Jöhetnek a reklámok a Netflixre

2022.04.20. 07:31
Bár korábban határozottan ellenezte, egy nemrég kiadott gyorsjelentés szerint most azonban mégis jöhetnek a reklámok a Netflixre. A cég vezérigazgatója egy másik fontos változást is bejelentett.

Magyar idő szerint kedden éjjel tette közzé első, negyedéves gyorsjelentését a Netflix. E szerint a streamingszolgáltató nagyon magas profitot termelt, a mérleg azonban mégis negatívra sikerült – írja a thenextweb.com.

A Netflix ráadásul nemhogy a várt kétmillióval növelte volna előfizetőinek számát, hanem mintegy 200 ezret elveszített. Ez annak is köszönhető, hogy az Ukrajnában zajló háború miatt 700 ezer előfizető eltűnt az oroszországi szolgáltatás leállításával, ám ezt figyelembe véve is jóval elmaradt a várakozástól. 

A kialakult helyzet miatt Reed Hastings, a cég vezérigazgatója két változást is bejelentett: egy, már korábban is emlegetett döntés szerint a cég mielőbb korlátozná a jelszómegosztás lehetőségét. 

Egyes becslések szerint napjainkban 100 millió olyan felhasználója lehet a Netflixnek, akik ingyen használják a platformot.

A Netflix úgy számol, hogy körülbelül egy évig tarthat a jelszómegosztás elleni rendszer globális bevezetése. A cikkben arról is írnak, hogy a Netflix talán nem szünteti meg teljesen a jelszómegosztást, hanem inkább díjat kér majd érte.

Ez arra utal, hogy a vállalat fontolóra veheti egy megosztott csomag felajánlását olyanoknak, akik esetleg nem egy háztartásban élnek, ezt az elképzelést ugyanakkor nem pontosították.

A másik, nagyobb meglepetésnek számító döntés viszont szinte biztosnak tűnik: a Netflix ugyanis a későbbiekben be fog vezetni egy reklámokkal támogatott változatot.

Reed Hasting szerint a cég mostanra már „elég nyitott” a reklámokkal támogatott előfizetések felé. A cég ugyanis korábban mindezt többször is ellenezte.

Akik követték a Netflixet, tudják, hogy ellenzem a reklámokat, és nagy híve vagyok az előfizetések egyszerűségének. De bármennyire is rajongok érte, a fogyasztók választási lehetőségeinek nagyobb híve vagyok, és logikus, hogy azok a fogyasztók, akik alacsonyabb árat szeretnének, megkapják, amit akarnak

– fogalmazott a portál szerint a Netflix vezérigazgatója.

A cikk szerint a streamingszolgáltatóknál nem ritka, hogy reklámokkal támogatott szintet kínálnak a fogyasztóiknak, a váltás mégis drámainak tűnik, hiszen a hirdetések hiánya korábban a Netflix identitását képezte.

Hastings 2019-ben még egyértelműen cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a Netflix reklámokkal támogatott modellre állna át. 

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Frontvonal

Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.

MEGVESZEM