Pár év alatt úthengert gyúrtak a játékdömperből

duna aszfalt cover
2015.04.13. 09:06
Bár az Orbán–Simicska-háború csak a harmadik Orbán-kormány megalakulása idején vált láthatóvá, annak kiváltó oka távolról sem csak a reklámadó volt. Az építőiparban már 2012-ben komoly pofont kapott Simicska cége, amikor alulmaradt egy fontos tenderen. Míg az előző években mindenki a Közgépről beszélt, a Duna Aszfalt szélárnyékban növekedett. Sikerében szerepet játszhatott egyebek között a tulajdonos barátsága Mészáros Lőrinccel, vagy éppen a hazai sport iránti elkötelezettsége. De a cég elmúlt évekbeli mesés történetében vannak a Közbeszerzési Hatóságban ülő rokonok, ex-MSZMP-s, ma már fideszes polgármester. A jövőben még kedvezőbb lehet a cég csillagzata: a következő években valószínűleg nem lesz olyan magyar cég, amely mélyépítésben labdába tud majd rúgni mellettük.

Tiszakécske nem egy átlagos Tisza menti város. Nincsenek elhanyagolt, kátyús utak, omladozó házak, lepukkant, elhagyatott városrészek. Minden szép, rendezett, díszburkolt, a helyiek nem panaszkodnak arra, hogy nincs munka. Pedig egy átlagos magyar vidéki településen mást sem hallani, pláne a keleti régióban. De Tiszakécskén autóval áthaladva nagyon éles a kontraszt a környező településekhez képest. A külső szemlélőnek érthetetlen, hogy miért megy ilyen jól Tiszakécskének.

A helyiek viszont egyértelműen tudják a választ: a városban működik egy cég, amelyik a második Orbán-kormány alatt kimutatások szerint több közbeszerzést nyert, mint Simicska Lajos cége, a Közgép. A mostani új ciklusban pedig már egyértelműen ők az építőipari nagyberuházások favoritjai. Ez a cég a Duna Aszfalt.

A céget és jogelődjét a 90-es évek elején alapította Szíjj László és Varga Károly, akik gyerekkoruk óta ismerik egymást. Laci és Karesz, ahogy a városban több korukbeli férfi hívta őket, átlagos tiszakécskei családból származnak, „úgy éltek itt mint mások,

együtt ettük a zsíros kenyeret a Tisza-parton

– mondta róluk egy gyerekkori játszótársuk. A helyiek szerint „normális, közvetlen és szelíd" emberek, akik sokat adnak vissza a városnak. A pénzen kívül leginkább munkát, amiért a többség hálás, de természetesen nekik is vannak irigyeik. Szíjj Lászlót és feleségét például két évvel ezelőtt megverték Tiszakécskén (a városban terjedő pletykák szerint azért, mert nem fizették ki rendesen a cég egyes sofőrjeit), azóta őket ritkán látni arrafelé. Varga Károlyt sem látják mostanában sokat Tiszakécskén, pedig ott van a cég fő telephelye.

Letarolták a Dél-Alföldet

Ottjártunkkor benéztünk, de a titkárnő szerint a vezetők leginkább Budapesten vannak és dolgoznak. Szívesen felkerestük volna őket a cég Váci úti irodájában, de a Duna Aszfalt szóvivője azt mondta nekünk, hogy „kizárt dolog”, hogy a tulajdonosokkal beszéljünk, „maximum vele” találkozhatunk. Lehel Zoltán szerint ez csak annyit jelent, hogy szeretnék megőrizni a privát szférájukat. 

A Duna Aszfalt az elmúlt években megsokszorozta a bevételeit: 2010-ben 18 milliárd volt az árbevételük, 2013-ban már 54 milliárd. Ugyanebben az időszakban 40 millióról 2 milliárdra duzzadt a kifizetett osztalék. Szíjj és üzlettársa 21 milliárdos magánvagyonnal felkerült a leggazdagabb magyarok listájára is. A kedvező lapjárást Tiszakécskén is érzékelik, a cég telephelyéhez egyik közeli kocsmában azt mondta nekünk egy idős, fröccsöző úr, hogy „2012 óta megy nekik igazán”, majd hozzátette, hogy „meg is érdemlik”. A helyiek szerint, bár Szíjj és Varga nem politizál direktben, de 2002 és 2010 között nem ment olyan jól a cégnek, fideszes politikusokkal viszont elég jól kijönnek.

Erre jó példa Nagykőrös kormánypárti polgármestere, Czira Szabolcs, akihez Szíjj Lászlót családi kapcsolat is fűzi: a lánya a politikus fiának a felesége, közös ügyvédi irodájuk van.   

Czira Szabolcs ugyan egy országos viszonylatban egy nem túl fontosnak tűnő várost vezet, fideszesek szerint azonban élvezi Orbán Viktor és más kormánypárti vezetők bizalmát. Ez abból is látszik, hogy Pintér Sándor belügyminiszter javaslatára március 15-én magas rangú állami kitüntetést vehetett át Áder Jánostól. A díjjal nem járt pénz, de a nagykőrösi képviselő-testület megszavazott neki 3 millió forintot, pedig az ilyen kifizetéseket letiltotta Orbán. Czira állítása szerint a 90-es évek elején az FKGP-ben kezdett politizálni, azonban az interneten elérhetőek olyan dokumentumok, amelyek alapján a 80-as évek végén az MSZMP-be is belépett. 

A jó viszonyt jelzi, hogy Nagykőrösön volt olyan projekt 2009-ben (a Dózsa György úti útburkolat felújítása), amire az önkormányzat lényegében csak olyan cégeket hívott meg, amikben Szíjj Lászlónak a pályázat idején vagy korábban volt érdekeltsége. Az utat így meglepő módon végül a Duna Aszfalt építhette meg 22 millió forintért, ami még pont a közbeszerzési értékhatár alatt van. 

De nem csak Nagykőrösön jött ki jól a lépés, más dél-aföldi városok is meghatározóak voltak a cég sikereiben. Kecskeméten az elmúlt néhány év legjelentősebb útépítés-felújítási munkáival őket bízták meg: megépítették a Mercedes-Benz-gyár belső úthálózatát, a nyugati körutat, a város északi elkerülőjét pedig jelenleg is építik. Ezeken kívül több kisebb projektben is benne voltak. 

A cég egyébként nem csak útépítéssel ágyazódott be Kecskemét életébe. A Duna Aszfalt lett a helyi kosárcsapat főszponzora, Szíjj pedig tagja a kecskeméti önkormányzat tulajdonában álló Bácsvíz igazgatóságának. Nem meglepő módon 2010–2011-ben épp a Duna Aszfalt épített csatornahálózatot Kecskeméten.

Simicska már a ciklus közepén nagy pofont kapott

A cég megerősödésében fontos szerepet töltött be Hódmezővásárhely és környéke is. A Duna Aszfalt életében fordulópontnak tartják, amikor 2007-ben beléjük olvadt a Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft., amely a Hódmezővásárhelyi Közúti Építő Kft.-ből alakult a 90-es évek elején. A cég saját bevallása szerint is ezután kezdődött a megerősödésük, két nagyon fontos munkájukat is Hódmezővásárhely környéki építkezéseknek köszönhetik. Ők újíthatták fel a 47-es főutat 7 milliárd forintért, de ami még fontosabb, ők építhetik meg az M43-as autópályát Makótól Nagylakig. 

A 40 milliárdos projektben az EKMS Konzorciumot győzték le, ami 2012 őszén az építőiparban felért egy földindulással.

Az EKMS-ben ugyanis benne volt az EuroAszfalt, a Közgép, a Magyar Aszfalt és a Swietelsky. Ez a társaság komoly útépítő múlttal rendelkezik, akkor még a Közgép révén elvileg számolhattak a kormányzati hátszéllel is, de végül egy olyan céggel szemben maradtak alul (ez volt ugye a Duna Aszfalt), ami korábban még nem is épített autópályát.

Egy kis segítség a kormánytól

Az EKMS vs. Duna Aszfalt pályázati összecsapásának legérdekesebb része, hogy a Duna Aszfalt 9 milliárd forinttal jobb árajánlatot adott az érintett szakaszra, mint az EKMS. A tender elnyerése után azonban a kormány úgy döntött, több támogatást ad az útszakaszra, éppen 9 milliárd forintot. Ezután Lázár János azt mondta egy konferencián, hogy a kormány minden eszközzel támogatja, hogy az M43-as elérjen az országhatárig.

Építőipari forrásaink szerint ez már önmagában is nagyon meglepő volt, de azzal együtt különösen, hogy a vesztesek közt csupa olyan cég állt, amelyek évek óta autópályákat építenek, „és még eddig nem volt panasz a munkájukra”, mondta egy építőiparban régóta tevékenykedő szakember. A projektet úgy nyerte meg a Duna Aszfalt, hogy ők adták a legolcsóbb ajánlatot. A vesztesek megtámadták az eredményt a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, de elutasították a kérelmüket, így végül a Duna Aszfalt építheti meg a román határig tartó szakaszt. 

A Duna Aszfalt szerint mindent önerőből értek el

Lehel Zoltán, a Duna Aszfalt innovációs főmérnök-szóvivője szerint az a legfontosabb, hogy a cégük mindent önerőből, szisztematikus építkezéssel ért el. 2008 volt az első komolyabb árbevételű évük, az pedig, hogy a kifizetett osztalékok az utóbbi három évben ugrottak meg, annak köszönhető, hogy a 2007–2013-as uniós forrásfelhasználási ciklus végén beragadt pénzeket a megrendelőknek sikerült gyorsan lehívniuk. Ezzel függ össze, hogy az utóbbi években a megrendelésállományuk is megnőtt, ami azért lehet, mert utat 95 százalékban az állam épít, az államnak pedig több forrása (főleg EU-s) volt erre a területre, mint korábban. 

A Szíjj és Czira Ügyvédi Iroda és a közbeszerzések kapcsolatát firtató kérdésünkre azt mondta a szóvivő, hogy biztos nem végeztek olyan közbeszerzésnél tanácsadói tevékenységet, aminél a Duna Aszfalt is indult. 

Az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közti szakaszára azért nem pályáztak, mert akkor más nagy projektekkel voltak leterhelve. 

A Magyar Építőt pedig azért vásárolták fel, mert úgy hallották piaci körökből, hogy a 2020-ig tartó uniós forrásfelhasználási ciklusban jelentősen vissza fognak esni az útépítésre felhasználható források, és a magasépítésben több megrendelés lesz. Ezért bővítik a portfóliójukat, hogy senkit se kelljen elbocsátani a mélyépítések drasztikus visszaesése ellenére. (Míg 2007 és 2013 között 2500 milliárd forintot költött az állam uniós forrásból útépítésre, addig 2020-ig ez csak 450 milliárd forint lehet.)

A politikai kapcsolatokra utaló kérdéseinkre (például, hogy miért dolgoznak annyit Mészáros Lőrinccel, honnan ez a jó kapcsolat) azt mondta a szóvivő, hogy ez egy kis szakma, ahol mindenki ismer mindenkit, de az a legfontosabb, hogy ők mindent önerőből értek el. 

Egy, a miniszterelnök környezetében dolgozó forrásunk szerint nagyon erős jelzés volt Simicska felé, hogy az M43-ast nem a Közgép-konzorcium építhette.

Ebből már akkor többen azt szűrték le, hogy a két kollégiumi szobatárs (Orbán és Simicska) kapcsolata megromlott, ugyanis korábban nem volt arra példa, hogy „a Közgép véletlenül elveszítsen egy ilyen projektet”. A háttérember szerint már a második Orbán-kormány első hónapjaiban is eljutottak olyan jelzések a miniszterelnökhöz, amikből arra következtetett, hogy túl nagy hatalma van Simicskának a gazdasági hátországban, márpedig „Orbán Viktor célja valóban az, hogy megtörje és megossza a pénzemberek hatalmát, és a politika irányítson, hiszen bármi történik az országban, azért a politikusok viselik a felelősséget”. Forrásunk szerint innentől folyamatosan elhidegült egymástól Orbán és Simicska, bár ez a Közgép eredményein cseppet sem látszott: közbeszerzési szempontból épp 2013 lett a legsikeresebb évük.

Created with Highcharts 4.0.1Így futott fel a Duna Aszfaltmilliárd forint, nettó0,571,565,443,948,9148,8560,9788,800,965,048,051,2231,6417,56128,95Duna Aszfalt által megnyert közbeszerzésekKözgép által megnyert közbeszerzések200620072008200920102011201220130255075100125150

(A grafikonhoz az adatokat a CEU közbeszerzési adatbázisából vettük. Fontos hangsúlyozni, hogy ahol konzorciumban nyertek közbeszerzést, ott a Defacto a cégek között egyenlő arányban osztotta szét  az elnyert összeget, ami a valóságos felosztástól sok esetben eltérhet.

Családi összefogással bármi sikerülhet

Az M43-as autópálya történetében további érdekesség, hogy az utolsó szakasz pályázatának kiírása előtt változás volt a Közbeszerzési Hatóságnál. 2012. április 23-tól a már említett Szíjj és Czira Ügyvédi Iroda lett a hatóság egyik hivatalos közbeszerzési tanácsadója. Csak emlékeztetőül, ez az az év, amikor több mint 60 milliárd forintot nyertek közbeszerzéseken, a következő évben pedig több mint 80 milliárdot. A Duna Aszfalt szerint nincs összefüggés a rokoni szál, és a megnyert közbeszerzések jelentősen növekvő mértéke között. A cég szerint ez az ügyvédi iroda, biztosan nem adott tanácsokat olyan közbeszerzéseknél, amelyeken a Duna Aszfalt is indult.

Azon túl, hogy a kormány szeretné, hogy az ágazatban a Közgép után is magyar tulajdonú cég hasítson, van még valaki, aki érdekelt a Duna Aszfalt sikerében. A cég sokat dolgozott és dolgozik együtt a felcsúti polgármester vállalkozásával, a Mészáros és Mészáros Kft.-vel. Több forrásunk szerint itt is Szíjj László az összekötő, ő ápol nagyon jó kapcsolatot Mészáros Lőrinccel.

A kiegyensúlyozott viszonyuk egyik példája, hogy pályáztatás nélkül, meghívásos alapon nyerte meg a Duna Aszfalt az Alcsúti Arborétum vizes felújítási munkálatait, és a cég kiemelt támogatója a felcsúti stadionnak. A tavaly karácsonyi akadémiai évzárón felsorolták azokat a cégeket, amelyeknek sokat köszönhet az intézmény. Akkor a Közgéptől nem említettek senkit, a Duna Aszfaltnál viszont bemondták Szíjj László nevét, aki nagy tapsot kapott a miniszterelnöktől is.

Szíjj és Mészáros egyik legutóbbi közös projektje a Magyar Építő Zrt. felvásárlása. Piaci körökben sokáig azt pletykálták, hogy a céget a Mészáros és Mészáros Kft. fogja megvenni, de az utolsó pillanatban a Körösaszfalt Zrt. futott be, ami a Duna Aszfalt egyik leányvállalata. A Körösaszfalt nemrég kinevezett vezérigazgatója a 27 éves Pálffy Balázs. Pálffy Balázs nem teljesen ismeretlen a fideszes holdudvarban, bár ő maga nem szerepelt a nyilvánosság előtt, régebben Tessely Zoltán, az előző bicskei polgármester titkára is volt, és a testvére, Károly a mostani bicskei polgármester. Tessely pedig sokat mutatkozik Orbánnal, egy fideszes politikus úgy jellemezte a kapcsolatukat, hogy „két olyan emberről van szó, akik között még soha nem volt vita”.

Iparági forrásaink úgy látják, a Duna Aszfalt és a hozzá tartozó cégek egyre aktívabbak, a legtöbb útépítési projekt körül felbukkannak, sokban ezek közül részt is vesznek, és a konkurenseknek sokszor az az érzésük, hogy nagyon jól értesültek, mintha tudnák, mikor mit érdemes csinálniuk. 

Új Közgép? Na, azt már nem!

A Duna Aszfalt megerősödése és szárnyalása sokaknak ismerős lehet, de az egyik fejlesztési területen dolgozó fideszes vezető szerint nincs arról szó, hogy a kormány új Közgépet akarna építeni. Szerinte egyszerűen annyi történt, hogy a kormány fellazította a pályázási szabályokat a 2020-ig tartó uniós pénzekből megvalósítható fejlesztési időszakra, hogy nagyobb legyen a cégek mozgástere, és „olyan vállalat is építhessen 200 milliós kórházat, amelyik korábban még nem épített kórházat, de mondjuk iskolát már igen”. Ez a politikus hangsúlyozta, hogy az államnak nem célja, hogy egy nagy szereplő legyen egy szektorban, inkább azt szeretnék, hogy több nagy legyen. Azt pedig határozottan cáfolta, hogy el akarnák lehetetleníteni a Közgépet. Mint mondta: ha a Közgép bármilyen szabálytalanságot tapasztal, hazai és uniós bíróságokhoz is fordulhat. A politikus a jövőbeli kilátásokkal kapcsolatban megjegyezte, hogy

nagy baj lenne, ha két év múlva arról beszélgetnénk, hogy akkorára nőtt a Duna Aszfalt, mint a Közgép.

Ennek ellenére konkurensei szerint továbbra is zajlik a Duna Aszfalt „mesterséges felduzzasztása”. A cégről azt beszélik, hogy „hirtelen kezdtek fontosak lenni”, ezt a szerepet pedig nem tudták lekövetni emberállományban. A Magyar Építő megszerzése is azt mutatja, hogy nincs elég megfelelő szakemberük a sok feladat ellátására, ezért „kész, már működő rendszereket kell venniük”. Egy másik beszélgetőpartnerünk úgy jellemezte a cég növekvését, hogy

pár év alatt úthengert gyúrtak a játékdömperből.

Kimaradtak az elmúlt évek legzűrösebb ügyéből

A Duna Aszfalt erősödését látszólag semmi sem veszélyezteti, sorra nyerik a milliárdos tendereket. Egyik legújabb projektjük a Szeged és Algyő közti 47-es út 7 kilométeres szakaszának felújítása 7,8 milliárd forintból. Hamarosan azonban még nagyobb falat landolhat Szíjj Lászlóék tányérján.

Fideszes és építőipari forrásaink szerint két dolog történhet a leállított M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közti félkész szakaszon.

  • Az egyik, hogy miután felbontják a szerződéseket, új pályázatot írhatnak ki, amit lényegében ugyanazok a cégek nyernek meg, mint akik már 30 százalékos készültségűre megépítették a szakaszt. Az apró különbség az lehet, hogy a Duna Aszfalt konzorciumvezetőként szállhat be a projektbe, amiből véletlenül kihagyhatják a Közgépet.
  • A másik verzió – amit már Lázár János is megpendített –, hogy hagyják az M4-est, és az M5-ös irányából teszik megközelíthetővé Szolnokot. A jelenlegi lapjárás szerint szinte borítékolható lenne, hogy ebből is könnyen akár a Duna Aszfalt is profitálhatna.

Csak egy maradhat

Bár a Duna Aszfalt felemelkedése is kezdi már átrendezni a piaci viszonyokat, az igazán nagy átalakulás csak a következő években jöhet. Információink szerint teljesen felborulhatnak az erőviszonyok az építőiparban, elsősorban az uniós támogatási rendszer változása miatt. Míg 2007 és 2013 között 2500 milliárd forintot hívhatott le az állam mélyépítési munkákra (elsősorban útfejlesztésre), addig a 2014-től 2020-ig tartó időszakban az ugyanerre a célra fordítható keret mindössze 450 milliárd forint lesz. 

Az előző fejlesztési ciklusban még érvelhettek azzal a magyar döntéshozók, hogy a rossz minőségű utak veszélyesek az európai összeköttetés szempontjából is, elvileg a szükséges fejlesztéseket elvégeztük, ezért a jövőben már csak egy számjegyű, azaz a nemzetközi közlekedés szempontjából is releváns főutak fejlesztését fogja támogatni az EU. A 450 milliárd forintos keret (bár erre hivatalos megerősítés még nem érkezett, több szereplőtől is hallottuk ezt a számot) teljesen átrendezheti a piacot, külföldi cégek vonulhatnak ki az országból, és az eddig főleg mélyépítéssel foglalkozó vállalkozásoknak is változtatniuk kell a portfóliójukon. 

(Címlapkép: szarvas)

Ehhez a cikkhez ajánljuk

  • Gazdaság
Varga Mihály váltott, új vezérigazgató a magyar tőzsde élén

Varga Mihály váltott, új vezérigazgató a magyar tőzsde élén

Tóth Tibor május 1-től tölti be a pozíciót.

március 26., 09:23

  • Gazdaság
Érdemes gyorsan cselekedniük az autósoknak, csütörtökön ismét változik a benzin ára

Érdemes gyorsan cselekedniük az autósoknak, csütörtökön ismét változik a benzin ára

Oda kell figyelnie annak, aki feltöltené a tankot.

március 26., 10:21

  • Gazdaság
Donald Trump emberének lefőhet a kávé, leidiótázták a nemzetbiztonsági tanácsadót

Donald Trump emberének lefőhet a kávé, leidiótázták a nemzetbiztonsági tanácsadót

Bődületes szarvashibát követhetett el Mike Waltz.

március 25., 17:36

  • Gazdaság
Nagy Márton: Bővülhet az árrésstop alá tartozó termékek száma

Nagy Márton: Bővülhet az árrésstop alá tartozó termékek száma

A miniszter szerint az árrésstop a bejelentés után azonnal hat.

március 26., 10:55

  • Gazdaság
Úgy néz ki, hogy 2024 a bankok éve volt Magyarországon

Úgy néz ki, hogy 2024 a bankok éve volt Magyarországon

Magyarország hetedik legnagyobb bankja is történelmi évet zárt tavaly.

március 25., 18:23

  • Gazdaság
Varga Mihály kemény üzenetet küldött, Orbán Viktortól is kért egy fontos dolgot

Varga Mihály kemény üzenetet küldött, Orbán Viktortól is kért egy fontos dolgot

Ez a hét legfontosabb hazai gazdasági történése.

március 25., 14:00

  • Gazdaság
Árulkodik a tojás, ez már a kormány beavatkozása

Árulkodik a tojás, ez már a kormány beavatkozása

Lejtőre kerültek az árak.

március 25., 13:56

  • Címlapon
Döntött a kormány, ez már csak ráadás volt a forintnak Donald Trump után

Döntött a kormány, ez már csak ráadás volt a forintnak Donald Trump után

Nincsenek jó napjai a magyar gazdaságnak.

2 órája

  • Címlapon
Az EU vészhelyzetre készítené fel a lakosságot, de mit mondanak a magyar prepperek?

Az EU vészhelyzetre készítené fel a lakosságot, de mit mondanak a magyar prepperek?

Megnéztük, hogyan éljük túl a 73. órát.

6 órája

  • Gazdaság
Az államtitkár szerint közel 900 élelmiszer ára csökkent az árrésstop bevezetése óta

Az államtitkár szerint közel 900 élelmiszer ára csökkent az árrésstop bevezetése óta

Zsigó Róbert úgy véli, az áprilisi inflációs adatok igazolják majd az intézkedés bevezetését.

március 26., 09:42

  • Gazdaság
Spanyolország döntött: törvényi erővel csökkentenék az élelmiszer-pazarlást az országban

Spanyolország döntött: törvényi erővel csökkentenék az élelmiszer-pazarlást az országban

Megjelentek a részletek a jogszabályról.

március 24., 06:44

  • Gazdaság
Pogátsa Zoltán az árrésstopról: Már az ókor óta tudjuk, hogy az állami beavatkozásnak több a kára, mint a haszna

Pogátsa Zoltán az árrésstopról: Már az ókor óta tudjuk, hogy az állami beavatkozásnak több a kára, mint a haszna

A Levegő Munkacsoport szerint az árréstop alá eső termékek fogyasztását inkább korlátozni kellene.

március 26., 14:30

  • Gazdaság
Egyre durvábban eladósodnak a magyarok, meglepő okok állnak a háttérben

Egyre durvábban eladósodnak a magyarok, meglepő okok állnak a háttérben

A személyi kölcsönöknél is érezni az inflációt.

március 25., 12:45

  • Gazdaság
Ötszázezer forintra emelné az ingyenes készpénzfelvételt a Mi Hazánk

Ötszázezer forintra emelné az ingyenes készpénzfelvételt a Mi Hazánk

Novák Előd törvényjavaslatot is benyújtott az ügy érdekében.

március 25., 10:35

  • Gazdaság
Orbán Viktor elárulta, hogy miért avatkoztak be az élelmiszeráraknál

Orbán Viktor elárulta, hogy miért avatkoztak be az élelmiszeráraknál

Számokat is közzétett a miniszterelnök.

március 23., 11:47

  • Gazdaság
A Jobbik törvénybe iktatná a készpénzes bérkifizetés jogát

A Jobbik törvénybe iktatná a készpénzes bérkifizetés jogát

A javaslat célja, hogy mérsékelje a bankok túlzott nyereségét is.

március 26., 21:51

  • Gazdaság
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményt adott ki: nincs kockázat a magyar államadóságban

A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményt adott ki: nincs kockázat a magyar államadóságban

Cáfolták az Európai Bizottság állításait.

március 26., 20:12

  • Címlapon
Robbanás Moszkvában: lángokban Vlagyimir Putyin limuzinja

Robbanás Moszkvában: lángokban Vlagyimir Putyin limuzinja

Az orosz titkosszolgálat főhadiszállásánál történt az incidens.

tegnap, 17:11

  • Címlapon
Százmilliós luxusautótól búcsúzhat Putyin flottája, mutatjuk, mit veszíthetett Oroszország vezetése

Százmilliós luxusautótól búcsúzhat Putyin flottája, mutatjuk, mit veszíthetett Oroszország vezetése

Rolls-Royce-külső, hibrid hajtás, éjjellátó rendszer – ilyen az orosz csúcslimuzin.

tegnap, 19:58

  • Címlapon
Karácsony Gergely kidőlt a Fővárosi Közgyűlés ülése után

Karácsony Gergely kidőlt a Fővárosi Közgyűlés ülése után

Ferenc pápa, Yes Minister, South Park és Bud Spencer – ilyen volt a márciusi közgyűlés.

2 órája

  • Gazdaság
Csaknem negyedmilliárd forintot értek ezek a számok a hatos lottón

Csaknem negyedmilliárd forintot értek ezek a számok a hatos lottón

Kihúzták a nyerőszámokat.

március 23., 16:58

  • Gazdaság
Beavatkozott a kormány, itt a fordulat az élelmiszereknél

Beavatkozott a kormány, itt a fordulat az élelmiszereknél

Az árrésstop hatására egyes termékek ára 60 százalékkal is csökkent.

március 24., 10:41

  • Gazdaság
Megjelent a rendelet a bankautomatákról, 200 milliós büntetést kaphat, aki megszegi

Megjelent a rendelet a bankautomatákról, 200 milliós büntetést kaphat, aki megszegi

Nagy Márton üzent a döntés után.

március 25., 07:21

  • Gazdaság
Érdemes sietni a tankolással, keddtől ismét jön a drágulás

Érdemes sietni a tankolással, keddtől ismét jön a drágulás

A 95-ös benzin és a gázolaj ára is módosul.

március 24., 13:23

  • Gazdaság
Kiderült, mikor juthatnak hozzá a pénzükhöz a nyugdíjasok áprilisban

Kiderült, mikor juthatnak hozzá a pénzükhöz a nyugdíjasok áprilisban

Bankszámlára történő folyósítás esetén korábban kapják meg a járandóságukat.

március 24., 11:14

  • Gazdaság
Magyar Péter csapdát állított magának, Orbán Viktor pedig most kér egy kávét

Magyar Péter csapdát állított magának, Orbán Viktor pedig most kér egy kávét

Nem véletlen, hogy a kérdéseket nem valódi referendum keretében tették fel.

március 24., 15:35

  • Gazdaság
Bedurrant a forint bicepsze, erősen kezdte a hetet a magyar fizetőeszköz

Bedurrant a forint bicepsze, erősen kezdte a hetet a magyar fizetőeszköz

Maradt a múlt héten tapasztalt szint.

március 24., 07:21

  • Gazdaság
Újabb ingyenpénzre lehet jelentkezni vidéken

Újabb ingyenpénzre lehet jelentkezni vidéken

5–30 millió forintos támogatást igényelhetnek a kkv-k.

március 24., 14:03



Bezárás