szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több száz olyan játék van a Google Playben, és esetenként az App Store-ban is, amelyek arra használják az okostelefon mikrofonját, hogy figyeljék, mit néz a felhasználó a televízión.

Ártalmatlannak tűnő játékalkalmazásokról (pl. Pool 3D, Honey Quest, Beer Pong: Trickshot stb.) ír a The New York Times, amelyek akkor is képesek rögzíteni, hogy milyen sorozatot, hirdetést, filmet néz a felhasználó a televízióban, ha a játékkal konkrétan nem is foglalkoznak, csak az épp a háttérben fut.

Ezek az appok, az Alphonso nevű cég szoftverét használják. Ez a startup adatokat szolgáltat a hirdetők számára a tévénézési szokásokról. Az okostelefon mikrofonját használva az Alphonso szoftvere képes felismerni a hirdetések, sorozatok audiojeleit, és ezek az információk célzottabb hirdetésekhez vezethetnek.

Állítólag több mint 250 olyan játék van a Google Playben (és jó pár közülük az App Store-ban is megtalálható), amelyik az említett szoftvert használja – megtalálhatók, ha a Google Play keresőjébe beírjuk az Alphonso automated vagy az Aphonso software kifejezést.

Ártatlannak tűnnek, de figyelnek
Google Play

Az Alphonso állítja, hogy a szoftvere nem rögzíti az emberek beszélgetéseit. A cég egyébként nem titkolja, amit tesz, minden le van írva az adatvédelmi irányelvekben, sőt az app kifejezetten engedélyt kér a mikrofonhoz való hozzáférésre (persze kérdés, hogy aki nagyon akar játszani, és a mikrofont is használná, figyel-e arra, mire is ad engedélyt). A cég ügyvezetője szerint gyerekek számára készült appokba nem kerül bele a szoftver, azonban a The New York Times több mint egy tucatnyi „alphonsós” játékot említ, amelyek leírásában az szerepel, hogy gyerekek és tanulók számára ajánlottak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.