Minden ami kávézó

Kávézó blog

Café Maran, Siófok

avagy még a Petőfi sétányon is van remény

2020. október 22. - k.oszto

A siófoki Petőfi sétány nem az a hely, amiről az igényesség vagy a magas színvonalú gasztronómia jut eszünkbe. Először ezért is indultam félve a Café Maran-ba, megmondom őszintén sok jóra nem számítottam.

Csak egy kávéra akartunk beugrani

A helyszínhez közeledve aztán egyre biztatóbbak lettek a jelek: A kávézó nem a sétány bulizós, "lakossági" részén fekszik, hanem kicsit távolabb, már messziről jól néz ki, ráadásul egyből nagyon kedvesen fogadott minket a felszolgáló hölgy.

Nem mindig ilyen csendes a hely

Első látogatásunkkor, szombat délután csak egy kávéra meg egy szendvicsre ugrottunk volna be, de aztán megláttuk az étlapot, és egyből eldöntöttük hogy ebből egy komoly vacsora lesz. Szóval a Maran nem csak egy kávézó, hanem egy igazi jó gasztró hely, ahol nagyon komoly reggelit, ebédet vagy vacsorát fogyaszthatunk el.

Végül ez lett a kávézásból

A Maran márka alapítója Losonczy Marcell kávépörkölővel kezdte, éveken át építette a saját brandjét, aztán egy hatalmasat lépve előre 2019 nyarán Siófokon megnyitotta a saját kávézóját is. A kávézó nyitás sztori is érdekesen alakult, hiszen Marci először csak a kávéját akarta eladni a szépemlékű Villa Gréta cukrászdának, aztán amikor megtudta, hogy bezár a hely, akkor egy merészet húzva átvette az üzemeltetést, hogy a párjával közösen itt nyisson saját kávézót, illetve felette egy panziót.

Marci a saját kávékkal

A pörkölő természetesen emellett gőzerővel megy tovább, az országban több helyen (pl a HaiNam-ban, a Normafa Delikátban, Bearkery Műhelyben vagy a Völgyhíd kávézóban is kóstolhatunk Maran kávét, de a webshopon keresztül otthonra is rendelhetünk)

Könnyed reggeli

De a kávézóra visszatérve, az üzlet három részre tagolódik: a központi belső tér mellett van egy nagyjából zárt patio, illetve egy tágas terasz. A kávézó belseje nagy igényességgel és határozott koncepcióval lett kialakítva, melyben központi szerepet foglal el az egyedi, steampunk hangulatot árasztó Spirit Duette kávégép, amin természetesen mindig a saját pörkölőből származó kávéból készülnek az eszpresszók. Mindig van egy közérthetőbb kávé (általában brazil), és egy gyümölcsösebb érdekesebb ízvilágú (legutolsó ottjártunkor éppen Burundi).

Belső tér

A tejes italokhoz pusztaszabolcsi tejet használnak, amit kérésre természetesen növényi vagy laktózmentes tejre is cserélhetünk. Alter kávék közül cold drip-et illetve batch brew-t kérhetünk, de akár tea, illetve chai latte irányba is elindulhatunk.

Spirit

A reggelik (vagy ahogy manapság divatos nevezni brunchok) azt gondolom minden igényt kielégítenek, a croissant-tól, a zabkásán keresztül, a füstölt lazacos eggs benedictig egészen széles a paletta. Mindezeket száz méterre a Balatontól, a teraszon egy jó kávéval együtt elfogyasztva egy tökéletes napindítás.

Egy kevésbé könnyed, de tartalmas reggeli

Nagyon tetszik, hogy a nagy reggelik mellett van mini croissant is, ha a kávé mellé éppen csak egy falat finomságra vágyunk. Nagyon jó a sütiválaszték is, (Mónisüt, illetve Torta palota szállítja), de nyáron a fagyikat is érdemes megkóstolni, itt is magasra tette a színvonalat a Maran. Fagyival a kézben pedig érdemes kisétálni a a tópartra, ahol sokáig gyönyörködhetünk a Balaton látványában.

img_5059.jpeg Ami szem szájnak....

"Lapzárta" után érkezett a hír, hogy a Maran télre bezár, de már számoljuk a napokat, hogy tavasszal újra a teraszon ülhessünk.

Café Maran

Cím: Siófok, Petőfi sétány 38.

Facebook: https://www.facebook.com/cafemaransiofok/

További jó helyek a blog Facebook oldalán !