Kossuth tér, visszatér

Nemcsak irányította, de lelkes fotósként napról napra dokumentálta is a Kossuth téri munkákat Wachsler Tamás, a Steindl Imre Program vezetője. A képek nyomonkövették, mi történik a téren, a Parlamentben, a föld alatt vagy épp a szobrászműhelyben. Olyan helyszíneket és témákat fotózott, amiket senki másnak nem volt lehetősége, így egyedülálló archívumot hozott létre a tér átalakításáról.

Két év után átadják a Kossuth teret: lebontják a munkaterületet határoló kerítéseket, és innentől kezdve nem csak oda mehetünk be, ahova néhány évvel ezelőtt besétálhattunk, de akár közvetlenül a Parlamentig is. Az egykori autóparkoló megszűnt, a képviselői kocsik ezentúl az Országháztól északra található mélygarázsba kerülnek. Közben persze rengeteg minden változott a téren: szobrok jöttek-mentek és újultak meg, új koncepció szerint parkosították a területet, egy 33 méteres zászlórúd és egy sekély medence is került az épület tengelyébe, miközben új villamospálya épült, és visszakapta egykori pompás kupoláit a Wellisch-palota. Mindez csak néhány kiragadott példa az eddigi változások közül, miközben jó néhány még hátravan.

Wachsler Tamás, a Steindl Imre Program vezetője, nem csak irányította a munkákat, de lelkes fotósként dokumentálta is napról napra, mi történik a téren, a Parlamentben, a föld alatt vagy épp a szobrászműhelyben. Olyan helyszíneket és témákat fotózott, amiket senki másnak nem volt lehetősége, így egyedülálló archívumot hozott létre a tér átalakításáról. A Flickr-oldalán található sok száz fényképből válogattunk ki néhány érdekeset.

Ehhez a cikkhez ajánljuk

  • Nagykép
Hasonló, de mégis ugyanolyan

Hasonló, de mégis ugyanolyan

A Capa központ kiállításán keresztül pillanthatunk be az ezer kulturális szálon összekötött osztrák és magyar valóság egy-egy szegletébe.

március 22., 12:17

  • Nagykép
Varázslatos képeken Magyarország

Varázslatos képeken Magyarország

Átadták A magyar természetfotó nagydíját, és megnyílt a Varázslatos Magyarország kiállítása.

március 1., 12:31

  • Nagykép
„Néha úgy éreztem, mintha a II. világháború rémségeit fotóznám”

„Néha úgy éreztem, mintha a II. világháború rémségeit fotóznám”

Az ukrán fotóművész, Maxim Dongyuk háborús képei visznek közelebb minket a borzalmak megértéséhez.

február 24., 09:33