Most már hivatalos: Szegedre jön a legnagyobb kínai elektromosautó-gyártó
További Gazdaság cikkek
- Megérte várni: ömlik a pénz a magyar vállalkozásokra
- Bevezetnék az osztrákok a 41 órás munkahetet, tiltakoznak a szakszervezetek
- Matolcsy Györgyék elárulták, mi áll a meghökkentő adat hátterében
- Bankok nélkül nem lehet gyors a gazdaság helyreállása
- Kínai infokommunikációs óriással lép partnerségre a 4iG
Az idén szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt regisztráló, nagyjából 630 ezer főnek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon, és ez a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre – jelezte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter
Idén globálisan minden negyedik elektromos autót a BYD adta el
– világított rá a tárcavezető, megjegyezve, hogy a vállalat a világpiaci sikerei nyomán újabb gyárakat épít, és így Európában is sokáig keresett helyszínt ehhez. Végül a cég igazgatósága – a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel lefolytatott 224 tárgyalási fordulót követően – előző nap úgy döntött, hogy a kontinensen Szegeden építi fel első üzemét, amely hazánkban immár a hatodik autógyár lesz – ismertette az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A kormány is részt vállal a beruházásban
Szijjártó Péter is kitért arra, hogy a kormány pénzügyi támogatást nyújt a beruházáshoz, viszont ennek mértékét csak az Európai Bizottság jóváhagyását követően hozzák majd nyilvánosságra. A tárcavezető szerint mindez tovább erősíti a magyar gazdaság pozícióit, a hosszú távú gazdasági növekedés alapjait, egyúttal pedig hazánk szerepét is a globális elektromosautó-ipari átállásban.
Ez a beruházás is aláhúzza, hogy Magyarország vezető szerepet játszik a technológiai forradalomban. Nagyon régen volt már olyan, hogy ilyen alapvető globális technológiai megújulásban Magyarország az élen ment volna, most ez történik
– világított rá. A miniszter hangsúlyozta, hogy az utóbbi évek során válságok sorozatán ment keresztül a világ, viszont volt egy folyamat, amely minden bizonytalanság ellenére is töretlenül, stabilan ment előre, ez pedig az európai és a globális gazdaság egyfajta gerincoszlopának számító autóipar elektromos átállása. Szavai szerint ez a folyamat meghatározó lesz a következő világgazdasági korszak szempontjából, és ez az új iparág dönti majd el, hogy a világ mely országai lesznek ennek a nyertesei, és melyek a vesztesei.
Hogy melyik ország mely kategóriába kerül, azt pedig az dönti el, hogy mely országok tudják magukhoz vonzani ezen új autóipari korszak beruházásait
– mondta. Végül pedig emlékeztetett, hogy a három német prémium-autómárka már jelen van Magyarországon, és az Audi, a BMW, illetve a Mercedes is idehelyezte elektromobilitási stratégiája egy jelentős részét. Pénteken lapunk jelezte, hogy a csütörtök este megjelent Magyar Közlönyben a szegedi ipari park erőteljes fejlesztését jelentette be a kormány, ahova a BYD érkezik.