Berki Júlia (Juju) és Berényi Diána (Dilyu) hihetetlen gyorsasággal építi vegán táska brandjét, az esc-et, és amilyen ragadós a vidámságuk, nem is csodálom, hogy egyre többen érdeklődnek a márka iránt. A tervezést komolyan veszik, magukat már kevésbé, Terápia nevű új kollekciójuk pedig a komfortzónánkból való kilépésre bátorít.
Mióta dolgoztok együtt? Hogy indult a közös munka?
Egyetemi barátnők vagyunk, így immáron (és most rájöttök, hogy a szarkalábaink nem csak a nem-egy-rosszul-sikerült buli eredményei) körülbelül 10 éve ismerjük egymást. Pár évvel azután, hogy elkezdtünk a szakmánkban dolgozni, úgy éreztük, hogy muszáj valahol a kreativitásunkat is kiélni. A hazai tervezők imádata aztán oda vezetett, hogy mi is meg akartuk mutatni az ötleteinket. Amúgy márciusban volt egyéves az esc, amit annyira meg akartunk ünnepelni, hogy májusban jutott eszünkbe...- így az évforduló elmaradt.
Berki Júlia és Berényi Diána, az esc tervezőpárosa. "Ez a kép (az alsó) van az árcímkénken is. Direkt a magasságbeli különbségeket akartuk hangsúlyozni, felnagyítani."
Fotó: esc
Hogy egyeztetitek össze az elképzeléseiteket?
Egymás és mások előtt sem célunk titkolni, hogy nem értünk egyet mindenben, ezért teret adunk egymás elképzeléseinek. A fontos dolgokban azért persze simán közös nevezőre jutunk. Nem tudunk szaftos pletykával szolgálni, nincsenek hatalmi harcok. Szerintünk amúgy talán pont ez az esc működésének/sikerének a titka, szeretnénk azt gondolni, hogy azáltal, hogy az esc-ben mind a kettőnk ötletei megmutatkoznak, sokan megtalálják a táskáinkban saját magukat.
Miért pont vegán táskák?/Mit jelent ez pontosan?
A márka indulásakor eldöntöttük, hogy nem dolgozunk állati eredetű alapanyagokkal, és ehhez azóta is tartjuk magunkat. Ennek elsősorban elvi okai vannak, de azért nem leszünk álszentek, minimális mennyiségben fogyasztunk húst (még). A vegán vonal mellett próbálunk figyelni a fenntarthatóságra és a környezettudatosságra. Természetesen ez nem egyszerű, és a tökéletességet elérni ezen a téren még lehetetlen, de igyekszünk. A maradék anyagokat, kis cafatokat is felhasználjuk, hogy minél kevesebb hulladékot termeljünk, és a nagy tételben vásárolt alapanyagok gyártóinak és a lehetőségeknek megfelelően utánajárunk.
Fotó: esc
Mi jellemzi a munkáitokat? Ki a célközönségetek?
Mindig igyekszünk feszegetni a határainak, mindig valami újat kipróbálni, így a táskák is folyamatosan frissülnek, fejlődnek. Talán ez bennük a közös, hogy mindegyik más. A célközönségünk örök fiatal, végtelenül stílusos hétköznapi hős, aki két lábbal áll a földön, és szentül hisz az unikornisok létezésében.
Mesélnétek az új kollekcióról?
A “Terápia” névre keresztelt kollekciónkkal az volt a célunk, hogy kibillentsünk a megszokott hétköznapokból, és arra bátorítsunk, hogy merj kockáztatni. Rugaszkodjunk el a megszokott színektől és formáktól, vagy éppen próbáljuk ki, ha egy nap nem visszük magunkkal az egész életünket a táskánkban. A kollekció darabjai merész színeivel és formáival egyfajta terápiaként szolgálnak a túlságos komfortunkra.
Fotó: esc
Mi a hosszú távú tervetek a márkával? Mire készültök mostanában?
Folyamatosan gondolkodunk a továbbiakon, és természetesen tervünk is van bőven. De telhetetlenek se akarunk lenni, számunkra csoda, hogy hova jutott 1 év alatt az esc, szóval a nagyra törő tervek és a világ teljes meghódítása mellett azért néha megállunk, és csak örömködünk az eddig elért sikereinken.
Fotó: esc