Mélyrepülésben az X-Faktor?

Szombat esténként mostanság az X-faktorral múlathatja becses vagy becstelen idejét az egyszeri néző.

Tíz év óta már némi bőr le lett húzva az egykor szebb napokat látott műsorról, melyben mostanra már olyan énekesek is feltűnnek, akik intonálni se tudnak, magyarán a hangmagasságot se találják el, és csodák csodája, mégis továbbjutnak.

Az Index mostani kulturális podcastműsorában, az arútluKban Víg György, Kozár Alexandra és Neuzer Imre, aki nemcsak videós kollégánk, de egy zenei televízió műsorában rendszeresen énekel is, azt vitatják meg, 

  • rosszabb-e a műsor most, mint tíz éve
  • milyen típusú tehetségeket keresnek most, és milyeneket kerestek akkor
  • milyen összetételű a zsűri most, és milyen volt akkor
  • konkurenciának látják-e a műsorvezetők a tehetségeket, akik korábban maguk is tehetségkutató műsorokban tűntek fel
  • milyen jövő vár a szerencsés nyertesekre
  • kikre emlékezünk az egykori győztesek közül, és kik tűntek el a süllyesztőben
  • a zsűri viselkedésében mennyi a spontán és mennyi az előre megrendezett show-elem
  • és egyáltalán, van-e még ezeknek az egyre nívótlanabb, botrányosan rossz műsoroknak jövőjük. 

Az arútluK korábbi beszélgetéseiben Fesztbaum Béla elárulja, hűsége a Vígszínháznak szól, Szajki Péter és Szajki-Vörös Adél a független filmesek nehézségeiről beszél. Bányai Kelemen Barna elmondja, milyen is Csernus doki, kollégáink a pályakezdő színészek nehézségeiről beszélgetnek, de hallhat arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet sosem hagyott el, azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, Mécs Mónika producer pedig ilyennek látta Enyedi Ildikó legújabb filmjét.