2020. sze 28.

Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

írta: F1rka
Heti apró - Érdekességek az elmúlt hétből

 

Elég mozgalmas héten van túl a világ autósportja. Nézzük, a legfontosabb momentumokat:

 

WTCR

A WTCR mezőnye a Nürnburgringre látogatott a múlt hétem és rögtön az első nap robbant a bomba. A címvédő Hyundai beváltotta fenyegetését és közölte, nem indul el a futamon egyik csapatával sem a hétvégén. Adamo, a Hyyundai motorsport főnöke már az első futam közben dühösen távozott, miközben nyíltan nekiment a szabályokat alkotó testületnek, mivel autóik hiába a legjobbak és hiába van áluk a címvédő Michelisz Norbert, örülnek ha a középmezőnyben helyt tudnak állni a legújabb esélykiegyenlítési szabályok miatt. Adamo kijelentette, hogy sem a gyártó, sem pedig ügyfélcsapataik nem részesülnek egyenlő bánásmódban, ezért döntöttek az igencsak drasztikus lépés mellett. Az ügynek mindenképp lesz folytatása, hiszen a Hyundai nem akar kilépni a sorozatból de ha nem történik változás, akkor bizony azt is megteszik. Ezzel a mostani az is eldőlt, hogy Micheisz szinte biztosan nem tudja megvédeni címét, bár erre a jelenlegi szabályozással sem lett volna sok esélye.

Az első futamon Guerreri lett az első, Muller a második és Ehrlacher a harmadik. Boldizs a tizedik, Kismarty pedig a 12-ik helyen ért be. Tassi az ötödik helyről rajtol, de sajnos a falban végezte.

A második futamot Ehrlacher nyerte csapattársa, Björk előtt. Tassi Attila pedig végül megszerezte a harmadik helyet, miután Girolami kapott egy 30 másodperces büntetést. A Zengő-nél Boldizs 13, Kismarty pedig 14-ik lett míg Azcona a Tassi mögött a 4-ik helyen végzett.

WTCR tabella

1. YANN EHRLACHER 92 pont
2. NESTOR GIROLAMI 61 pont
3. THED BJÖRK 61pont
4. YVAN MULLER60 pont
5. TOM CORONEL45 pont

 

DTM

Hosszú idő után pozitív hírek jöttek a jelenleg csak vegetáló széria felől. Úgy tűnik Gerhard Bergerék megtalálták a gödörből az egyetlen kivezető utat, bár az, hogy ez tényleg megmenti-e a DTM-et nem jelenthető ki teljes bizonyossággal. Berger és csapata úgy döntött, hogy az egész szabályrendszert újra írják és elmennek a GT kategóriák irányába. Olyannyira, hogy egy vadiúj kategóriát hoznak létre GT Plus néven. Ez igazából a GT3 fog hasonlítani a legjobban, de elméletieg gyorsabb autók lesznek. Az Audi és a BMW már jelezte, ott lesznek a rajtrácson és várják vissza a Mercedest valamint az Aston Martint is. A komplett szabályrendszert az utolsó versenyen (Hockenheimring) fogják bejelenteni. Ettől függetlenül továbbra is ott a kérdőjel, hogy van-e még létjogosultsága ennek a szériának és fel tudja-e venni a harcot versenytársaival, mint például a GT Masters.

 

IndyCar

Zach Veach és az Andretti Motorsport útjai elválnak, és a Veach már a hátralévő versenyeken sem fog indulni. A válás igencsak békés volt amit mi sem jellemez jobban, mint Veach nyilatkozata, miután Andretti közölte vele, hogy sajnos nem számítanak már rá a következő szezontól: Ez a tény, valamint a COVID miatti tesztkorlátozás vezetett odáig, hogy úgy határoztam, már most kiszállok az autóból. Azért teszem, hogy a csapatnak legyen elég ideje más versenyzőkre a 2021-es felkészülés jegyében, emellett pedig én magam is mérlegelhessem a lehetőségeim.”

 

WEC

Le Mans-i győzelme előtt a Toyota máris bemutatta a jövőre érkező Hypercar géposztályba szánt szörnyetegének prototipusát. A GR Super Sport névre keresztelt autót a kétszeres Le Mans-i bajnok Alex Wurz vezette a bemutató körökön és igencsak nagy vigyorral szállt ki belőle.

Ha már WEC, akkor emlékezzünk meg a Rebellion csapatáról, amely úgy döntött, nem akar részt venni az új szabályrendszerben ami a Hypercarokat is hozza. A döntés értelmében már nem utaznak el az utolsó futamra és az idei Le Mans-i 24 óras verseny ezüstérmével búcsúznak a szériától.

toyota-gr-super-sport-hypercar-prototype-teased-on-track_5.jpg

WRC

A Toyota nem csak a WEC-ben tarolta le a mezőnyt, hanem a WRC-ben is. Éppen ezért ért mindenkit váratlanul a hír, hogy a sikerek talán legfontosabb kulcsfigurája, jövőre már nem Tommi Makinen 4x WRC bajnok lesz a csapatfőnök. Bár igazából nem tiszta, mit is szeretne a japán gyártó, hiszen Makinen hivatalosan motorsport-tanácsadó lesz, de továbbra is ő fog felelni a az autók működtetéséért és a csapat finnországi főhadiszállásáért is.

 

Formula 2

A hét egy kis pilótakeringővel indult. Miután Matsushita mögül kivonult a Honda, a japánnak nem volt maradása az MP motorsportnál. Helyére a Ferrari akadémista Giuliano Alesi érkezett a HWA-tól, az ő helyére pedig Jake Hughes jött miután már véget ért az F3.

Az oroszországi első versenyt a nagyszerűen vezető Schumacher nyerte az utolsó kanyarig óriási csatát vívó Tsunoda és Ilott előtt. Viszont a kerékcseréjét vizsgálták a csapatnak és bár végül nem kapott büntetést, nem biztos, hogy így marad, mivel négy csapat jelezte fellebezési szándékát a Prema ellen.

A vasárnapi sprintfutam 7 körig tartott Aitken és Ghiotto hatalmas balesete miatt. A versenyt lefújták és a szabályok értlemében az 5-ik kör éllása lett a végeredmény, valamint fél pontok lettek kiosztva. Zhou nyert Mazepin és Schumacher előtt. Aitken és Ghiotto szerencsére saját lábukon szálltak ki az autókból és jól vannak.

F2 tabella

1. Schumacher 191 pont
2. Ilott 169 pont
3. Tsunoda 147 pont
4. Lundgaard 145 pont
5. Svarcman 140 pont
Szólj hozzá

WEC WRC Schumacher DTM Michelisz IndyCar Hyundai F2 Berger Adamo