Cégautók pórázon

Flottakövetés blog

Flottakövetés blog

Lassan mész, tovább élsz

Céges sofőrvédelem gyorshajtásfigyeléssel

2019. június 26. - RoadON flottakövetés

Elpazarolt üzemanyag, gyorsan amortizálódó járművek és bírságok. Elsőre ezek jutnak eszébe egy flottakezelőnek, ha kimondjuk azt a szót, hogy gyorshajtás. Pedig van egy céges erőforrásunk, amit  sokkal nehezebb pótolni, mint egy autót vagy kieső bevételt. Ez pedig nem más, mint a munkavállalónk.

untitled_design_26.png

A gyorshajtás ekonómiája

Ha a gyorshajtásra egy cég szempontjából, pusztán gazdasági alapon tekintünk, akkor is leszögezhető, hogy sokkal több a negatív hatása, mint amennyit a kicsivel rövidebb menetidőnek köszönhetünk. A következményként ugrásszerűen emelkedő fogyasztásról egy korábbi bejegyzésünkben  már beszéltünk. A sebességgel hatványozottan megnő a légellenállás és a jármű étvágya is. A kíméletlen használat miatt a kopó alkatrészek idő előtti cseréjével, a túlpörgetett motorok miatt a járművek élettartamának csökkenésével és gyakoribb szervizzel kell számolnunk. A bírságok kérdése már túlmutat azon, ki fizeti, hiszen az objektív felelősség elvének 2008. január 1-jén bevezetése óta szinte minden esetben a jármű üzemben tartóját vagy a volán mögött ülő személyt szankcionálják a közlekedési szabályszegések elkövetése esetén. Mindezeken túl még ajándék büntető pontokat is begyűjthet a vétkes, melyekből 18 esetén már ugrik a jogsi, munkatársunk pedig 3 évre más munkakör után nézhet. (A gyorshajtás mértéke szerint 4-8 pontra és 30-300 ezer forintos csekkre számíthat a bemért autós.) A várható büntetési összeget az alábbi kalkulátor segít kiszámolni.

Gyorshajtás és közúti balesetek

Minél gyorsabban hajt egy sofőr, annál kevesebb ideje van az autónak fékezéskor megállni és kisebb eséllyel kerüli el a balesetet. Ha egy átlagos autó (pl. teljesen hétköznapi személygépkocsi) 50 km/órával halad, akkor 13 méteres fékút szükséges ahhoz, hogy megálljon. Képzeljük el, milyen mértékben nő meg ez a szám 150 vagy 120 km/órás tempónál egy hirtelen fékezésnél. A WHO Egészségügyi Világszervezet egyik felmérése alapján mindössze 1 km/órás átlagsebesség növekedés 3%-kal növeli meg a sérüléssel járó és akár  4–5%-kal a halálos kimenetelű közlekedési balesetek arányát, amit egyetlen járművezető sem hagyhat figyelmen kívül. Egy 80 km/órás sebességnél bekövetkező ütközés esetében az elhalálozás valószínűsége 20-szor nagyobb, mint 30 km/óránál. A sebesség és a sérülés súlyossága közötti kapcsolat különösen szembetűnő a védtelenebb úthasználók, például gyalogosok és a kerékpárosok esetében. Egy gyalogosnak 90%-os esélye van a túlélésre, ha 30 km/óra vagy annál alacsonyabb sebességgel ütik el. 45 km/órás ütközésnél már kevesebb, mint 50%,  80km/óránál pedig esélye sincs arra, hogy túlélje a balesetet.

Mit tehetünk a gyorshajtás ellen?

A gyorshajtás okai viszonylag könnyen körülírhatók, mivel a legtöbb esetben a járművezetővel kapcsolatos tényezőkre  (életkor, nem, alkoholfogyasztás, késés) ritkábban az útra és a járműre vonatkozó előírások (útfelület minősége, jármű teljesítménye, sebességhatárok) vagy a közlekedési és környezetvédelmi sajátosságokra (forgalmi utak telítettsége és összetétele, az éppen úton lévő autók átlagsebessége, időjárási viszonyok) vezethetők vissza. Ahogy a fenti statisztikák is mutatják, már a sebességben történő kismértékű változások is óriási hatással lehetnek mind a járművezető, mind a többi közlekedő épségére. A sebességtúllépés általános tendencia a magán- és a flottaautókat használók körében is, sokszor a táblák korlátozásait figyelmen kívül hagyva, az előttünk vagy mellettünk haladók diktálta tempóhoz igazodunk. A helyzet nyomban megváltozik, ha például a céges járművekbe flottakövető rendszert telepítenek. Ebben az esetben a sofőrök magatartása látványosan megváltozik, hiszen nemcsak a rendszer vigyázó szemét érzik magukon, de azt is tudják, hogy bármikor könnyen kideríthető, ki a felelős egy esetleges szabálytalanságért. A nagy összegű büntetések és a jogsi bevonása pedig már egzisztenciális tételek. Valós idejű nyomkövetőnk gyorshatásfigyelés szolgáltatását használó ügyfeleink tapasztalatai szerint, az eszköz bevezetését követően a munkatársak sokkal körültekintőbben, óvatosabban vezetnek. A gyorshajtásfigyelésre alkalmas megoldások használatát egy felelősségteljes hozzáállásnak kell megalapoznia. A munkatársaknak nem az ellenőrzés miatt kell odafigyelniük a szabályok betartására, hanem azért, mert a cég fontosnak tartja őket és szeretné, ha munkájukat biztonságban végeznék.

Amennyiben a költséghatékonyság mellett Önnek is fontos sofőrjei biztonsága, úgy a RoadOn megoldásai nem csak alkalmazott, hanem alkalmazotti megoldások is lehetnek. Figyeljen ön is flottájára és munkavállalóira egyaránt! Érjen haza mindenki biztonságban!

A bejegyzés trackback címe:

https://flottakovetes.blog.hu/api/trackback/id/tr8314912488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása