Kevesebb verseny, költségcsökkentés – fenekestől felforgatják a WTCR-t

Váratlanul közleményt adott ki a WTCR sajtóirodája kedd este, melyben tudatta, hogy drasztikus változásokat vezet be már 2020-ra, hogy a költségek csökkentésével privát csapatok számára is vonzóvá tegye a bajnokságot.

cc4200ecfb39b8d148d41a4a7632f36a.jpg

A túraautó-világkupa eddigi két évében akár meg is szokhattuk volna a folyamatos szabályváltozásokat, ám két hónappal az idei szezon kezdete előtt jelentős módosításokat vezetnek be, derült ki a széria sajtóirodájának kedd esti tájékoztatásából.

A legszembetűnőbb változás az lesz, hogy 2020-tól a WTCR-ben egy időmérőből és két futamból álló hétvégeket rendeznek, ahogyan az volt a WTCC-ben egészen 2017 végéig. Azzal, hogy az előző két idénnyel ellentétben már nem két kvalifikációt és három versenyt bonyolítanak le egy hétvége alatt, lehetővé vált, hogy az egész hétvégi programot két napba sűrítsék.

Az első futamon részben fordított sorrend szerint állhatnak rajthoz a versenyzők, a Q1-Q2-Q3 szisztéma szerint zajló időmérő sorrendje ugyanis a második verseny rajtrácsát adja, ami három körrel hosszabb lesz, mint az első. Ez alól a németországi hétvége jelent kivételt, ahol továbbra is csak 3 körös versenyeket engednek rendezni – ettől függetlenül a Nordschleifén is csak két futamra kerül sor.

A sorok között olvasva kiderül, hogy mostantól nemcsak két-, hanem háromautós csapatok is indulhatnak – előbbi esetében a személyzet létszámát 12, utóbbiéban pedig 18 főre korlátozzák, azonban csak tízen dolgozhatnak majd egyszerre egy autón, őket külön karszalaggal jelölik.

c3863ee0ecc34a765f95487e6381dfbd.jpg

Jelentősen csökken a gumik száma is a teljesítendő versenyek számának redukálásból fakadóan: az első versenyhétvégén egy autón 18 Goodyear-abroncsot használhatnak fel, a folytatásban már csak 12-t hétvégénként az eddigi 22, illetve 18 helyett.

További változásokra nem tér ki a kommüniké, így arra sem, hogy a nevezési költség is csökken-e például. Ezen változtatások hátterében ugyanis egyértelműen az áll, hogy mindössze két év alatt az egekbe szökkentek a költségek a WTCR-ben, mivel a customer racing, vagyis az ügyfélalapú versenyeztetési koncepció gyártók „rejtett” jelenlétével vegyült. S miután csak három olyan manufaktúra van (Honda, Hyundai, Lynk&Co), amely hajlandó áldozni a projektre, a tél folyamán számottevően csökkent a mezőny létszáma.

Tulajdonképpen kérdésessé vált, hogy összeáll a sorozat elindulásához szükséges 16 fős létszámminimum, sőt idáig csak a négy hondás versenyzőt jelentették be hivatalosan. A gyártók közül kiszállt az Alfa Romeo, az Audi, valamint a Volkswagen, míg a csapatok közül idáig a Sébastien Loeb Racing jelentette be távozását, versenyzői oldalról pedig Mehdi Bennani, akivel együtt kapásból távozott a marokkói versenyhelyszín is.

Ennek elkerülése céljából a nevezési határidőt is meghosszabbították, egészen március 6-áig; ugyanekkor lesz a Motorsport Világtanács ülése, Genfben, ahol jóváhagyhatják a változásokat. Marokkó kiesésével a Hungaroringen rajtol majd el a WTCR 2020-as idénye, április 25-26-án, amit az előszezoni kollektív teszt előz meg: a helyszín a versenynaptárhoz újonnan csatlakozó aragóniai pálya lesz, ahová március 24-26-án látogat el a mezőny első ízben.

Fotó: Clement Luck, Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5115480608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása