Még 1934-ben, az Art déco-láz csúcsán építette meg egyetlen példányban az R7 névre keresztelt konceptmotort a BMW. Most egy floridai cég újragondolta és valami egészen pazar járművet alkotott.
A harmincas évek jó része az Art déco jegyében telt az építészetben csakúgy, mint az élet sok más területén. A láz elérte a járműgyártást is, így a BMW is előállt egy egészen egyedi konceptmotorral, az R7-tel.
A teljesen egyedi motor (később az R17-et és az R5-öt is inspirálta) sorsa meglehetősen szomorú lett, a bemutatása után szétszedték és egy dobozban vészelte át a II. világháborút.
Nem kevesebb mint 70 éven át elfelejtve pihent, mígnem 2005-ben újra felfedezték. Teljesen felújították, ma a gyár müncheni múzeumában látható.
Aztán 2018-ban egy floridai cég, az NMoto újra elővette a koncepciót, leporolta és előállt a Nostalgia névre keresztelt változattal, melynek alapja a BMW R 9T. Míg az eredeti Nostalgia az R7 rendkívül pontos mása volt, addig az Nmoto most elkészítette egy kicsit újragondolt verziót, némi platinával és arannyal.
- Az egyik ügyfelünk megvette a Nostalgiát, majd egy hónappal később visszatért és megkérdezte, építenénk-e neki valami olyan különlegeset, ami senki másnak nem lehet – mesélte a cég alapító-ügyvezetője.
- Először titán paneleket akart, de mondtam neki, hogy azzal nagyon nehéz dolgozni. Ezután a platinát javasolta némi arannyal megbolondítva” - emlékezett vissza Alex Niznik.
Az NMoto azzal a Christian Travert mérnökkel dolgozott együtt, aki egyebek mellett a Y2K motor megtervezésével vált híressé, azt egy helikoptermotor (!) hajtotta. Most azért idáig nem merészkedtek, de a BMW R7 85. évfordulós kiadása kifejezetten pazar lett.
Összesen 10 darab készül belőle és ugyan a képek minket maximálisan meggyőztek, de nem árt tudni, hogy gyakorlatilag minden megváltoztatható rajta a vevő kívánságának megfelelően.
Más kérdés, hogy árról szó nem esett egyelőre.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek