TCR EU - SEREGSZEMLE, 2019: AZ ÚJ FIÚK, VAGY ÉPPEN LÁNYOK... I.

2018-2018_zandvoort_race_2---2018_tcr_europe_zandvoort_r2_start.jpg

Elérkezett harmadik részéhez a TCR Európa-kupa résztvevőiről készített „seregszemlénk”. Ezúttal kilenc olyan versenyzővel ismerkedünk meg, akikről idáig nemigen hallhattak az emberek Magyarországon.

Hétvégén, a Hungaroringen elrajtol a TCR Európa-kupa 2019-es szezonja; a szabálymódosításokat és a versenynaptárban történt változásokat korábban már összegeztük, ellenben sok indulóról még nem tettünk említést.  Így eljött annak az ideje, hogy egy ötrészes cikksorozatban szemügyre vegyük, kik fognak megküzdeni idén a bajnoki címért, természetesen nem megfeledkezve a magyar érdekeltségekről sem. Hiszen idén a M1RA és a Zengő Motorsport révén két magyar csapatot is köszönthetünk, akik állandó résztvevői lesznek a mezőnynek.

Az első részben a WTCR-es múlttal és/vagy jelennel rendelkező versenyzőket vettük górcső alá, a másodikban az amerikai múlttal rendelkező Luca Filippit és Santiago Urrutiát mutattuk be.

#5: Alex Morgan – Wolf-Power Racing, Renault

alex-morgan-2018-tcr-germany-oschersleben.jpg

A 32 éves brit pilóta érkezésére először a nevezési lista megjelenésekor derült fény, majd csütörtök délután egy, a TCR sajtóirodája által kiküldött sajtóközlemény is megerősítette ennek tényét, aminek tanúsága szerint egy Renault Mégane-t fog terelgetni, a Wolf-Power Racing színeit képviselve.

Még az előző évezred végén elkezdett gokartozni, különféle gokartbajnokságokban győzni is tudott, majd a Formula Renault 2.0 helyi alsorozataiban próbált szerencsét.

2006-ban már konkrétan a brit bajnokság mezőnyét képezte, de első nekifutásra még TOP-10-es eredményt sem sikerült elérnie. Második szezonjában 20-ból hatszor már összejött neki, ahogyan a francia Formula Renault-ban tett kétfutamos kitérője során is.

A következő évben mind az észak-európai Formula Renault 2.0-ban, mind az Európa-kupában csonka szezont futott. Mindkettőben egyszer tudott dobogóra állni, de utóbbiban csak a 22. lett a pontversenyben, előbbiben tizennegyedikként rangsorolták.

Többéves kihagyás következett ekkor a pályafutásában, egészen 2013-ig kellett várni a visszatérésére. Ekkor a brit Renault Clio-kupában indult, amit egy győzelemmel és öt dobogós helyezéssel végül az összetett második helyen fejezett be.

Egy év múlva az Európa-kupába két dobogóval lett ötödik az összetettben, a brit bajnokságban pedig a hatodik helyen folytatta. 2015-ben a magyarok számára is ismert SEAT León Európa-kupa versenyein vett részt: egy silverstone-i második és egy nürburgringi első hellyel az ötödik helyig meg sem állt az összetett értékelésben. 2016-ban dobogóra már hatszor is állt, viszont annak legfelső fokára egyetlenegyszer sem jutott fel, de így is egy hellyel előrébb tudott zárni.

Két évvel ezelőtt átigazolt a német TCR-be, ahol csak a 17. lett az összesítésben, míg tavaly beugróként vett részt a brit bajnokság Brands Hatch-i futamain, továbbá Németországban is csak négy versenyen állt rajthoz.

#12: Nelson Panciatici – M Racing, Hyundai

Az 1988-as születésű francia versenyző 10 éves korában már gokartozott, majd a francia Formula Renault 2.0-ban húzott le két idényt – amikből a másodikat az ötödik helyen zárta – nemzetközi szintű formulaautós szériában először 2006-ban állt rajthoz, ez volt a Formula Renault 2.0-ás Európa-kupa, ahol teljes szezont csak egy évvel később futott, aminek végén a 10. lett az egyéni értékelésben.

De a francia szériának még ekkor sem fordított hátat, ellenben 2008-ban, a spanyol Forma-3-ban szép eredményeket ért el, összetett másodikként rangsorolták, miközben a Forma-3-as Euroszéria két futamára is nevezett.

2009-es szezonját a GP2 és a Superleague Formula by Sonagol versenyei tették ki, de egyikben sem aratott igazán áttörő sikert – olyannyira nem, hogy a Forma-1 előszobájában a pontszerzésig sem jutott el.

Egy évvel később a Formula Renault 3.5 versenyein láthattuk viszont a Junior Lotus Racing pilótájaként. A legtöbb futamot a TOP-10-ben zárta, ennek ellenére a végelszámolásnál csak a 12. hely jutott neki. 2011-ben egyszer már a dobogóra legalsó fokára is felért, az összetettben pedig három helyet javítva a 9. lett.

Ezt követően szakágat váltott Panciatici, bemutatkozott az endurance-versenyzés világában. A következő évek folyamán több kiemelkedő eredményt is elért a WEC LMP2-es géposztályában, kategória-3. is volt Le Mans-i 24 óráson, míg az európai Le Mans-szériában kétszer is bajnokká koronázták, 2014-ben és 2015-ben.

Tavaly is az utóbbi széria mezőnyét erősítette, hogy de csak a Le Castellet-i nyitófutamon tudott dobogóra, így a pontversenyben be kellett érnie a 11. pozícióval.

Most viszont újabb szakágváltásnak néz elébe, és belekóstol a túraautózásba, kapásból Európa-bajnoki szinten. Egy Hyundait fog vezetni, ami a négyszeres világbajnok Yvan Muller felesége által irányított M Racing gondozásában áll.

S habár alapvetően ragaszkodunk a rajtszám szerinti növekvő sorrendben való bemutatáshoz, úgy találtuk logikusnak, ha a cikket csapattársa, Natan Bihel bemutatásával folytatjuk.

2019_tcr_photo_news_042_1.jpg

#25: Natan Bihel – M Racing, Hyundai

Panciatici csapat- és honfitársa, Natan Bihel 1999-es születéséből adódóan csak három éve kezdett el versenyezni. A francia túraautó-bajnokságban indult ekkor, amit öt dobogós helyezéssel a második pozícióban zárt, majd a következő két évben ő is az endurance-versenyzés világában mozgott.

2017-ben nyolcadik lett a Muller-csapattal a Michelin Le Mans-kupában, tavaly viszont csak 19. az európai Le Mans-szériában. Kíváncsian várjuk, hogyan folytatja pályafutása első nemzetközi túraautó-bajnokságában.

#16: Gilles Magnus – Comtoyou Racing, Audi

a1814699_large.jpg

Magnus ugyan csak pár hónappal fiatalabb, mint Bihel, a világháló különböző szegleteiben fellelhető adatok tanúsága szerint mégis komolyabb múlttal, több tapasztalattal bír. 2012 és 2015 között helyi és regionális gokartbajnokságban ért el egészen szép eredményeket, 2016-ban pedig a francia Forma-4-et a második helyen zárta, akárcsak egy évvel később az észak-európai Formula Renault 2.0-ás bajnokságot.

2018-ban a Blancpain GT Sprint Cup-ban próbálkozott, inkább kevesebb, mint több sikerrel, az idei év elején pedig az ötödik helyen ért célba a dubaji 24 óráson egy Audi RS 3 LMS-sel.

#19: Andreas Bäckman – Target Competition, Hyundai

A 23 éves versenyző 2006-ban mutatkozott be a gokartozás világában, 2016 végéig pedig számos alkalommal felért a csúcsra mind svéd, mind nemzetközi szinten. Tavaly vágott bele a túraautózásba: harmadik lett a TCR UK-ben egy győzelemmel, a skandináv TCR-t a 14. helyen fejezte be.

A svéd számára a folytatást a TCR Európa-kupa jelenti, ahol a Target Competition öt Hyundaijának egyikét kormányozhatja.

2018_tcr_photo_news_570_1.jpg

#26: Jessica Bäckman – Target Competition, Hyundai

Andreas húga, Jessica is szép eredményeket ért el gokartban, junior és svéd bajnoki címet is szerzett. És annak ellenére, hogy 3 évvel később kezdett el gokartozni, mint Andreas, hozzá hasonlóan tavaly mutatkozott be a túraautózás világában. Ugyanúgy a skandináv és a brit TCR-ben indult – előbbit a 19., utóbbi a 4. pozícióban zárta.

#44: Lilou Wadoux – JSB Compétition, Peugeot

27750062_1009686109181440_6733007707845952568_n.jpg

Julien Briché csapatának új szerzeménye mindössze 18 esztendős. Először 2016-ban versenyzett, a Peugeot 208 Racing Cup-ban, ahol egy évvel később 8. lett az összetettben, a junior kategóriában pedig a második. Wadoux tavaly négy futamra nevezett a Peugeot 308 Racing Cup-ban, s noha mind a négy futamon a legjobb tíz között zárt, vendégversenyzői mivolta miatt pontokkal nem honorálták teljesítményét.

#46: Olli Kangas – WestCoast Racing, Volkswagen

2017_eur_adria_04_olli_kangas_69.JPG

A WestCoast Racing frissen igazolt finn versenyzője – aki nem mellesleg a végtelenül rutinos Gianni Morbidelli csapattársa lesz idén a WestCoast Racingnél – már számottevőbb versenyzői tapasztalattal bír, pedig ő sem mondhatja magát öregnek, hiszen csak 23 éves.

2014-ben, a finn Porsche GT3-kupában kezdte karrierjét, ahol aztán a következő két évben is felbukkant. 2017-ben a skandináv TCR-be szerződött, amit a 16. helyen zárt, az egyfordulós TCR Europe-ot a 13. pozícióban fejezte be. Viszont a 12 órás spái futamot megnyerte.

Hosszútávú versenyeken tavaly is remekelt, a 24 órás nürburgringi viadalon a legjobb lett a TCR-kategóriában, és az imolai 12 óráson is elsőként intették le. Skandináviában viszont ezúttal sem termett neki túl sok babér, csak a 22. lett – ennél jobban sikerült a TCR UK-ben tett beugrása, ahol egy 5. és egy 7. helyet szerzett.

#96: Abdulla Ali Al-Khelaifi – QMMF Racing by PCR Sport, Cupra

2019_tcr_photo_news_187.jpg

A dohai születésű Abdulla Ali Al-Khelaifi egy Cuprával fog indulni a QMMF Racing színeiben, viszont az autót az egyéni címet tavaly megnyerő PCR Sport veszi a szárnyai alá. A katari versenyző az előző években rendre helyi bajnokságokban indult: 2014/2015-ben 8. lett a Qatari TRD 86 Cup-ban, 2016/2017-ben bajnok lett a katari túraautó-bajnokságban, akárcsak egy évvel később, valamint a legutóbbi szezonban. Közben a spái 12 óráson bezsebelt egy kategóriaelsőséget.

A következő, negyedik részben újabb kevésbé ismert pilótákat mutatunk be, egészen pontosan a Team Clairet Sport versenyzőit.

Fotó: TCR EU Media, TCR Press Office, Audi Motorsport Communications, JSB Compétition / Facebook

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4014786418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása