Megtört a Mercedes megtörhetetlennek hitt győzelmi sorozata: a Red Bull és Max Verstappen kiváló taktikával és gumikezeléssel győzedelmeskedett a 70. Évforduló Nagydíjon.
Egymás után a második hétvégén sorakozott fel a silverstone-i rajtrácsra a Formula–1 mezőnye, ám ezúttal a 70. Évforduló Nagydíj apropóján. Az élen a két Mercedes magabiztosan jött el, Valtteri Bottas pedig Lewis Hamilton minden próbálkozása ellenére megőrizte a vezetést. Nico Hülkenberg autóismereti hiánya minimálisan megmutatkozott a rajtnál, így csak egy helyet veszített a Racing Pointtal, ezzel Max Verstappen jött fel harmadiknak. A Red Bull-os mögé aztán felsorakoztak a Rózsaszín Párducok, miután Lance Stroll megelőzte az 1-es kanyar még Hülkenberg ellen próbálkozó, renault-s Daniel Ricciardót, hátrébb pedig Sebastian Vettel forgott meg, a mezőny sűrűjében, a gyenge Ferrarival küzdve, s ugyan nem lett belőle baleset, a négyszeres világbajnok visszaesett a mezőny végére.
Trompo de Vettel... y casi termina sacando a Carlos Sainz. #GBR2movistarF1 pic.twitter.com/fIerLvKPCd
— F1 en Movistar+ (@movistar_F1) August 9, 2020
Az első körös pengeváltásokat leszámítva nagyobb zűr nem volt a Mercedesek között, pár kör alatt Bottas 1-1,5 másodperces előnyt épített ki az élen, miközben Alexander Albonnal meglehetősen korán nyitotta az első kerékcsere-hullámot: már a hetedik körben kemény abroncsokra váltott, majd példáját elődje, a most Alpha Tauri-s Pierre Gasly is követte a 10. fordulóban. Nem csoda, hiszen Bottas már az ötödik körben arra panaszkodott, hogy „kritikus” a bal első és hátsó gumi állapota. A finn a 13. kör végén ki is jött friss abroncsokért az élről, mialatt Hamilton megkapta a nyakába a gumikopásra fittyet hányó Verstappent, de érdemi csatára már nem került sor, mert egy körrel később a címvédő is a box felé vette az irányt.
Néhány kör után úgy tűnt, hogy egykiállásos stratégiára bazírozik a Red Bull, Max Verstappen ezt a célt szolgálva magabiztosan menetelt az élen, ráadásul a gumijait is csodával határos módon tudta kímélni. Ezalatt a Mercedeseknél már a friss garnitúra közepes-Pirelli kezelése vált kritikussá, bő 10 kör elteltével már komoly hólyagosodás jelent meg. A 27. kör elején jött cserére a holland, gumielőnyét kihasználva a Wellington-egyenes végén vissza is előzte Bottast, hiába maradt ott egy másodperc a kiállásnál.
-¿Otra mala parada de Carlos Sainz?
— Movistar+ (@MovistarPlus) August 9, 2020
-"¡¡Parada malísima!!"
No tiene suerte con los pit stop. #GBR2movistarF1 pic.twitter.com/ZM2WXNkrIZ
Amíg a Red Bull csillagos ötös stratégiával, átlagos boxkiállással kézbe vette a gyeplőt, a kiállások nagy vesztese Carlos Sainz volt: a McLaren spanyoljánál már a gumicserénél jelentős időt veszített, majd újabb értékes másodpercek úsztak el azzal, hogy kis híján ráengedték az egyik Renault-ra, így a veszélyes kiengedés gyanúját elkerülve nyomott egy satuféket.
A 33. körben Verstappen és Bottas is megejtette második kiállását, így a Red Bullnál mind az elévágás, mind a gumikopás veszélyét kivédték, így hiába került az élre, a virtuális vezetés maradt Verstappennél. Bár egy bizonyos ponton úgy látszott, Hamilton megpróbálja a leintésig nyüstölni a gumijait, de a 41. kör végén végül úgy döntöttek a Mercedesnél, hogy kihozzák másodjára is, amivel a negyedik helyre, Charles Leclerc mögé esett vissza, de négy körrel később megelőzte a ferrarist.
LAP 50/52
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020
Hamilton gets past his team mate and is up to P2
The gap to Verstappen is just over 9 seconds#F170 �� #F1 pic.twitter.com/WpTcv5Ti00
Három körrel a leintés előtt Hamilton játszi könnyedséggel autózta körbe Bottast, Verstappen elsőségét azonban már semmi sem veszélyeztette: a Mercedes-hegemóniát megtörve első győzelmét szerezte 2020-ban. Bő 11 másodperccel győzött a holland, Hamilton és Bottas ezúttal kénytelen volt beérni a 2-3. hellyel, míg Leclerc egykiállásos stratégiai egy negyedik helyet termelt, Albon nagyot hajrázva lett ötödik a Racing Pontok, Lance Stroll és Nico Hülkenberg előtt. Az utolsó pontokat Esteban Ocon (Renault), Lando Norris (McLaren) és a 100. nagydíját teljesítő Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) kapirgálták össze.
Hamilton továbbra is vezet a pontversenyben, az immár kilenc F1-es győzelmet jegyző Verstappen viszont felzárkózott másodiknak, 30 pontos a lemaradása, Bottas 34 egységnyi hátránnyal várja a folytatást. Egy hét múlva Barcelonában folytatódik a 2020-as szezon, a májusról elhalasztott Spanyol Nagydíj – amennyiben a (súlyosbodó) katalán koronavírus-helyzet is engedi.
A 70. Évforduló Nagydíj végeredménye:
Career win No. 9️⃣ for @Max33Verstappen �#F170 �� #F1 pic.twitter.com/Fk3YEb5PtC
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.