Egyesülnie kellene az F1-nek a Formula–E-vel?

A 2014 őszén elindul elektromos versenysorozat alapítója szerint a jövőt egyértelműen a Formula–1 és a Formula–E egyesülése adhatja.

2-eps7t1_141241_fer1960.jpg

Noha még csak hetedik szezonja előtt áll a Formula–E, vitathatatlan, hogy nő a népszerűsége. Igaz, komoly veszteség, hogy az idény végén az Audi és a BMW is visszalép a sorozattól, de jelen állás szerint nincs veszélyben az utánpótlás, hiszen a McLaren opciós szerződést kötött a Formula–E-vel egy esetleges csatlakozásról, emellett pedig az Alpine-nál is napirendi ponton van az elektromos széria.

A Mercedes Formula–E-csapatát vezető Ian James nemrégiben arról beszélt, hogy az FE és a Formula–1 között mind a versenyzők, mind pedig a mérnökök körében kétirányúvá válhat az átjárás, és a tendencia is azt igazolja, hogy már korántsem csak az F1-ből távozottakat érdekli a felkapottsága ellenére még mindig gyerekcipőben járó bajnokság. Alapítója, Alejandro Agag szerint a legkevésbé sem elképzelhetetlen, hogy a jövőben egyesülhet a két sorozat.

1-_als0001.jpg

Bernie-nek [Ecclestone, az F1 korábbi irányítója – szerk.] át kellett volna vennie a Formula–E vezetését, hogy létrehozzon egy keretrendszert, aminek mentén el lehetett volna dönteni, milyen irányba menjen el a sorozat. A Formula–E jelentősen különbözik a Formula–1-től, mind presztízsben, mind közönségben, mégis úgy gondolom, hogy a jövő az egyesülésüket jelenti. Nem tudom, mikor valósulhat ez meg, már ha egyáltalán akarják a részvényesek

– mondta Agag a CarAdvice-nak adott interjújában.

Hangoztatta, hogy szerinte elkerülhetetlen lesz, hogy a Formula–1 átálljon az elektromos hajtásra, ez viszont csak 19 év múlva, 2040-ben válik lehetségessé, amikor a Formula–E licensze lejár.

m243601.jpg

Akkor már túl késő lesz. 25 évre kaptuk meg a jogokat, abból hat telt el, tizenkilenc van még hátra

– folytatta. – „Sok szó esik mostanában az e-üzemanyagokról, de ez csak mesterséges találmány azon emberek számára, akik nem látnak tovább a belsőégésű erőforrásnál. Semmi értelmük nincs szerintem, főleg úgy, ha elhatározták, hogy nem változtatnak. Szeretem én is a belsőégésű motort, de lejárt az idejük.”

Fotó: Andrew Ferraro, Alastair Staley / LAT Images (FIA Formula E Media), LAT Images / Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr116402156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása