Hányan férnek még el a Hajógyári-szigeten?

2018.08.16. 07:15

Több szempontból is mérföldő volt az idei Sziget fesztivál. Ez volt az első, amit azután rendeztek meg, hogy a Providence Equity Partners megvette a Szigetet. A globális tőkealap a cég hetven százalékát szerezte meg és ennek következtében növelhették meg a fellépőkre szánt összeget 1 milliárd forinttal, ami miatt eddig nem látott embertömeg fordult meg a Hajógyári-szigeten. Összegyűjtöttük, hogy a kezdetek óta, hogyan alakult a fesztivál látogatóinak a száma, illetve, azt, hogy közben mennyibe került maga a rendezvény. 

Korábban készítettünk már infografikákat a Szigettel kapcsolatban:

A Sziget számára az elős mérföldkő a 300 ezres látogatói szám volt, aminek az eléréséhez 7 évre volt szükség. 2000-ben voltak először többen, mint 300 ezer a fesztiválon és ezt követően egészen 2013-ig meg is maradt a létszám 350 és 380 ezer között. 2014-től aztán újabb növekedés következett, aminek az eddigi csúcsa 2016-ban volt 496 ezerrel, ezt sikerült idén felülmúlni.

2018-ban 110 ezerrel több ember jött el a fesztiválra, az előző évhez képest, ami óriási növekedés.

A Sziget főszervezője, Kádár Tamás az Indexnek adott interjújában azt mondta, hogy több embert már képtelenség beengedni a fesztiválra így növekedést már csak akkor lehet elérni, ha minél több alkalommal lesz telt ház. Ezt folytatva a 600 ezres látogatói szám sem lehet elérhetetlen a jövőben a fesztivál számára.

A Sziget költségvetése évről évre folyamatosan nőtt, akkor is ha egyébként nem jött éppen több néző a fesztiválra. 2016-hoz képest 2017-ben 600 millió forinttal növelték a büdzsét, ennek ellenére 40 ezerrel kevesebben vettek jegyet a fesztiválra. Az idei 8 milliárdos költségvetést jövőre újabb 500 millió forinttal növelik. Erre azért van szükség, hogy jövőre is az ideihez hasonló, világsztárokat felvonultató zenei programot tudjanak összeállítani. Az igazán nagy nevek évről évre többet kérnek el, ezért fordulhat elő, hogy 2010-hez képest megháromszorozódott a fesztivál teljes költségvetése

Ne maradjon le semmiről!