Az SAE International globális mérnöki szabványszervezet megjelentette a légjármű-iparban használt, nyomtatott polimerekre vonatkozó első specifikációkat, kiemelve az FFF technikával printelt anyagokat.
A specifikációkat a 3DP-t utastéri kiegészítők, például monitor-foglalatok, karfák stb. készítéséhez alkalmazni óhajtó légitársaságok kérésére dolgozták ki. Bizakodnak, hogy a szabványosítás újabb lökést ad a technológia szektoron belüli elterjedésének.
Az ezirányú munkához külön bizottságot (AMS-AM-P) alakítottak, a szabványok segíthetnek az anyagok és a folyamatok pontos meghatározásában, a korlátok alaposabb felmérésében.
A szabványosítás a 3DP térhódításának alapkövetelménye, az olyan területeken pedig, mint a légjármű-ipar, abszolút nélkülözhetetlen. A lézeres porágy-fúzióra (LPBD) már van ilyen, és az iparági szereplőkkel együttműködő Norsk Titanium szintén definiált szabványokat.
Az immáron két albizottságból (fém és polimer) álló AMS-AM eddig kilenc fémnyomtatás specifikációt tett közzé, itt volt az ideje, hogy műanyagokkal is foglalkozzanak.
A Stratasys technológiáját és más extrudáló folyamatokat vettek alapul hozzájuk.
David Alexander, a szabványprogram igazgatója elmondta, hogy a fémspecifikációk kidolgozásánál szerzett tapasztalatok komoly segítséget jelentettek a polimereknél.
A felhasználók a dokumentum segítségével ellenőrizhetnek nyomtatási folyamatokat, anyagokat, konfigurációkat és teszteljárásokat.
Az SAE International együttműködik a szakterületi szabályzószervekkel, például az USA Szövetségi Repülési Igazgatóságával, végfelhasználókkal és más szabványügyi szervezetekkel.