Utazások Európában

Podgorica

2018. július 18. - PTom70

Igen, tudom: Podgorica nem szép város, sőt inkább csúnya. Miért érdemes mégis ide jönni? Mert van Budapestről repülőjárat, olcsó a szállás, nincs zsúfoltság és könnyen el lehet jutni innen Kotorba, Budvába, amik nagyon szép helyek. Persze 1 napot megéri a montenegrói fővárosban sétálni, néhány dolgot megnézni.

De kezdjük az elején: a reptérről érdemes taxival bemenni a városba, nem túl drága (12 euro) ráadásul mi összefogtunk két lengyel sráccal és közösen mentünk, így csak 6 euro volt kettőnknek. Bár Montenegró nem EU-tag, a fizetőeszköz az euro. Találhatunk cirill betűs feliratokat is, de szinte mindenhol elterjedt a latin betűs is. Az óvárosban volt a szállásunk: egy komplett apartman, ahol 5 éjszakára 37000 Ft-ot fizettünk, két főre.

Ha óváros, akkor azt gondolnánk, hogy szép, régi épületek, keskeny utcákkal, de ebből itt csak az utóbbi valósul meg…

Egy óratorony már messziről látszik.

Azért van itt egy mecset (Dzamija Osmanagica), a Petra Prlje utcában, amit meg lehet nézni ingyen (cipőt le!), éppen arra volt az imám és kedvesen beinvitált.

Ha a mellette lévő utcán tovább megyünk, akkor elérünk arra a helyre (Sastavci), ahol a Ribnica a Moravcaba torkollik és itt egy nagyon szép kőhidat látunk, a környék is nagyon szép, régi erőd romjait (tényleg csak romjait) láthatjuk, bár néhány autógumi van a mederben…

Ezután érdemes átsétálni az itt található széles út túloldalára, ahol egy Puskin-szobor található.

Ezzel már az Újvárosban vagyunk, ahol a Kormányzati Negyed van, de ha tovább sétálunk, akkor a Moravca folyón két gyaloghidat találunk.

Az egyik mellett Vlad Viszockij emlékműve látható.

A következő egy modern híd (Millenium), amin már autók is járnak.

Ha ezen átsétálunk, akkor eljutunk egy szép ortodox templomhoz (Saborni hram Hristovog Vaskresenja), ingyenes a belépés.

Tulajdonképpen ezzel vége is a látványosságoknak. Mivel Podgorica nem túl nagy, ezért gyalogosan könnyen bejárható.

A vasútállomás és az autóbusz állomás egymás mellett található, innen indulnak buszok (nagyon sok) a különböző délszláv városokba, pl. Kotorba, Budvába. Erről a következő posztban írok majd.