Róma kezdi elveszíteni a koronát.

Bárhol, bármikor, bárkivel megfordulhat a világ,tartja a mondás.Rengeteg ember élete vett fordulatot az elmúlt időszakban, kicsit tényleg mindenkivel megfordult a világ. A betegség mindenütt ott leselkedik, de Olaszország komolyan veszi, hogyan csökkenthető a fertőzés esélye.

Óriási árat fizettek érte, de példaértékű ahogyan a jelenlegi helyzetet kezelik.

Minden elismerésem az ott élő embereknek!

Most érkeztem Rómából, ahol barátnőmmel egy szűk hetet töltöttem el, az ott megtapasztaltakat szeretném megosztani veletek.

A budapesti indulás vegyes képet mutat, az emberek fele szabályosan viseli a maszkot, másik fele az orra alatt vagy a nyakán hordja.

Senki nem figyelmezteti a szabálytalankodókat, a testhőmérsékletet nem mérik.

Róma repülőterére úgy léphetünk be, hogy hőkamerával pásztázzák az utasokat és azonnal figyelmeztetik, azokat, akik nem szabályosan viselik a maszkot.

A szállás felé utazva az autóbuszon és metrón, kivétel nélkül mindenkin maszk van.Metrón a négyes ülések két szélére lehet ülni a két középsőre matricát ragasztottak, így segítve az egymás közötti távolság megtartását.piros_metro_uresen.jpgtavolsag_tartas_a_metron_2.jpg ..  .

Kifejezetten " COVID-19" intézkedések betartására szakosodott rendőrök cirkálnak a Metrókon, állomásokon, karjukon neonzöld szalag jelzi,hogy milyen feladatot látnak el,

Szállásadónk elmondja nekünk, hogy komoly bírságokat vetnek ki a szabálytalankodókra.

A tengerparton lévő strandra csak úgy mehetünk, ha bérelünk napozóágyat.Limitált számban lehet bérelni, így teszik lehetővé a távolságtartás betarthatóságát.

Nevünket és telefonszámunkat rögzítik, ez a szabály.

Helikopter ellenőrzi a strandokat, naponta kétszer zúg el fölöttünk a " gép szitakötő".

Az étteremben, az asztalon elhelyezett QR kód helyettesíti az étlapot. Telefon segítségével az étlap láthatóvá válik, az ételek fotókkal illusztrálva árakkal ellátva, így rendelünk.

A Termini állomáson nem csak a jegyünket ellenőrzik, hanem a beléptetésnél testhőmérsékletet is mérik.

Aztán visszafelé a repülőtéren ismét hőkamerával ellenőriznek. Mindenkinek ki kell tölteni egy űrlapot, majd egy fotó is készül rólunk, csak ezután léphetünk a repülőre.

Hazaúton arra gondolok,hogy talán még soha nem volt ilyen futurisztikus élményem, olyan kicsit olyan érzés mint a Vissza a jövőbe című filmben lettem volna.

collosseum.jpgtrevi_kutja.jpgbazilika_1.jpgbazilika3.jpgszeles_valasztek_maszkbol.jpg

Ez a Róma, az összes csodálatos műemlék ellenére, már nem az a Róma, amit legutóbb láttam.

Borzongató érzés, hogy szeptember 11. után, újabb ellenség ellen kell harcolni, ugyan másképp, de most tényleg mindenkivel egy kicsit megfordult a világ.

Budapesten talán még ezt nem annyira érzékelik, simán sétáltunk ki a tranzitból.