
Vietnám a magyar–cseh L–39NG első vásárlója
További Tech-Tudomány cikkek
-
Hamarosan láthatják a szülők, gyermekeik kikkel chatelnek Instagramon és Facebookon
- Először kutattak robotrepülőgéppel az Antarktiszon
- Több mint tízezer év után „feltámasztották” az óriásfarkast
- Orosz űrhajó indult a Nemzetközi Űrállomásra
- Levált egy jégtábla az Antarktiszról, olyat találtak alatta a tudósok, amire ők sem számítottak
Tizenkét darabot vásárolt a Vietnámi Védelmi Minisztérium a magyar–cseh AERO Vodochody AEROSPACE repülőgépgyártó L–39NG Trainer nevű modelljéből. Az európai és a NATO-sztenderdeknek egyaránt megfelelő repülőgép tavaly ősszel kapta meg nemzetközi típusbizonyítványát, így a döntés meglehetősen gyors sikernek számít. Egyben az újrainduló magyar hadiipar első komoly nemzetközi üzlete.
A sugárhajtású kiképző és könnyű harci gépek 2023 és 2024 között érkeznek meg a vevőhöz – tudta meg az Index.

A típus kifejlesztésében, fejlesztésében stratégiai partnerként közreműködő cseh OMNIPOL kereskedelmi csoport és a Vietnámi Védelmi Minisztérium között létrejött átfogó szerződés részét képezi a századnyi repülőgép, továbbá kiterjed a pilóták, az oktatók, a földi kiszolgálószemélyzet és a szerelők képzésére is. Ezek mellett magában foglalja a repülőgép-pótalkatrészek, a földi képzéshez szükséges felszerelések szállítását, továbbá a logisztikai támogatást és a speciális repülőtéri rendszerek kiépítését is.
„A legjobb repülőgép, ami belefér a büdzsébe”
Interjú Jacques Bothelinnal a Breitling Jet Team volt főpilótájával, aki már kipróbálhatta az új L-39NG Albatroszt.
A gyártó és a Vietnám közötti katonairepülőgép-kereskedelem nagy múltra tekint vissza: az 1970-es és 80-as évek alatt több repülőgéptípust, többek között Zlín Z–226, AERO AE 45 és legendás L–39 Albatros-modelleket is vásárolt a távol-keleti ország.
A döntésben a vietnámi légierő szerint szerepet játszott az L–39NG teljesítménye, kiváló minőségű kivitelezése, valamint alacsony karbantartási igénye.
Repüléséretté vált a cseh-magyar L-39NG kiképzőgép, az Albatrosz utódja
A magyar többségi tulajdonba került csehországi repülőgépgyár régi, sikeres típusának modernizálásával újabb piacokat célozhat meg.
A megrendelő kiemelte, hogy különösen fontos kritérium volt a szélsőséges éghajlati viszonyok közötti üzemeltetés képessége az L–39NG megvásárlásakor. Az amerikai hajtómű miatt nyilván az amerikai kormányzat hozzájárulása is kellett a vietnámi üzlethez, amelyet a jelek szerint meg is kapott. A korábban hosszas háborút vívó két ország fokozatos közeledéséhez jelentősen hozzájárult a fokozódó kínai nyomás a térségben.
