
A Sony játékszolgáltató céget vásárolt
A Sony felvásárolta a felhő alapú játékközvetítési technológiát fejlesztő Gaikai-t. A tranzakcióra pénteken került sor, a formális bejelentésre pedig július 2-án. A japán elektronikai vállalat 380 millió dollárt fizetett a cégért. A Gaikai mostanáig az Onlive-hoz hasonló cloud gaming service (felhő alapú játékszolgáltatás) fejlesztésével foglalkozott. A felhő alapú videojáték lényege, hogy a kép előállítása nem a felhasználó gépén történik, hanem a szolgáltató adatközpontjában, de a játékos a saját tévéjén vagy monitorán láthatja a stream formájában továbbított képet.
Andrew House, a Sony Computer Entertainment (SCE) elnök-vezérigazgatója úgy látja, a Gaikai szoftvermérnöki tapasztalata és technológiai rutinja – a SCE játékplatformokkal kapcsolatos szakértelmével párosítva – gyümölcsöző együttműködést eredményez majd. Dave Perry, a Gaikai elnöke szintén a játékiparból érkezett: első játékait ZX Spectrumra fejlesztette, majd hosszú ideig a Shiny Entertainment vezérigazgatója és vezető fejlesztője volt.
Kinek áll ez érdekében?
Egyelőre nem világos, hogy a Sony mire szeretné használni a Gaikai technológiáját. Elképzelhető, hogy újgenerációs tévéiket szeretnék videojátékos platformként értékesíteni, integrálva a technológiát az új készülékekbe. Ennek némileg ellentmond, hogy House szerint világszinten elérhető szolgáltatásra számíthatunk, ami számos platformon élvezhető lesz; ez azt sugallja, hogy a Sony esetleg az okostelefonokra is kiterjeszti a Gaikai szolgáltatásait. A Sony elsősorban a Gaikai infrastruktúráját, illetve az általuk használt technológiát szeretné felhasználni – House elmondása szerint ebbe az adatközpontok is beletartoznak, amelyeken keresztül a világ minden részére továbbíthatók az adatok a kulcsfontosságú partnereknek.
A Gaikai technológiáját a Sony mindenesetre a saját szolgáltatásaik továbbfejlesztésére is használhatja, így lehetséges, hogy a Playstation Network funkcióinak kibővítése, vagy az online streamelhető pc játékok futtatása is a céljaik között szerepel. Egyes spekulációk szerint az sem kizárható, hogy a vállalat a következő generációs, Playstation 4, illetve Orbis néven is emlegetett, de hivatalosan nem bejelentett játékkonzoljához kívánja felhasználni a technológiát.
