2021. ápr 11.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

IndyCar

Juan Pablo Montoya és az Arrow McLaren Indy500-as együttműködése alapból kuriózum a motorsport rajongóknak. Most pedig a két még megspékelte ezt azzal, hogy a kolumbiai bajnok nem csak a május 30.-án esedékes legendás oválversenyen, hanem a 15 nappal előtte, a pálya road vonalvezetésén, vagyis a GMR Grand prix-n is rajthoz áll az angol csapattal.

Az Indy500 szokásos tesztsorozata is elkezdődött, és a pálya egyből le is szedte első áldozatát, aki Rinus VeeKay lett. Az Ed Carpenter Racing pilótája az egyes kanyarban csapta falhoz az autóját, de szerencsére gond nélkül kiszállt belőle. 

rinus-veekay-725x500.jpg

Santino Ferrucci idén inkább a NASCAR Xfinity sorozatát választotta, de úgy tűnik, az Indy500-ról nem mond le, ugyanis a Rahal Letterman Racing felkészít neki egy harmadik autót a viadalra.

Superstar Racing Experience

Az általam nagyon várt sorozatról már többször is szót ejtettem. Tony Stewarték most csavartak még egyet a dolgon, és olyan elemet hoznak be a sorozatba, amilyet eddig még nem nagyon láttunk. A Stewart által csak ’Hamupipőke elem’-nek emlegetett dolog a következő: Az első öt futamon csatlakozik a szupersztárokhoz egy-egy olyan versenyző, akik a futamok helyszinéül szolgáló regionális pályák nagymenői közé tartoznak. Ezzel pedig egy amatőr all stars különítmény is megküzdhet a mezőny profi tagjaival. Négy nevet már be is jelentettek:

  1. verseny (Stafford): Doug Cosby 6x modified bajnok
  2. verseny (Knoxville): Brian Brown 4x 410 Sprint bajnok
  3. verseny (Eldora): Kody Swanson 5x USAC Silver Crown bajnok
  4. verseny (Lucas): Bobby Santos III USAC és NASCAR Whelen Modified győztes

A július 10.-ei Slinger Speedwayen pedig az indulhat, aki az adott pályán majd megyneri a Super Late Models bajnokságot. Mindenképp érdekes lesz őket látni például Stewart, Webber, Kanaan vagy Castroneves ellen küzdeni.

IMSA WeatherTech

Az Észak-Amerikai sportautó bajnokság kanadai állomása törölve lett a járványhelyzet miatt. Helyére az egyik leghíresebb pálya, Watkins Glen lép be, ahol egy 2 óra 40 perces sprintfutamot fognak tartani. A futam neve pedig egyszerűen WeatherTech 240 at the Glen lesz. A lépés teljesen logikus a szervezőktől, hiszen öt nappal korábban itt lesz megtartva a hatórás verseny, ami alapból a naptár része. A kanadai verseny törlése viszont az előjele lehet annak, hogy komoly veszélyben az F1-es nagydíj is Montrealban.

DTM

Hivatalosan is bejelentették, hogy elkelt a Mercedesek utolsó két üres helye is. Azt már eddig is tudtuk, hogy a sorozatba visszatérő Mücke Motorsporthoz csatlakozik az ugyancsak visszatérő Gary Paffett. A HRT-nél viszont meglepetésre nem Luca Ghiotto lesz a versenyző, hanem a GT3-ban nagyon rutinosnak számító francia Vincent April, aki igencsak jó kapcsolatot ápol a német márkával.

A Wankelhorst Motorsport csak egy BMW-t indít ebben a szezonban. Azonban az egyetlen négykerekű igencsak jó kezekben lesz, hiszen nem más fogja vezetni, mint a 2x bajnok és a német márka legeredményesebb DTM versenyzője Marco Wittmann.  

letoltes_14.jpg

 

WEC

Az Aston Martin bár hivatalosan kivonult a sorozatból, azért amolyan félgyári csapatként mág ott vannak. A GTE Am kategóriában pedig bejelentették, hogy Augusto Farfus lesz az első számú pilótájuk Dalla Lana mellett. De meglepetésre jött még egy brazil pilóta Marcos Gomes személyében, mint váltótárs. Gomez is komoly erősítést jelenthet, hiszen tavaly bezsebelte az Ázsia Le Mans bajnoki trófeát a GT kategóriában.

A Porsche is bejelentette pilótáit Le Mans-ra. A németek biztosra mennek és marad a Lietz-Bruni-Makowiecki valamint a Jani-Estre-Christensen trió a 91-es és 92-es autóban.

A United Autosportnál is megvan a háromból két ember és eddig igencsak erőssnek tűnik az egység. A tavalyi LMP2 –es bajnok di Restához Alex Lynn csatlakozik, aki a GT kategóriában lett kategóriagyőztes 2020-ban.  

Formula E

Előre is bocsánat az FE rajongóktól, de sajnos egyelőre képtelen vagyok túl komolyan venni ezt a sorozatot. Ennek igazából két fő oka van: Az egyik, az a nyavajás ’támadó mód’, ami nálam teljesen életképtelen megoldás, a másik ok pedig a parkolóban rögtönzött pályák. De hát ez van. Azért álljon itt: Stoffel Vanddorne nyerte a római fordulót (beköszönt ide is a Mercedes) Alexander Sims és Norman Nato előtt. Natót később kizárták túlzott energiahasználat (khm…ok) miatt, a bronzérmet így Wehrlein örökölte meg. A poleból induló Cassidy nyomott egy Mazespint rögtön a rajtnál és végül utolsó helyen futott be, az Audinak pedig mindkét pilótája (Di Grassi és Rast) kiesett.

Formula 1

Az F1 és a Netfilx közösen jelentette be, hogy újabb két évadban állapodtak meg, tehát folytatódik a Drive To Survive sorozat. Bár a harmadik széria is szép nézettséget hozott, elég sok kritika fogalmazódott meg a keszítők felé. A F1rka kritikáját itt találod. Remélhetőleg tanulnak ezekből, és nem viszik el teljesen egy alternatív valóság felé az egész szériát.

Ha már DTS! Elárulták, hogy forgattak egy napot Romain Grosjeannal, aki üléspróbán vett részt egy meg nem nevezett csapatnál. Nagyon úgy tűnik, hogy Toto Wolff betartja igéretét és a francia kap egy privát tesztet búcsúajándékként a címvédő alakulattól.

Ezt nem kommentálta a Mercedes, azonban jött tőlük egy nagyon váratlan bejelentés. James Allison technikai igazgató, aki öt éve váltotta Paddy Lowe-t ebben a pozícióban, július elsejével lemond a posztjáról. Allison nem hagyja el a céget, hanem egy újonnan létrehozott posztot fog betölteni technikai vezetőként. Nem folyik bele a mindennapi feladoktba, hanem a 2022-es új szabályokra fog fókuszálni egy külön csapattal. Helyét Mike Elliott veszi majd át, az aerodinamikai részleg vezetője volt eddig. A Mercedes hangsúlyozta, hogy ez egy előre megkomponált átalakítás a csapaton belül. Komoly változtatások ezek, azonban eddig úgy tűnik, az ehhez hasonló szervezeti átalakítások mindig beváltak legyen szó Allisonról, Costáról vagy Andy Cowellről.

 allison.jpg

Az Aston Martinnál is felbukkant egy régi név. Marco Mattiacci, aki 2014-ben volt a Ferrari csapatfőnöke, Lawrence Stroll csapatához fog csatlakozni, mint tanácsadó. Mattiaccinak a feladata valószínűleg nem csak az F1-es csapatnak adott tanácsaiban merül majd ki a feladata, hiszen sokáig ő volt az olasz cég észak-amerikai részlegének első embere volt, így hatalmas tapasztalata van az utcai autókkal is.

Szólj hozzá

WEC F1 DTM IndyCar Formula E SRX IMSA