi Hév szerelvényeken (lásd régi körtéri fotók) a korabeli villamosokon alkalmazott tányéros vonókészülékek voltak. Bár ezek a HÉV járművek ránézésre csak a színük alapján voltak megkülönböztethetők a BVV villamos kocsiktól, vagy előéletükben villamosként funkcionáltak?
Hogy volt pontosan? "Az ajtók kézzel nyithatók és automatikusan záródnak."
@EZ1: Ez valami régebbi német szabvány lehetett, a gothai villamosok is ilyenek voltak. Megálláskor csak a reteszelést oldódik, aztán ha le akarsz szállni, nyisd ki magadnak. De induláskor rendnek kell lenni, úgyhogy behúzza magának.

Talán télen még a mostaniakkal is csinálják végállomáson, hogy elengedik a levegőt (?), és kézzel ki tudod húzni, ha fel akarsz szállni, viszont legalább nem áll tárva az összes ajtó. De ez már más dolog.
@Hamster: Nekem az agyamba vésődött ez a mondat MX-ről - vagy feliart volt, vagy bemondás.
@fzr: A MÁV kocsikkal való kapcsolódás a teherforgalmat jelentette, a mozdonyoknak ennek megfelelően sarokütközőik (is) voltak. Hogy a személykocsiknál miért voltak ezek a középütközők elterjedve, azt nem tudom, lehet, hogy ezek jobban megfeleltek a célnak.

Viszont a képeken látható HÉV-eken mindig is ilyen csatlások voltak, inkább a budafoki vonal volt a kivétel, ami igazából villamosüzem volt, a városban futó villamosokkal majdnem azonos járművekkel. 1952-ben pedig még HÉV-ként üzemeltetve átvette az FVV azt a ficakot; a legtöbb fotó is akkor származik, akkor már minden előfordult ott, pl. a BVKV-tól Erzsébetre átvett, majd ide továbbpasszolt F kocsi, egy idő után acélvázasítva is.
@Hamster: Pontosan így. A takarékos németje nem nyitogatja orrba-szájba az ajtókat, ha tél van, ha nyár.
@Hamster: Foglakoztat ez az optikai csalódás,húztam pár párhuzamos vonalat és a köténylemez,a fehér csíkok és a szélvédő alsó része még együtt fut de a szélvédő felső része és az "ereszcsatorna" már vagy ~10centivel alacsonyabb és a tető is ívesebb...
Nem lehet hogy mégis gyártás közben volt némi módosítás?
www.imagebam.com/image/18e48f1338848151
@lutria: De, minden lehet. Azért vagyok szkeptikus, mert a Tatrákról is van egy kép a 61-es akkori körtéri végállomásán, ahol egymás mellett áll két kocsi, és teljesen úgy néz ki, mintha az egyik kisebb lenne a másiknál. Az objektív is csal, scanneléskor is torzulhat a film, stb. Ettől persze még bőven lehet, hogy a hennigsdorfi genossék collstokkot cseréltek gyártás közben, én nem értek a hévhez, csak annyit tudok róla, hogy állítólag zöldek :)
@toto92: Őőőőő... igen :P Sajnos ez még mindig inkább Csepel, mint 14-es villamos kép...
Néhány érdekes részlet, legalábbis számomra: úgy látszik az MX-en gyárilag sem volt átjáró a kocsik között (MXA-n és MIX-en volt), illetve az utóbbin a fényszórók függőlegesen helyezkedtek el egy lekerekített tokbam, a mostaniak már egy vízszintes téglahasábban vannak.
@HJWOSYLUS: Így van, az M.X-esen (teljesen saját kútfőből, de azért teszek pontot közé, hogy nem emmiksznek vagy ezertíznek olvassák:) valamiért nem volt átjáró. Engem igazából az érdekelne, hogy az acélvázas kéttengelyes motor+pót+stb vonatokban (vagy akár a P.XV-ösöknél) az átjárót használták-e, tehát végigjárható volt-e a vonat, vagy le voltak zárva.
Gödöllői HÉV-nél érdekes lenne még ha lenne sok kép a régi H viszonylatról mikor Keleti-Nyugati között mentek a vonatok ill. a rákoskeresztúri szárnyvonal, na meg sok iparvágány volt itt, micsoda kép lenne vagy videó ha valaki csinált volna pl. egy buszokkal teli tehervonatról az Arany János utcában vagy a villamosított Lándzsa utcai iparvágányon.
süti beállítások módosítása