Rövidesen kiderül, hogy melyik az a legfeljebb három pályázó, amelyeket a gazdasági tárca felkér arra, hogy tegyék meg ajánlatukat az M6-os sztráda továbbépítésére, tudta meg a minisztériumtól a Napi Gazdaság. Az országgyűlés felhatalmazása alapján még április 11-én megkezdődött és azóta le is zárult az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszának és az M60-as autópálya Bóly-Pécs közötti szakaszának ppp-konstrukciós koncesszióba adására a közbeszerzési eljárás részvételi szakasza.
A lap információi szerint összesen öt konzorcium van versenyben, tagjaik között spanyol, portugál, osztrák, német, francia – és elenyésző mértékben magyar – cégek vesznek részt. A közbeszerzési eljárás lezárultával az ajánlatkérő gazdasági tárca a nyertes pályázóval a koncessziós szerződést várhatóan októberben köti meg, és még ebben az évben megkezdődik az autópálya építése.
Az M6-os Érd és Dunaújváros közötti szakasza már elkészült, s úgy tűnik, a módosított határidőt sikerül tartani, vagyis teljesül Reményik Kálmánnak, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. cég elnök-vezérigazgatójának korábbi kijelentése, miszerint az év közepén átadják a dunaújvárosi hidat és a hozzá csatlakozó Dunavecse-Dunaújváros közötti utat. A mintegy 1,7 kilométer hosszú dunaújvárosi híd és a hozzá kapcsolódó – az M8-as részét képező – 5,2 kilométeres szakasz beruházási költsége 53,6 milliárd forint.
Az elnök kijelentése tehát tartható, szemben a kivitelezők korábbi elképzeléseivel, a híd átadása ugyanis nyolc hónapot késik, bár az építők mentségére írható, hogy nem miattuk, hanem az időjárás késleltette a munkálatokat. A lapnak korábban nyilatkozó Mayer András, a Vegyépszer Zrt. vezérigazgató-helyettese szerint a Hídépítő Zrt.-vel konzorciumban készülő dunaújvárosi híd építési munkálatainál a 2006-os tavaszi áradás okozott gondot.
Az év közepén újra lendületesen haladt a hídhoz kapcsolódó út építése: a bal parti ártéri híd 2006 közepén már majdnem kész volt, míg a jobb parti egy hónap múlva készült el, ezt követően épül a mederhíd. Az azonban már az év közepén látható volt, hogy az eredeti határidőre, vagyis 2006 decemberére nem fejeződnek be a munkálatok. Ezt követően számba vették a késleltető tényezőket és módosították a Nemzeti Autópálya Zrt.-vel megkötött szerződésüket.