BZS1000

A cikkben szereplő repcsi festése kissé repedezett, de korához képest jónak mondható és hinni lehet az eladó elmondásának, hogy ez még az eredeti gyári festése. A gép több mint negyven éves, tehát joga van a festéknek lassan egy új réteget követelnie.

130053269_115060547013822_953221705543066709_n.jpg

A vízszintes vezérsíkot viszont - valamilyen okból kifolyólag- egy  gyakorlatilag használhatatlan felületű festék fedi.

Ezt újra kellett festenünk.

A munkát magamra vállaltam, mert igazi kihívás volt illetve van némi gyakorlatom az efféle munkában, hiszen munkanélküli koromban haverom autófényező műhelyében melóztam pár hetet. Ez a projekt is ott valósult meg.

Néhány fotó a festésről anno.

A magassági kormány felülete közelről.

141377839_860669477840819_611164713892282977_n.jpg

A vezérsík, repedés felfedő anyaggal kezelve

141452606_248303079985246_6870050352596956553_n.jpg

Tehát teljes átfényezés szükségeltetik.

Először az ívekre, a profil alakjára nagyon vigyázva, nagy felületű steklikkel egy kb 150 es szemcsenagyságú csiszolóvászonnal lecsiszoltuk a régi festéket. A lapos felszínen tudtunk az elején gépet használni, később csak a kézi csiszolás volt lehetséges.Helyenként a nyers üvegszövetig le kellett mennünk, de arra törekedtünk, hogy csak addig menjünk le, ameddig nagyon muszály a mélyebb repedések miatt.

141296559_1115038652275612_8391095390957165414_n.jpg

Az öreg festék lecsiszolása kb 10 órát vett igénybe. Ezután portalanítás és füllerezés, magyarul réskitöltő alapozás következett. Az alapozó kikeményedése utáni napon 300-as papírral átcsiszoltuk újra az egészet, kijöttek a még megbúvó hibák, ezeket kiflekkoltuk 2K gittel, majd síkba csiszoltuk őket.

Az alábbi képen a vezérsík már lecsiszolva a magassági még eredetiben pompázik

141194050_257928282434598_1084234615917346925_n.jpg

Itt már a kormányfelület is le lett csiszolva.

141569682_318090549598180_8432751618668472314_n.jpg

Az alapozás után vízben lecsiszoltuk a munkadarabokat 600-as majd ezres papírral és szárítás után jöhetett a fényezés a 2 K festékkel. A festék színének megállapítását géppel végeztettük el egy szaküzletben hiszen az anno fehér felület kissé sárgás színűvé vált az idők során. 

A festést követő napon a teljes felületet átcsiszoltuk 2000 es papírral, majd szilikonos polírozás adta meg a végső felületet, amely igazán szép lett. Remélem tartós lesz és sokat fogjuk vele szelni a levegőt.

Ottó nemsokára összarakja, ráteszem a mylar részárót valamint a turbulátor szalagot és mhet a repcsire.

 141169984_517409309236253_4003386584077865699_n.jpg

141150495_428155278425219_1252195142244684177_n.jpg

141260487_165005795097183_5524536293533724271_n.jpg

Jó leszállásokat!


A bejegyzés trackback címe:

https://bzs1000.blog.hu/api/trackback/id/tr10016400252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása