Miért olyan forró a Pajero Evolution mint a dél-afrikai nap

A Dakar Rally született, a Mitsubishi Pajero Evolution azon kevés homologációs különkiadások egyike, ahol az árak még nem szálltak az egekbe.

ime_miert_olyan_forro_a_pajero_evolution_mint_a_del-afrikai_nap.png

Vadregényes bájuk, amit a aszfalton kívül éppen mutatnak azokkal szemben, akik a városainkat elárasztják.

Bármi is az ok, nem tudjuk kiverni a fejünkből ezeket az off-road ikonokat az 1980-as és 1990-es évekből; be kell vallanod, hogy az első sorozatú Land Rover Discovery minden nap szebbnek tűnik.

Azonban, ha modern-klasszikus SUV-ok királyát kellene koronáznunk, igazából csak egy esélyes van: a hatalmas Mitsubishi Pajero Evolution.

Tehát, hogy kiderítsük, a Pajero Evolution csak karosszériakit és semmi harapnivalót nem jelent, elindultunk Dél-Afrika Garden Route-ja felé - konkrétan a gyönyörűen vad partvidékre Buffels Baai és Knysna között - ahol találkoztunk Milannal az Iconic Classic Cars-től, aki épp saját Pajero Evolution-ját szerezte meg. Az első benyomások?

Ez az SUV valóban úton van: ezek a duzzadt sárvédőívák, a gyári alvázvédő lemez, és az agresszív szárny, amely hátulról áll ki, azonnal tudatja veled, hogy a Pajero Evo komolyan gondolja.

Azonban, míg megfélemlítő megjelenése van, a Pajero Evolution valójában nem olyan nagy a modern SUV-ok mércéje szerint. Alig 4 méter hosszú, egy teljes méterrel rövidebb, mint egy Lamborghini Urus Performante, és körülbelül 20 centiméterrel keskenyebb is.

Mász be a Pajero Evo kabinjába, és annak viszonylag kisebb mérete kicsit nyilvánvalóbbá válik. Semmiképpen sem szűkös, de a szép mintázatú fabric Recaro ülések kényelmesen tartanak, és a kis kormány nagyszerűen illeszkedik a kézbe, miközben a többi autó úgy tűnik, mintha összezsugorodna körülötted.

Az egyetlen kihúzott sor a Pajero Evo gyűjtői autó ellenőrzőlistájában a sebességváltóra vonatkozik: az autók több mint 80%-át automata váltóval építették.

Mielőtt útnak indulnánk, és a Pajero Evo-t átvennénk a pórusainkon, érdemes emlékeztetnünk magunkat az ősének történelmére, mert azt mondhatnánk, hogy genetikai lottóban nyert.

A Mitsubishi régóta a magas sebességeken való utazás mestere volt az úttól eltérve. Első WRC rali győzelmüket már egy évvel a verseny kezdete után, 1974-ben szerezték, ahol az Safari Rally-n aranyat hoztak haza.

Az első generációs Pajero megjelenése után, 1983-ban, egy évvel később, beléptek az első Dakar versenyükre, ahol szinte teljesen gyári Pajero-val, az 1983-as Dakar Rally-n 11. helyen végeztek, ami egyáltalán nem rossz kezdet.

Csak két évvel később, ízlelgethették az első győzelmet is, amikor Patrick Zaniroli és navigátora, Francia Jean Da Silva megnyerte az 1985-ös Dakar Rally-t, de ez csak a kezdet volt.

A Mitsubishi 32 év alatt 12 alkalommal nyerte meg a Dakar Rally-t, 1985 és 2007 között, ezzel világrekordot állítva fel a legtöbb Dakar győzelemért.

Tehát, azt mondhatjuk, hogy nyomás volt a Pajero Evolutionon, amikor azt 1997-ben bemutatták. Ha egy célra készült homologációs különkiadás nem hozza meg a Mitsubishi számára a kívánt eredményeket, az biztosan nem lenne jó látnivaló.

Azonban a Pajero Evo néhány trükköt tartogatott a kabátjában. Az útjármű egy technológiai csoda volt, négykerékkel független felfüggesztéssel, alumínium motorháztetővel, és persze a hihetetlen karosszériakészlettel. A motorháztető alatt

egy 3,5 literes, szívó MIVEC V6-ot rejtettek, amely 276 lóerőt bocsátott ki, ha a Mitsubishi-t kérdezted.

Ahogy az akkori alacsonyan ülő japán sportautók esetében is, a Pajero Evolution-t egy japán gyártók közötti gentleman megállapodás korlátozta, hogy ne haladja meg a 280 lóerőt.

Valójában, Milan azt mondja nekem, hogy ha egy Pajero Evot teszel egy dinamóra, akkor azon legtöbbje 300 lóerő fölötti teljesítményt mutatna. Jó ár-érték arány, tehát!

Ahogy sejthetted, a Pajero Evo nemcsak jól teljesített a Dakar rally-n, hanem dominált is. Bemutatása évében, az endurance versenyt Kenjiro Shinozuka vezetésével nyerte meg, aki az első japán pilóta lett, aki ezt megtehette.

Négy évvel később, a Pajero Evo megnyerte a 2001-es Dakar Rally-t, ezúttal Jutta Kleinschmidt vezetésével, aki a mai napig az egyetlen nő, aki megnyerte a Dakart.

Dél-Afrika partvonalán hajtva érezheted a Pajero Evo zsenialitását. Míg más SUV-k az akkori időszakban aggasztóan elszakadtnak tűnhetnek az úttól, a Pajero Evo teljesen stabilnak érzi magát, megmaradva síkban a kanyarokban.

Ez az példány nem mai gyerek, és visel némi patinát, de a V6 még mindig tökéletesen erősnek érzi magát, csodálatos, de nem túlzottan hangos motornhangot árasztva, miközben dűnék és tengerperem között haladunk.

Ami a modern klasszikusokat illeti, a Pajero Evo rengeteg jó tulajdonsággal rendelkezik. Elég ritka, csak 2,693 darabot gyártottak belőle, zseniálisan vezethető, üzleti kinézete van, és jelenleg is kiváló árban van.

Míg a korszak más homologációs különkiadásai már útban vannak az égboltig emelkedő értékek felé, egy jó Pajero Evo-t még mindig meg lehet vásárolni egy modern forró csapágy áráért.

Azonban, ha, mint mi, most álmodsz arról, hogy egyet adj a garázsodhoz, néhány dolgot érdemes megjegyezni.

Ahogy sok autó esetében, amelyet az 1990-es években gyártottak, a rozsda problémát jelent, ezért győződj meg alaposan az alvázról, mielőtt bármilyen potenciális vásárlás előtt.

Milan szerint, a másik dolog, amire figyelni kell, az a vezérműszíj, amelyet a nyugalom érdekében ki kell cserélni.

Bár néhányan tévesen azt feltételezik, hogy a Pajero Evo 3,5 literes V6-os motorja sokban hasonlít a standard Pajeróban található motorhoz, csak az alaplemez azonos, és a pótalkatrészek ritkák, tehát nem akarod, hogy kinyíljon.

Általánosságban elmondható azonban, hogy a Pajero Evo kellemes és stresszmentes tulajdonosi élményt nyújt. Tehát, ha eladó vagy a Mitsubishi 1990-es Super SUV-jének, akkor siess, mert nem várható, hogy ezek sokáig megfizethetők maradnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://autorajongo.blog.hu/api/trackback/id/tr2218368247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Friss topikok

Címkék

Autó (64) Hírek (51) Teszt (2) Címkefelhő

 

süti beállítások módosítása