Szijjártó barátjához ömlik a pénz a Szerencsejáték Zrt.-ből

2017.10.06. 08:33

Nem sikerült jól a tervezés a Szerencsejáték Zrt.-nél, legalábbis erre utal, hogy 5,5 milliárd forintról 9,3 milliárd forintra módosították a Kuna Tibor cégével kötött 2017-es kommunikációs keretszerződésüket. A Magyar Nemzet szúrta ki a cég szerződései közt, hogy még a nyáron nagyjából megduplázták a szerződést az állami monopóliummal.

Kuna Tibor a Fidesz volt kabinettitkára és Szijjártó barátja, mostani nyertes cége a Trinity Communications Kft. volt. Ezt azért lehet érdemes megjegyezni, mert van egy másik hasonló cége, a Young and Partners Kft., velük a Szerencsejáték Zrt. tavaly kötött nagyjából 10 milliárdos szerződést különböző reklámokra. Kuna neve pont onnan is ismerős lehet, hogy saját bevallása szerint ő az, akit a Jóisten közpénzek megszerzésére választott ki.

A gyorsan berobbanó Trinity árbevétele 15,2 milliárd lett tavaly, 1,9 milliárd forint adózott eredmény mellett. A Young and Partners sem maradt szerencsejátékos szerződések nélkül azért, ők pár száz millió forintért szervezhetik a Szerencsejáték Zrt. fesztiválkitelepüléseit és hasonlókat.

A Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója Braun Márton, volt fideszes parlamenti képviselő. Marketing- és kommunikációs igazgatójuk pedig Zsiga Marcell, Miskolc korábbi fideszes alpolgármestere, aki azzal lett híres, hogy szerinte havi 47 ezer forintból igenis ki lehet jönni Magyarországon. Az állami monopólium óriási pénzgyár egyébként, tavaly 385 milliárd forintos forgalmuk volt, amiből csak 241 milliárd forintot fizettek ki a játékosoknak.