INDYCAR - ELVÉRZETT A MCLAREN, ALONSO NEM TUDOTT KVALIFIKÁLNI AZ INDY 500-RA

d64yb_jwwai8k8e.jpg

Nem sikerült kievickélnie a pácból a McLarennek, így a wokingi gárda indianapolisi szereplése csúnya fiaskóval zárult: Fernando Alonso még az indulási jogot sem tudta kivívni magának, így még legalább egy évet kell várnia arra, hogy megszerezze a Tripla Koronát.

Már az elejétől fogva kiábrándítóan alakult második Indy 500-as szereplése Fernando Alonsónak, mivel a kétszeres Forma-1-es világbajnok munkáját a teszteken és a szabadedzéseken is műszaki problémák hosszú sora hátráltatta. Mégis, valamilyen szinten az utolsó koporsószöget a spanyol verte be, amikor szerdán elveszítette az uralmát a McLaren Dallara-Chevrolet-je felett, és csúnyán összetörte azt.

Ezt követően a wokingi gárdának a tartalékautót kellett felkészítenie, ami miatt Alonso csütörtökön pályára sem tudott gördülni. Ami a nagyobb bajt jelentette, hogy a folytatásban sem volt meg a kellő tempó, így a szombati, első időmérő edzésen eldőlt, hogy a pótselejtezőn is részt kell vennie, Max Chiltonnal (Carlin), Patricio O’Warddal (Carlin), James Hinchcliffe-fel (Schmidt Peterson Motorsports), Sage Karammel (Dreyer & Reinbold Racing) és Kyle Kaiserral (Juncos Racing) egyetemben – közülük pedig csak hárman juthattak fel a rajtrácsra.

Csakhogy a vasárnapi nap sem indult valami jól, eleve többórás késéssel tudták csak pályára engedni az imént említett hat versenyzőt, ugyanis szakadt az eső Indianapolisban, majd még a pályát is fel kellett szárítani. Mindnyájuknak egy lehetősége volt arra, hogy egy négykörös menet keretében a lehető legjobb átlagtempót hozzák.

d64emnzxyaa8dxl.jpg

Alonso – aki korábban joggal tartott az időmérőtől – harmadikként tehetett próbálkozást, 227.353 mérföld/órás átlaggal bejött a második helyre, Hinchcliffe mögé, csakhogy Karam azonnal a veszélyzónába taszította a spanyolt. Aztán O’Ward nem, de Kaiser ki tudta szorítani a továbbjutók közül a #66-os McLarent, igaz, mindössze 0.019 mérföld/órával. Így a McLaren annak ellenére nem tudta kvalifikálni az autóját, hogy a hajrában az Andretti Autosporttól – sőt, állítólag még a Team Penskétől is – kapott segítséget a gárda.

Az egyetlen lehetősége a McLarennek a részvételre az lett volna, ha valamelyik, már kvalifikált autóba bevásárolják Alonsót, és akkor a mezőny végéről indulhatott volna a spanyol. Viszont a McLaren nem kívánt élni a lehetőséggel, ahogyan azt tavaly tette a Schmidt Peterson Motorsports Hinchcliffe esetében.

„Visszajövünk még harcolni. Nem akarjuk bevásárolni magunkat, arra bárki képes. Mi ki akarjuk érdemelni az indulás lehetőséget”

– indokolta a döntést az AP hírügynökségnek nyilatkozva Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke.

Miután Alonso korábban már Forma-1-es Monacói Nagydíjat és Le Mans-i 24 órást is nyert, már csak az Indy 500-as győzelem hiányzik ahhoz, hogy Graham Hill után ő legyen a második versenyző, akinek összejön a Tripla Korona. Azonban a történtek után ennek beteljesítéséhez még egy évet várnia kell legalább, így érthető volt, hogy eleinte nem akart nyilatkozni a sajtónak, de végül a helyszínen tartózkodó zsurnalisztáknak elmondta, hogy inkább lesz harmincnegyedik Indy-ben, minthogy otthon üljön a kanapéján.

„Nem tudom, perpillanat nehéz bármit ígérni” – felelte Alonso arra a kérdésre, hogy tervei között szerepel-e az, hogy ismét visszatér majd Indianapolisba. –

„Még túl korán van ahhoz, hogy ilyen döntéseket hozzak. Azt sem egyelőre, mit fogok csinálni, a Le Mans-i 24 órás és az után, hogy befejezem a WEC-programomat.

Ami 2020-at illeti, még nem is akarok dönteni, mert nem tudom pontosan, mik lesznek a lehetőségeim. És ameddig ezzel nem vagyok tisztában, semmit sem tudok mondani ezzel kapcsolatosan. De ahogyan azt mindig is mondtam, több mint boldog lennék, ha visszatérhetnék ide, és megnyerném a Tripla Koronát. Az is megeshet viszont, hogy jövőre talán egy teljesen másik szériában indulok, ahol más kihívásokkal szembesülök. Ki akarok mozdulni a komfortzónámból. Ez vagy sikert eredményez és a sporttörténelem részévé tudsz válni, vagy pedig rendkívül csalódottá tesz.”

d6-b9adwsau5xqo.jpg

„Ma az utóbbira volt példa, de inkább vagyok itt, minthogy otthon nézzem a tévét, mint emberek milliói. Természetesen mindannyian csalódottak vagyunk, de legközelebb megpróbálunk majd jobbak lenni. És ahogyan azt mondtam korábban, inkább vagyok itt, még ha 34. is leszek, mint otthon, akárcsak tavaly”

– jegyezte meg.

Alonsót később arról kérdezték, hogy mivel magyarázza azt, hogy nem jött össze a kvalifikáció. A McLaren pilótája szinte kisregény hosszúsággal választ adott a kérdésre:

„Azt gondolom, hogy ez több dolognak a kombinációja. Nem voltunk elég gyorsak, de nem csak ma, hanem az egész esemény folyamán. Szenvedtünk. Azonban ez a négy időmérős kör az a négy kör, amikor tövig nyomod a gázt. Amíg nem emeled el a gázról a lábad, addig többé-kevésbé az autó sebességén múlik minden, vagy azon, hogy melyik napszakban járunk. Tegnap azonban számos kísérletünk volt a nap különbözői pontjain, és ha elég gyors lett volna az autó, akkor most rendben lennénk, de ez nem sikerült.

Minden egyes alkalommal próbáltam a legjobb formámat nyújtani. Nem vettem el akkor sem, amikor instabil volt az autó, és akkor sem, amikor rendkívül alulkormányzott volt. Sőt, még hátsó defekttel is vezettem, és csak az utolsó körben emeltem el, különben nem tudtam volna bevenni a kanyart.

Ma is kísérleti jelleggel mentünk ki a pályára, miután éjszakába nyúlóan dolgozott az egész csapat. Mindent megváltoztatunk az autón, mert azt gondoltuk, valamire még szükségünk van… Teljesen más, ha az ember önbizalommal telve vághat neki a versenynek, mert… még ha sikerült is volna kvalifikálnunk ma, nem biztos, hogy a megfelelő filozófiát követtük volna a jövő hét vasárnapi versenyen. Úgy mentünk pályára, hogy nem tudtuk, mit fog csinálni az autó az 1-es kanyarban, de ennek ellenére padlógázzal mentünk. Legalább megpróbáltuk.”

Végül arra a kérdésre felelt 2005 és 2006 Forma-1-es világbajnoka, hogy milyen pozitívumokat tud kiragadni magának az idei indianapolisi kalandból:

„Vannak dolgok, amiket meg lehet tanulni, és vannak dolgok, amiken tudsz javítani a következő alkalomig, és ez nem csak az Indy 500-ra igaz. Továbbra is büszke vagyok. Ugyanakkor nyilvánvaló egy kicsit csalódott is, mert nem versenyezhetünk, de ahogyan mondtam, a következő egy vagy két napban lesz ez igazán nyomasztó a számunkra, de aztán mindenki el is felejti. A következő két nap a csapat számára is nehéz lesz. Ilyenkor úgy érzi az ember, ha nem a megfelelő módon alakulnak a dolgok, hogy unfair helyzetbe került. Pedig csak nem végeztük el a munkát, nem voltunk elég gyorsak. Ennyire egyszerű. Mások jobb munkát végeztek, nekik gratulálunk.

Viszont azt hiszem, hogy a motorsport történetében a McLaren az egyetlen csapat, amely elmondhatja magáról, hogy nyert Indy 500-at, Le Mans-i 24 órást és Forma-1-es világbajnokságot is. Csak akkor sikerülhet, ha meg is próbálod. Ha egyetlen szériában maradsz, és csakis arra koncentrálsz, talán sikeres leszel, lehetnek jó és rossz szezonjaid, de így csak egy kicsi világban maradsz.”

Vasárnap egyébként nem csak a szombati nap utolsó hat, hanem az első kilenc helyezettje is pályára lépett – de ők nem a túlélésért, hanem a pole-ért meccseltek.

d69i3muxkaaxr3z.jpg

230.012 mérföld/órás átlaggal pályafutása során először szerzett Indy 500-as pole-t a széria 2016-os bajnoka, Simon Pagenaud, viszont a Team Penske-é már 18. alkalommal tudhatja birtokában a legendás rajtelsőséget. A francia egyedüliként tudta átlépni a 230 mérföld/órás küszöböt, míg mögötte, a 2-3-4. helyen az Ed Carpenter Racing teljes különítménye bukkant fel, a csapattulajdonos Ed Carpenterrel, Spencer Pigottal és Ed Jonesszal.

Legjobb hondásként minden idők legfiatalabb IndyCar-futamgyőztese, a Harding Steinbrenner Racinget képviselő Colton Herta zárt, ötödik lett, a tavalyi győztes, Will Power előtt. A harmadik sorba pedig Sébastien Bourdais (Dale Coyne Racing), Josef Newgarden (Team Penske) és Alexander Rossi (Andretti Autosport) szorultak.

A 103. indianapolisi 500 mérföldes versenyt május 26-án rendezik meg.

Fotó: McLaren Indy / Twitter, Team Penske / Twitter

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3614837676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása