A Forma-2 tavalyi bajnoka úgy véli, hogy az újonc pilótákkal számottevően türelmesebben bánik a Mercedes, mint teszi azt a Red Bull.
Alexander Albon számára nem alakult túlságosan jól a Kínai Nagydíj, miután a szombati harmadik edzésen összetörte az autóját, ami miatt az időmérő edzést ki is kellett hagynia. Vasárnap csak a boxutcából vághatott neki a versenynek a Forma-2-ből érkezett thai pilóta, ennek ellenére az utolsó pontszerző, 10. helyen látta meg a kockás zászlót a Toro Rosso 250. futamán.
Balesete kapcsán még szombat este megszólalt George Russell, a királykategória előszobájának tartott széria előző évi bajnoka. A Williams alkalmazásában álló Mercedes-junior együttérzését fejezte ki Albon iránt, hozzátéve, hogy a történtek hátterében az is állhat, hogy a Red Bull közismert arról, hogy komoly nyomást helyez az újoncok vállára.
„Remek munkát végez Alex. Úgy gondolom ugyanis, hogy mindenki tisztában van azzal, mekkora nyomás alá kerülnek a juniorok a Red Bullnál. 120%-on kell teljesíteniük, akármikor autóba ülnek”
– idézi a RaceFans.net Russell gondolatait.
A brit versenyző, aki az előző két évben a Forma-2-ben és a GP3-ban is felért a csúcsra, úgy véli, a Milton Keynes-i együttes nevelőprogramja az átlagoshoz mérten gyilkosabb. Az ellenpéldát saját tapasztalataiból emelte ki: elárulta, hogy amikor az említett szériákban nehezebb indult számára a szezon, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff igyekezett megnyugtatni őt.
„Én más helyzetben, nincs rajtam nyomás. Nem lesz gond a Mercedes részéről, ha egyszer nem teljesítek jól. Például tavaly Bahreinben egy gyenge hétvégével kezdtem az F2-ben, akárcsak [egy évvel korábban – szerk.] Barcelonában a GP3-ban. Toto ekkor csak annyit mondott, hogy » ne aggódj, ez az első versenyed, hosszú még a szezon, és legközelebb jobban fog menni«”
– elevenítette fel emlékeit Russell, és megjegyezte, hogy erre még csak nem is számított:
„Azt hittem, mielőtt bementem az irodájába, hogy le leszek szúrva. Azonban a történtek is bizonyítják, hogy ők milyen felfogás szellemében intézik az ügyeiket. Most is ugyanazt a nyomást érzem egy időmérő kezdetén, mint a Forma-2-ben vagy a GP3-ban. A legjobb formádat akarod nyújtani, és a legtöbbet kihozni magadból. Extra nyomásra egyáltalán nincs szükség ehhez. Hiszen a célom még mindig az, hogy a legjobbra törekedjek, és ha így teszek, azzal boldoggá teszem őket.”
Fotó: ROKiT Williams Racing / Twitter, Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.