Eredményes és összetartó csapatokat fejlesztünk!

[eureka]

Így játékosíts a hatékonyabb folyamatokért!

Gamifikáció a networking jegyében!

2024. május 08. - [eureka]

A gamifikáció, amilyen elterjedt fogalom napjainkban, annyi plusz jelentés és téveszme rakódott már rá! Az [eureka] Consulting & Games csapata most egy saját projekten keresztül, a megrendelői oldalt is bevonva festett tisztább képet a játékosítás alkalmazásának legfontosabb lépéseiről egy webinár keretében.

gamifikacio_networking

Kalibráció a játékosítás iránytűjén: Megérteni az ügyfél igényeit!

A játékosításban az a különleges, hogy bármilyen munkafolyamatba belecsempészhetőek az elemei. Ahhoz viszont, hogy ezek az elemek ne hassanak idegennek, elengedhetetlen az a kreativitás és hozzáértés, ami valóban képes lehet előcsalogatni a gyerekkorunkból ismert játékos-ént, aki a mindennapi mókuskereket egy lépéssel hátrébbról, a kapcsolódásra nyitottan tudja majd szemlélni. Ezért is kulcsfontosságú, hogy az ügyféllel egyeztetve pontosan körvonalazódjon a játékosítás célja: legyen az egy kiválasztási folyamat megkönnyítése, csapathatékonyság növelése, új irodai környezet megismerése vagy éppen – ahogy most Blue Colibri által szervezett Connect Konferencia esetében – a networking folyamat megkönnyítése a résztvevők számára.

Connect Konferencia idén április 11-én az Eiffel Műhelyházban több, mint 900 résztvevővel került megrendezésre. A tudás átadása mellett, az esemény nevéhez híven a résztvevők közötti kapcsolatépítés is cél, aminek támogatására az [eureka] Consulting és Games csapatát kérték fel egy networking játék fejlesztésére.

„Nem egy hagyományos networking játékot vártunk, hanem olyat, amivel a nap végén segíthetjük az olyan típusú embereket is, akinek nem egy könnyű történet idegenekhez odalépni.” – fogalmazott Schőberl-Szoboszlai Dorottya a Blue Colibri marketing vezetője.

A játékosítás a valóságra vetítve

A cél eléréséhez nem feltétlenül elég ismerni, hogy milyen folyamatot szeretnénk játékosítani. Sokszor az adott cégprofil vagy esemény kontextusa egyedi nézőpontot kíván ahhoz, hogy megtörténhessen az immerzió: a résztvevő ne elszenvedje, hanem élvezze és belefeledkezhessen a játékba. A Connect Konferencia esetében sem történt ez másképp:

„Több körös egyeztetés után jutottunk el oda, hogy egy olyan játékot találtunk ki, amivel volt valami kezdeti apropó a beszélgetések kezdeményezésére. A konferencia dátumára rákapcsolódva a Költészet Világnapja lett ez a kiindulópont, és így született meg a ’Költészet Networking’ játékunk”. – árulta el Bárány Gergő az [eureka] Games üzletágvezetője.

Ehhez nagyon sok különböző, a munkavilágához kapcsolódó, de nem túl komoly verssor került rá kártyákra, amik közül a regisztrációkor mindenki 5 ugyanolyan verssor-kártyát kapott. A feladat az volt, hogy az 5 azonos kártyája közül a résztvevők négyet különbözőre cseréljenek, és kedvükre alkossanak verseket az elcserélt verssorokkal. Az elkészült verseket a Blue Colibri App felületére való feltöltés után zsűri értékelte, majd díjazta is a legjobbakat. Így egy könnyed és könnyen befogadható játék keretében tudtak a konferenciára érkezők egymással kapcsolódni, ráadásul a megrendelő által fejlesztett Blue Colibri alkalmazás is bekerült a játék menetébe.

Természetesen az is fontos megemlíteni, hogy egy új eszköz megalkotása után, nem elég csak „leszállítani” a játékot, hanem a követni kell az útját, ha szükséges a helyszínen koordinálva, majd a tapasztalatokat, visszajelzéseket beépítve a következő projektekbe.

Ami a játékok mögött van

Egy egyszerűnek tűnő játékot elemeire bontva meglepőnek tűnhet mennyire komplex játéktechnikai és játékismereti tudásoknak is köszönhető egy projekt sikeressége. A ’Költészet Networking’ játékot szétszálazva is megannyi ilyen játéktechnikai-eszközt találunk. Motivációként jelent meg például a kártyalapoknak köszönhetően a gyűjtögetés eleme, az egyedi verssor-kombinációk miatt az alkotás öröme és az enyhe verseny helyzet is. Ezen kívül a játék alacsony belépési küszöbe, és a jótékony csoportnyomás is segítettek, hogy a résztvevők belekerüljenek a játék sodrába. A konferencia végére több mint 100 pályamű került a zsűri elé, ami azt mutatja, hogy a játékosítási folyamat célba ért, és a kártyák kapcsolódási pontokká alakulva oltották ki az ismerkedésre nehezedő stresszfaktort.

„Az egész játékosítás célja, hogy egy kényelmes komfortos közeget tudjon létre hozni a résztvevők számára, ahol az adott ügyféligény, a rendezvény vagy a folyamat célja könnyebben el tudja érni a hatását.” – összegezte Kalmár Péter, az [eureka] Consultin & Games alapítója.

Zárásként mivel is adhatnánk vissza a játék hangulatát jobban, mint az egyik pályamű bemutatásával:

Nagybetűs élet

Megint későn érek haza, mit szólnak a kölkök,
Hogyha ma sem pihenhetek, holnapra kidőlök,
Nem kell semmi a büféből, én magamra főzök,
Túl kicsi a nettó bérem, néznem kell mit költök

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eureka.blog.hu/api/trackback/id/tr7918397813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása