Drive Me Baby

Beleülsz és beleszeretsz a Mercedes új nagycsaládos prémium modelljébe

2021. március 05. - Drive Me Baby

Minden autóteszt különleges, ám ha az elsők között próbálhatsz ki egy új autót, az ad némi plusz adrenalinlöketet. Különösen, ha a tesztalany nem más, mint a legújabb Mercedes-Benz GLB 180 d, amelyet a mi csapatunk tesztelhetett elsőként Magyarországon. Megkértük Martinát, a kétgyermekes édesanyát és szerkesztőségünk alaptagját, vállalja be pár napra a hétüléses prémium modellt.

Régen vártam ennyire autót, mint ezt, és ahogy megláttam, az előbb említett adrenalinlöket a többszörösére ugrott. Ráadásul ez a hétüléses modell most állami támogatással is elérhető.

mercedes-benz-glb-180-d-teszt-drive-me-baby.JPG

Erős és gyors kompakt SUV

„Gyere ide anyához!” – csak erre tudtam gondolni, amikor megláttam ezt a szépséget. Jó, hogy a márka ki tud lépni a konzervatív formavilágából és a tradicionális, Mercedes stílusjegyek meghagyásával időről-időre újrateremti önmagát. Így született meg az új GLB is, amely bár grandiózus méretekkel rendelkezik, ennek ellenére „nem nagy az arca”. Nem hivalkodó, behemót SUV-nak mutatja magát, sokkal inkább egy kedves, ámde erős és gyors mackónak, amely az egész családot megóvja, ha kell.

Impozáns méretű karosszériáját a nagy felületű oldalablakok, valamint az elegáns vonalvezetés teszi igazán barátságossá. A gyári adatok szerint mindössze 11,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 100 km/órás sebességre felgyorsuljon álló helyzetből. Ez azért igazán nem rossz érték egy 2,19 tonna össztömegű autótól.

feher-mercedes-benz-glb.jpg

Papa, mama, gyerekek – mindenki jöhet

Az autó meglehetősen tágas belső térrel büszkélkedhet, ami könnyedén lehetővé teszi, hogy akár hétszemélyessé alakítsuk. Így lesz belőle rögtön a nagycsaládos autók egyik prémiumkategóriás versenyzője. Ráadásul a leghátsó két plusz ülést lehajtva akkora csomagtérrel gazdálkodhatunk, ami akár két nagyobb bőröndöt vagy babakocsit is képes elnyelni gond nélkül. Az utastér variálhatóságának köszönhetően, az ülések ledöntésével akár 1805 literes csomagteret is nyerhetünk, ami már megközelíti egy kisebb furgon csomagtér-térfogatát. (További méretes csomagtérrel rendelkező modelleket itt találsz.)

mercedes-glb-csomagter-borondokkel.jpg

mercedes-glb-csomagter-babakocsikkal.jpg

A legkényelmesebb helye kétségtelenül a sofőrnek és az első ülésen utazónak van. Elől ugyanis jó széles a fejtér és a válltér, az elegáns, a keskeny műszerfalnak köszönhetően a lábtér sem szűk. A helykínálat persze a méretéhez mérten hátul is rendkívül pazar, a második üléssorban két felnőtt kényelmesen elfér a változtatható magasságú combtámasszal ellátott üléseken. Mi két gyerekkel a fedélzeten értelemszerűen ide kötöttük be a gyereküléseket. Ugyan a középső ülés is teljes értékűnek tekinthető, de az hamar kiderült, hogy kevésbé életszerű, hogy itt rendszeresen üljön valaki. Ennek az ülésnek a háttámlájából hajtható ki ugyanis a pohártartóval ellátott könyöklő – gyerekekkel hosszú úton életmentő -, illetve ennek lehajtásával közelíthető meg a harmadik üléssor. Így inkább amolyan vendégülésként tekintettünk rá. És hogy ne legyen a hosszú autóút rémálom a gyerekkel, fogadd meg tanácsainkat, amiket ebben a cikkünkben gyűjtöttünk össze.

mercedes-glb-csaladi-auto-hatso-ulesek.jpg

mercedes-benz-glb-gyerekulesek.jpg

Mintha a nappalidban ülnél

A teszt alatt a 167 cm-es magasságommal valamennyi ülést kipróbáltam. A hátsó két plusz ülés kb. 168 cm magasságig használható, itt azért már hosszabb utat nem biztos, hogy bevállalnék, de rövidebb távokra még én is beülnék már csak a buli kedvéért. Plusz pont, hogy közel olyan kényelmes minden ülés, mint a nappalinkban a fotelek. A műbőr kárpitborítás miatt ráadásul kellemes tapintásúak, könnyen tisztíthatóak és „bőrfotel illatot” árasztanak. Én például nem szeretem az új autók jellegzetes illatát, kifejezetten émelyít, na de itt! Inkább egy kanapéboltban éreztem magam, mintsem egy új autóban.

uj-mercedes-benz-glb-belso.jpg

Ezt az automata duplakuplungos váltót mindenki imádná

A beltér tele van karakteres elemekkel, elegáns, mégis visszafogott, de érezni, hogy a prémium kategóriát kóstolgatjuk. Az utastér egyik legizgalmasabb része a műszerfal, ami lényegében két színes kijelzőből áll. Ezek stílusát személyre szabhatjuk, amint kiválasztjuk a számunkra legszimpatikusabb vezetési módot (normal, eco, comfort, sport).

A teszt ideje alatt a legtöbbször a comfort és a normal vezetési módot használtam. Ezeknél a 116 lóerős dízelmotor rendkívül csendesen, ugyanakkor meglehetősen nyomatékosan dolgozott. A szériafelszereltségnek számító automata duplakuplungos váltó pedig villámgyors kapcsolásokkal és reakciókkal, megszakítás nélküli folyamatos gyorsulásokat tesz lehetővé, plusz ad az autónak egy amolyan „villanyautós” vezetési élményt, hiszen rendkívül dinamikusan gyorsul. Ráadásul a legegyenetlenebb vidéki utakat sem lehet vele megérezni. Köszönhető mindez a hatalmas, már-már terepjárós abroncsoknak, valamint a komfort futóműnek.

mercedes-glb-teszt.jpg

Hibátlan infotainment- és multimédiarendszer

Maradva a műszerfalnál még érdemes megemlíteni, hogy a teljesen digitális kijelzők szikrázó napsütésben is tökéletesen látszanak. Az infotainment rendszerben is számos érdekes dolgot találhatunk, ha kicsit játszunk vele. Ha szeretnénk, például folyamatosan meg tudjuk jeleníteni egy grafikonon a motor viselkedését. Ezt a funkciót mondjuk inkább a pasiknak és az olyan autófanatikusoknak találták ki, mint amilyenek mi is vagyunk, de amellett, hogy látványos, segíthet megismerni az általunk vezetett GLB 180 d "lelkét".

Az infotainment rendszer kezelését a könyöktámasz előtt lévő touchpad teszi elképesztően könnyűvé, így nem kell a kijelzőt nyomkodni. Az infotainment rendszerben elérhető a navigáció, valamint szintén itt tudjuk kezelni a csatlakoztatott telefonokat. Az Android vagy iOS alapú operációs rendszereket használó okostelefonok természetesen tükrözhetőek. Szintén itt kezelhetjük a vezetéstámogató rendszerek beállítását. Erre azonban nem nagyon volt szükség a teszt ideje alatt, annyira optimálisan volt minden beállítva. Ahogy azt a Mercedesnél megszokhattuk, számtalan vezetéstámogató rendszer segíti a sofőrt: ilyen az aktív fékasszisztens, az aktív sávtartó, a táblafelismerő rendszer, valamint a tűpontos éles képpel rendelkező tolatókamera.

mercedes-glb-infotainment-rendszer-fogyasztas.jpg

mercedes-benz-glb-infotainment-rendszer.jpg

Akár kedvezményesen is megvásárolható

A GLB 180 d-re a nagycsaládosok családi vásárlási támogatása érvényesíthető, így kedvezményes áron is hazavihető. A végső ár természetesen függ a felszereltségtől, a választott kiviteltől, hiszen az autó teljesen személyre szabható a gyártó által kínált kombinációknak köszönhetően. Az általunk tesztelt modell polár-fehér fényezéssel, ARTICO műbőr kárpitozással, 116 LE motorral, automata duplakuplungos 8 fokozatú váltóval, Style kivitelben 14 938 260 forintba kerül. Ezt a kocsit az egész család imádni fogja. Anya különösen!

mercedes-glb-hetuleses-modell.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://drivemebaby.blog.hu/api/trackback/id/tr8616449872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yerico1 2021.03.05. 22:29:39

Anya lehet, hogy imádná, de apa tuti nem veszi meg neki, anya fogja be a pofáját, szálljon le a földre , maradjon a realitások talaján, és örüljön, hogy max egy Vitarát kap. Meg amúg sem veszünk alulmotorizált prémiumot überdrágán, mert azt mindenki tudja, hogy szar, erre is még rá kell borítani egy másik kocsi árát kompletten, hogy használható legyen, és ne röhögjenek körbe a szomszédék, akik azért vették ezt, mert volt rá pénz, és nam csak azért, mert fel akartak vele vágni ott, ahol ilyen kocsival a kertész jár.
süti beállítások módosítása