Lyonban mindenki elvitelre is főz a Bocuse d’Or versenyen

SZK 9790

A magyar csapat gőzerővel készül a szeptemberi Bocuse d’Or franciaországi döntőjére, de közülük ketten, Széll Tamás, a Stand Étterem, a Stand25 Bisztró tulajdonos séfje, valamint Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke eljött az Indexbe, hogy elmondják, 

  • hol tartanak a felkészülésben,
  • mi is az a timing,
  • kik alkotják a magyar csapatot, és kik azok, akik segítik őket,
  • Lyonban mire kell készülni és mire lehet számítani,
  • melyik a jó paradicsom, és mitől az,
  • hogy a franciák is angolul mondják azt, hogy stefánia
  • és hogy a házhoz szállítás nem kevés kihívást rejt magában.

Az Index kultúrarovata arútluK című podcastjának vendégei igazi kulisszatitkokkal érkeztek, és nem feltétlenül csak azoknak, akik eddig csak távolról figyelték a magyar gasztronómia fejlődését. Széll Tamás – aki 2011-ben Szulló Szabinával Michelin-csillagot szerzett az Onyx Étteremnek, 2019-ben pedig a Standnak is – öt évvel ezelőtt megnyerte a Bocuse d’Or budapesti európai döntőjét, egy évre rá pedig a negyedik helyen végzett Lyonban. Most azt mondja, hogy az őszi világbajnokságra jól halad a felkészülésük, de rengeteg tennivalójuk akad még, hogy zavartalanul és zökkenőmenetesen tudják majd elkészíteni az ételeiket Lyonban.

Ez a verseny ugyanis nemcsak attól küzdelmes és embert, azaz séfet próbáló, hogy mindent a lehető legjobb minőségben kell tálalni, de az odáig vezető út ahhoz hasonlatos, mintha egy sportolónak úgy kellene felkészülnie az olimpiára, hogy minden tréningen pontosan ugyanoda és ugyanakkor kell lépnie ugyanakkora erővel és elszántsággal, figyelemmel és fegyelemmel.

A Bocuse d’Or versenyen összesen negyvenkét tányért kell időre elkészíteni, előételt, főételt és desszertet, és az ételeket az idei egyik téma miatt, ami a Take Away, dobozba kell tenni. Még azt is előírták, hogy milyen legyen az a doboz, aminek újrahasznosíthatónak kell lennie, ilyen a papír, a fa, a bambusz, de az üveg már tilos.

Hamvas Zoltán pedig arról beszél, hogy jövőre ismét Budapest rendezheti a Bocuse d’Or európai döntőjét.

Azt mondja, ami a gasztrodiplomáciai sikereket érinti, hogy ebben a döntésben az is benne van, hogy 2016-ban

maradandó emlékkel távoztak a versenyzők. A város lenyűgözte őket, jó volt a szervezettség, és egy nagyon jó hangulatú versenyen vehettek részt. Ha ugyanis csinálunk már egy ilyen versenyt, akkor kutya kötelességünk, hogy Magyarország legjobb arcát mutassuk. A legkedvesebbet, a legjobbat, a legszebbet, a legfinomabbat. Hiszen a célunk az, hogy pörögjön a magyar alapanyag, ami 2016-ban a szarvasborjú, a kecsege és a kaviárja volt.

A beszélgetésből az is kiderül, hogy 2022-re milyen magyar alapanyagokban gondolkozik a Magyar Bocuse d’Or Akadémia. Ehhez nem kell mást tenni, csak klikkelni a lejátszógombra, és máris indul a beszélgetés.

Az Index arútluK podcastjában ezúttal F. Tóth Benedek és Bakcsy Árpád kérdezett.

Az arútluK-podcast korábbi beszélgetései: a pályakezdő színészek nehézségeiről vagy arról, hogy Puskás Tamás szerint miért pótkávé az online színház, és hogy Grecsó Krisztián miért tért vissza a lírához, amelyet el sem hagyott. De azt is megtudhatja, milyen írók kerültek a magyar írókat összegyűjtő kötetbe, és hogy a zeneiparban túl magas az áfateher. Takács Katalin mindig mosolyog, Nagy-Kálózy Eszter is visel néha páncélt, és hogy milyennek látta Mécs Mónika producer Enyedi Ildikó legújabb filmjét.