A korábbi sajtóértesülésekkel ellentétben mégiscsak eredeti időpontjában és versenynaptárban betöltött helyén rendezhetik az Ausztrál Nagydíjat, emellett rekordszámú verseny várhat az F1 mezőnyére – most már tényleg.
A napokban az F1i.com szellőztetett meg egy állítólagos naptártervezetet a 2021-es Formula–1-es szezonra vonatkozóan: ennek állítása szerint Bahreinben indulhat a következő évad, míg az eddig szezonnyitó helyszínként szolgáló Ausztráliára csak októberben kerülhet sor, holott 2011 óta kivétel nélkül Melbourne-ben rajtolt el először a mezőny – ez alól az idei év a kivétel, a koronavírus-járvány ugyanis jócskán keresztülhúzta a számításokat.
Annyi a bökkenő, hogy jelen állás szerint még csak piszkozat szintjén sem létezik F1-es naptár a jövő évre – tudta meg a RaceFans. Ugyanakkor Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíj szervezéséért felelős Australian Grand Prix Corporation vezérigazgatója egy közleményben leszögezte, 2021-ben már újra Melbourne-ben kezdi az évet a Formula–1. „Melbourne ismét F1-es szezonnyitót fog rendezni a hagyományos márciusi idősávban, ami Victoria államban fontos szerepet tölt majd be a főbb sportágak és események iparának helyreállítása szempontjából” – áll a közleményben.
Ausztráliában – ahogy a világ legtöbb pontján – kétszer robbant be eddig a koronavírus-járvány: előbb márciusban, az F1-es nagydíjhétvége idején – ami miatt, még ha az utolsó pillanatban is, de a verseny törlése mellett döntöttek nagyjából két órával az első szabadedzés előtt, amiben részben a McLaren visszalépése is közrejátszott –, a következő hullám pedig augusztusban ütötte fel a fejét. Ennek ellenére épp a minap jelentették be, hogy jövő januárban biztosan nem rendezik meg a legendás bathursti 12 órás versenyt.
Függetlenül attól, hogy van-e naptártervezet, vagy nincs, spekulációk mindig vannak. Ezek alapján az eredeti 2020-as naptárba tervezett helyszínek többségével 2021-ben is számolhatunk, a Brazil és a Spanyol Nagydíj sorsa az, ami erősen kétséges. A legfrissebb hírek szerint Brazíliában Interlagosból Rio de Janeiróba költöztetnék a versenyt, de ez nagyban függ a helyi környezetvédelmi engedélyek kézhezvételétől. Amennyiben nem sikerül időben elkezdeni, illetve befejezni a munkálatokat, aligha lesz brazil futam.
Új helyszínként Szaúd-Arábia érkezhet, a RaceFans mellett pedig a The Race is úgy tudja, hogy akár 23 versenyből is állhat a jövő évi versenynaptár. Az eredetileg tervezett 22 futammal már idén is benne volt a pakliban a rekorddöntés, de a járvány miatt végül 17-re csökkent a fordulók száma. Hogy mely pályákkal bővülne a kalendárium, azt még homály fedi, annyi biztos, hogy az idei „beugró” helyszínek közül Isztambul és a Nürburgring sem esne ki a pixisből.
Fotó: Antonin Vincent / DPPI (Alfa Romeo Racing Media), Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.